دوشنبه 20 بهمن 1382

دادستان کل کشور: اگر ولايت از بين برود، نماز، روزه، زكات و حج نيز از بين مي‌روند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - قم
سرويس سياسي
دادستان كل كشور گفت: اسلام منهاي ولايت به هيچ وجه عامل بقا و تداومي ندارد و اگر ولايت از بين برود، نماز، روزه، زكات و حج نيز از بين مي‌روند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، ايسنا، آيت‌الله نمازي كه در جمع طلاب در مدرسه فيضيه قم سخنراني مي‌كرد، افزود: اسلام منهاي ولايت اسلامي نيست كه قدرت مقابله با جهان استكبار را داشته باشد.
نمازي با اشاره به تشكيل جمهوري اسلامي در افغانستان و اميد به تشكل جمهوري اسلامي در عراق تصريح كرد: اين سه جمهوري اسلامي در كنار يكديگر، مجموعه مقتدري از امت اسلامي را در خاورميانه ايجاد خواهند كرد.
وي گفت: زمينه نفوذ اسلام را خود دشمن فراهم كرده است.
وي در ادامه با اشاره به مسائل اخير اظهار داشت: با تدبير مقام معظم رهبري از اين ماجراي اخير به سلامت گذشتيم. در اين چند صباح گذشته، خيلي خون به دل رهبر، مراجع، متدينان و طلاب و روحانيون شد، يك عده‌اي مرعوب به احكام اسلام و ارزشهاي الهي در محافل و روزنامه‌ها حمله كردند و در اين ايام مي‌خواهند يك انسداد سياسي ايجاد كنند و انتخابات را به تاخير بيندازند، ولي با الهامي كه به قلب رهبر شد، يك روز هم انتخابات با تاخير روبه‌رو نخواهد شد.
دادستان كل كشور ادامه داد: دشمن هم در اين ميان خيلي تلاش كرد اما مايوس شد و ما از اين بحران قدرتمندانه عبور كرديم.
وي در ادامه مردم را در حال آماده‌شدن براي دو عمليات سياسي در 22 بهمن و اول اسفند خواند و با اشاره به نامه‌ مقام معظم رهبري به روساي قواي مقننه و مجريه گفت: روح حاكم بر اين پيام اين است كه ديگر آن شكوه‌ها و گلايه‌هايي كه قبلا مي‌شده است، در ميان برگزاركنندگان انتخابات مختومه شود، مردم را نگران نكنند و مردم براي يك انتخابات باشكوه آماده شوند.
نمازي با اشاره به اين كه شركت در انتخابات يك جهاد سياسي است، افزود: جهاد نظامي يك واجب كفايي است ولي شركت در انتخابات و راي دادن مثل نمازخواندن واجب عيني است، چرا كه شرايط امروز خاص است.
وي با بيان اين كه مهمترين ضربه‌اي كه به استكبار وارد مي‌شود، از حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن است، خاطرنشان كرد: تضاد و تعارض ميان حق و باطل از آغاز عالم بوده است و تا روز ظهور حضرت مهدي(عج) نيز ادامه خواهد داشت.
نمازي در ادامه با بيان اين‌كه هرچه پيش مي‌رويم، اوضاع و احوال جهان سخت‌تر مي‌شود، گفت: حوزه‌هاي علميه خودشان را براي آينده مجهول آماده كنند.
آيت‌الله نمازي خطاب به طلاب حاضر در مجلس گفت: انسان تا در حوزه هست، باتقوا باشد مهم نيست، آن زماني كه يك روحاني وارد يك منصب شد و ظواهر نتوانست او را به زانو درآورد، تقواي واقعي آنجاست، همانطور كه امام(ره) از آغاز جواني اين طور بود و لذا جهاد در راه خدا و مجاهده با نفس بايد در حوزه‌ها رشد پيدا كند.
وي در ادامه در پاسخ به يكي از حاضران كه پرسيد “ آيا تخلفات هيات‌هاي اجرايي براي كمرنگ‌كردن انتخابات قابل پيگيري قضايي است يا نه“ افزود: بايد ميان تخلف و جرم تمايز قائل شويم، اگر چيزي جرم باشد مجازاتي هم خواهد داشت و اگر جرمي انتخاباتي صورت گيرد، به دادگاه‌هايي كه در سطح كشور به همين منظور اختصاص يافته‌اند، معرفي مي‌شود.
دادستان كل كشور در پاسخ به سوالي در مورد فروش اطلاعات محرمانه به بيگانگان گفت: اين سوالات را براي فرصت ديگري بگذاريد، الان به اين فكر باشيد كه انتخابات با قدرت بيشتري برگزار شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4446

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دادستان کل کشور: اگر ولايت از بين برود، نماز، روزه، زكات و حج نيز از بين مي‌روند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016