سه شنبه 14 بهمن 1382

هفدهمين بيانيه‌ نمايندگان متحصن: هر روز كه مي‌گذرد اميد به برگزاري انتخابات آزاد،‌ عادلانه و قانوني كمتر مي‌شود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس مجلس شوراي اسلامي
نمايندگان متحصن در مجلس شوراي اسلامي در بيست‌و چهارمين روز تحصن‌شان بيانيه‌ي شماره 17 خود را صادر و منتشر كردند.
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) دراين بيانيه آمده است: ‌ هر روز كه مي‌گذرد اميد به برگزاري انتخابات آزاد،‌ عادلانه و قانوني كمتر مي‌شود و تلاش‌ها براي دست كشيدن نمايندگان شما در مجلس شوراي اسلامي از بديهي‌ترين اصول دموكراسي افزايش مي‌يابد.
نمايندگان متحصن بيان كرده‌اند: اينك كه وعده‌ها، نمايندگان ملت را تطميع نكرده بايد در انتظار شروع فشارها باشيم، غافل از آنكه آنچه سبب پايداري ما شده است اتكال به خداوند و فقط او و ايمان به راه خود است.
متحصنين با بيان اين كه ما صريحا اعلام كرده‌ايم در شرايط فعلي برگزاري انتخابات نه آزاد است و نه عادلانه، تاكيد كرده‌اند: در اين شرائط به هيچ وجه حاضر به شركت در اين نوع انتخابات نيستيم و مطمئن هستيم هيچ اصلاح‌طلب قانونگرايي حاضر به تمكين در برابر اين روند نخواهد شد.
متحصنين در خانه‌ي ملت ابراز داشته‌اند كه اخيرا شنيده مي‌شود كه براي رقابتي كردن حوزه‌ها و برگزاري انتخابات در اول اسفند قرار است ليستي مورد تاييد قرار گيرد، و اعلام كرده‌اند: در شرايط فعلي انتخابات در اول اسفند قابل برگزار شدن نيست و دولت اصلاحات نبايد زير بار چنين تحميلي برود.
نمايندگان متحصن تاييد ليستي محدود را در جهت انتخاباتي خاص دانسته و آن را مايه بي‌اعتمادي كامل مردم به همه اركان حكومت تلقي ‌كرده و گفته‌اند: حاضر به تاييد چنين روندي نيستيم.
اين نمايندگان مردم در بيانيه خود تصرح مي‌دارند: حتي اگر اسامي تعدادي از ما دراين ليست قرار گيرد صراحتا اعلام مي‌كنيم حاضر به قبول آن نبوده و همچون همه داوطلبان كه حق آنها پايمال شده است در انتخابات شركت نكرده و رسما انصراف خواهيم داد.
نمايندگان متحصن با تشكر از همه گروه‌هاي اصلاح طلب و قشرهاي مختلف اجتماع، به ويژه از احزاب و گروه‌هاي جبهه دوم خرداد از آنها خواسته‌اند: با هوشياري تحولات جديد را مد نظر قرار دهند و به هيچ چيز جز انتخابات آزاد در بعد از اول اسفند رضايت ندهند.
متحصنين همچنين از دولت اصلاحات و مجريان انتخابات در خواست كرده‌اند بر عهد خود با ملت پاي‌بند بمانند و ابراز عقيده كرده‌اند: همانگونه كه در مصوبه دولت آمده است برگزاري چنين انتخاباتي را بر دوش كساني بگذارند كه خود سناريو نويس تشكيل مجلس فرمايشي بوده‌اند.
بيانيه متحصنين تصريح كرده ‌است: از همه گروه‌ها، احزاب، دانشجويان و قشرهاي جامعه مي‌خواهيم با رعايت دقيق قانون اجازه رسوخ احتمالي عوامل مشكوك را در صفوف خود براي بر هم زدن نظم و قانون و آرامش ندهند و اعتراضات خود را به ناديده گرفتن حقوق ملت تنها از طريق كاملا قانوني اعلام كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4246

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هفدهمين بيانيه‌ نمايندگان متحصن: هر روز كه مي‌گذرد اميد به برگزاري انتخابات آزاد،‌ عادلانه و قانوني كمتر مي‌شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016