چهارشنبه 15 بهمن 1382

سخنگوي دولت: فكر مي‌كنيم با توجه به دستور مقام معظم رهبري فردا به نتايج مثبتي دست پيدا كنيم، ايسنا

سخنگوي دولت گفت: فكر مي‌كنيم با توجه به دستور مقام معظم رهبري، فردا به نتايج مثبتي دست پيدا كنيم.
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عبدالله رمضان‌زاده امروز پس از جلسه‌ي دولت در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به جلسه‌اي كه در حضور مقام معظم رهبري برگزار شده است، اميدواريم به نتايج قابل قبولي كه از نظر دولت، امكان برگزاري انتخابات را فراهم كند، برسيم.
وي گفت: به هر حال همه‌ي مجموعه‌ي دولت هنوز بر اين اصل پافشاري مي‌كند كه انتخابات را با شرايطي كه قبال اعلام كرده، برگزار كند.
سخنگوي دولت افزود: در مورد افراد به هيچ وجه عدد و رقم تعيين نشده است، بلكه بنا بر اين شده است كه بر مبناي قانون به همه‌ي شكايات‌ همه افراد رسيدگي شود.
رمضان‌زاده در خصوص اينكه اگر دولت به نتايج مثبتي نرسد، چه خواهد شد، افزود: ما فكر مي‌كنيم با توجه به دستور مقام معظم رهبري فردا به نتايج مثبتي دست پيدا كنيم.
وي با تاكيد بر اينكه از نظر دولت آخرين زمان، شنبه است، افزود: اساسا همه به اين مساله اعتقاد داريم كه بتوانيم حداكثر امكان حضور كساني كه ثبت‌نام كرده‌اند و در چارچوب قانون جايگاه دارند را در انتخابات فراهم كنيم.
رمضان‌زاده گفت: اميدواريم به نتيجه‌ي قطعي كه منافع ملت ايران در آن وجود داشته باشد، برسيم.
سخنگوي دولت درباره‌ي متحصنان نيز گفت: مساله‌ي متحصنان به خودشان مربوط است و دولت در اين زمينه نظر خاصي ندارد.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا به وزارت اطلاعات ماموريت داده شده است كه بحث پيگيري رد صلاحيت‌ها را دنبال كند، گفت: من در اين زمينه صحبت نمي‌كنم.
سخنگوي دولت اظهار اميدواري كرد با نظر مساعد مقام معظم رهبري، انتخابات با حداكثر مشاركت انجام شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سخنگوي دولت در ادامه‌ي اظهاراتش درباره‌ي برخي از اظهارنظرها مبني بر ارائه‌ي ليست از سوي دولت به شوراي نگهبان گفت: بحث عدد و رقم و ليست در مورد تعيين صلاحيتها مطرح نيست، دولت به دنبال اين نيست كه افرادي كه تاييد صلاحيت مي‌شوند، وابستگي‌هاي به گروههاي خاص داشته باشند. ما بر اين باور هستيم كه حق هيچ‌كس حتي ناشناخته‌ترين افراد، نبايد تضييع بشود و هرگونه رد صلاحيت بايد مستند به موارد قانوني اعلام شده توسط مراجع چهارگانه و در چارچوب ضوابط قانون انتخابات باشد.
به گزارش خبرنگار ايسنا، عبدالله رمضان‌زاده، در خصوص فرصت كمي كه براي كساني كه قرار است صلاحيتشان تاييد شود، وجود دارد، گفت: اين امر يكي از مسائلي بود كه امروز در دولت مطرح شد، به هر حال ما به دنبال اين هستيم كه بتوانيم انتخابات را با شرايط اعلام شده برگزار كنيم و حداكثر تلاشمان را در اين زمينه به كار مي‌بنديم.
از سخنگوي دولت سوال شد “ يكي از شرايط دولت، عادلانه برگزار شدن انتخابات بوده است و اين فرصت از دست رفته است، تدبير دولت در اين خصوص چيست؟“ وي پاسخ داد: متاسفانه اين حرف شما درست است.
وي اظهار داشت: من اميدوارم كه دوستاني هم كه به مساله ليست بارها اشاره كرده‌اند، به اين مساله توجه كنند از نظر دولت هيچ يك از افرادي كه رد صلاحيت شده‌اند، با ديگري تفاوتي ندارند و بايد بررسي مجدد در مورد همه‌ي آنها بر اساس اصول قانوني انجام بگيرد. دولت ليستي ارائه نداده است و معتقديم كه همه بايد بر اساس ضوابط قانوني تعيين يا رد شوند.
رمضان‌زاده گفت: اميدواريم شرايطي را فراهم كنيم كه انتخابات در كشور مطابق نظر مردم انجام شود. مجموعه تلاشها تا به امروز به اينجا رسيده است كه آخرين مرحله اميدمان را به بررسي‌هاي امروز و فردا محول كنيم. اميدواريم فردا شرايطي فراهم شود و نظراتي كه مقام معظم رهبري داده‌اند مورد توجه قرار گيرد تا ما بتوانيم بگوييم انتخابات را در حداقل شرايطي كه ممكن بوده است، نه شرايط حداكثري مورد نظر دولت، به انجام برسانيم.
وي گفت: ممكن است انتقاداتي هم وجود داشته باشد، اما ما مي‌خواهيم به مردم عرض كنيم تمام تلاشمان را به كار برديم و از همه‌ي ابزارها استفاده و سعي كرديم مشكلاتي را كه ديگران بوجود آورده بودند، تشديد نكنيم و تا به اين جا آمده‌ايم. اميدواريم كه نتيجه‌ي كاري كه انجام داده و تلاشي كه براي حفظ آرامش و ثبات در كشور به كار گرفته‌ايم، فردا به نتيجه برسد و بتوانيم به مردم بگوييم كه حداقل شرايط مورد نظر دولت، نه حداكثر شرايط مورد نظر آن، تامين شده است.
به گزارش ايسنا، سخنگوي دولت ادامه داد: در اين صورت با صراحت و صادقانه به مردم مي‌گوييم كه تلاشهايمان تا به اينجا رسيده است و طبيعتا مردم در انتخابات با نوع مشاركت و نوع انتخاب خودشان تكليف همه چيز را روشن خواهند كرد.
رمضان‌زاده گفت: مرجعي كه الان از سوي دولت مشغول بررسي است وزارت اطلاعات است.
وي در بخش ديگر سخنانش در خصوص وضعيت جسماني رييس‌جمهور گفت: شرايط كشور به گونه‌اي نيست كه ايشان بتوانند استراحت كنند، ايشان ديروز و امروز جلسات مستمري را داشتند. پزشكان نگران سلامت آقاي رييس‌جمهور هستند، هم كارهاي به مناسبت دهه فجر و معضلي كه در مورد انتخابات پيش آمده، باعث شده كه ايشان نتوانند استراحت كنند، اطلاع داريد كه مساله‌ي ديسك كمر فقط با استراحت و عمل جراحي ممكن است مداوا شود.
وي گفت: پزشكان به آقاي خاتمي توصيه‌ي كرده‌اند استراحت مطلق داشته باشد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4263

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سخنگوي دولت: فكر مي‌كنيم با توجه به دستور مقام معظم رهبري فردا به نتايج مثبتي دست پيدا كنيم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016