شنبه 18 بهمن 1382

دبير مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم: در انتخابات شركت نمي‌‏كنيم، ايلنا

عضو مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم:
نه ليست مي‌‏دهيم و نه در انتخابات شركت مي‌‏كنيم
ضربه‌‏اي اساسي به نظام و انقلاب خورده است


تهران-خبرگزاري كار ايران
دبير مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم گفت: تشكل ما ضمن اين كه در انتخابات شركت نمي‌‏كند، ليستي هم ارائه نخواهد كرد و معتقديم؛ در حال حاضر و در اين شرايط حتي اگر يك عده‌‏ هم تأييد شوند و انتخاباتي هم انجام گيرد، ضربه‌‏اي اساسي به نظام و انقلاب خورده است.
حسين موسوي تبريزي در گفت ‌‏و گو با خبرنگار خبرگزاري كار ايران، ايلنا، افزود: وقتي آقاي جنتي و دوستانش اعلام مي‌‏كنند؛ اينهايي را كه رد صلاحيت كرده‌‏ايم، افراد فاسد و درستي نبودند، فاسدند، ربا خوارند و ... از آن طرف هم بين مردم شايع شده كه اينها جنگ زرگري است كه بين حكومتيان در جريان است و پشت پرده با هم معامله مي‌‏كنند. با توجه به اين دو مسأله و اين كه از اين طرف هم گفته شده شوراي نگهبان افراد زيادي را غير عادلانه رد صلاحيت كرده است، قطعاً اگر هم بخواهد انتخابات انجام دهند و 200 الي 300 نفر را تأييد كنند، حقوق اكثر مردم كه بي‌‏دليل رد صلاحيت شده‌‏اند، ضايع مي‌‏شود.
وي مجموع عوامل پيش آمده را موجب ضربه زدن به اصل نظام جمهوري اسلامي دانست و گفت: با تصويب لايحه‌‏ انتخاباتي كه رئيس جمهور داده بود و نمايندگان هم تصويب كرده بودند، شوراي نگهبان آن را با اعمال نظر خاص خودش رد كرده بود، مردم اطيمنان حاصل خواهندكرد كه بر اساس قانوني كه نمايندگان‌‏شان تصويب كرده‌‏اند، در انتخابات شركت مي‌‏كنند، آن‌‏گاه مي‌‏توان اميدوار بود كه اطمينان از دست رفته مردم به نظام جمهوري اسلامي، بازسازي خواهد شد.
موسوي تبريزي افزود: حتي اگر تمام نمايندگان مجلس و عده‌‏اي خاص تأييد صلاحيت شوند، نه تنها اطمينان مردم حاصل نخواهد شد كه به كل نظام جمهوري اسلامي اعم از شوراي نگهبان و دولت و اصلاح طلبان هم بي‌‏اطمينان خواهد شد. در واقع اجماع مركب ايجاد مي‌‏كنيم كه ما تنها بازيگر هستيم و دنبال اصول و قوانين نيستيم.
وي در پايان با اظهار اينكه اين شرايط از جمله تصويب لايحه‌‏ رئيس جمهور به زودي امكان تحقق ندارد، گفت: به هر حال ما در انتخابات اول اسفند شركت نخواهيم كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4379

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دبير مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم: در انتخابات شركت نمي‌‏كنيم، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016