دوشنبه 20 بهمن 1382

کروبي: در عين اعتراض معتقدم بايد در انتخابات حضور داشت، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
حجت‌الاسلام والمسلمين كروبي، گفت: در عين حال كه نسبت به عملكرد شوراي نگهبان در بررسي صلاحيتها اعتراض و گلايه داريم، اما معتقدم مردم بايد در صحنه انتخابات حضور داشته باشند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، ايسنا، رييس مجلس شوراي اسلامي دوشنبه در حاشيه‌ي جشنواره‌ي “ يك ربع قرن انقلاب اسلامي در آيينه هنر، ادبيات و پژوهش“ افزود: اين نظام با پشتيباني مردم به وجود آمده و حوادث تلخ و شيريني هم براي آن رخ داده است، اما بزرگترين پشتوانه، حافظ و نگهبان آن، حضور و حمايت مردم بوده است.
رييس مجلس شوراي اسلامي در ادامه در پاسخ به سوالات متعدد خبرنگاران درباره‌ي سرانجام بررسي صلاحيتها گفت: تلاش‌هايي شده و همچنان ادامه دارد. همانطور كه قبلا گفته‌ام، متاسفانه در بررسي صلاحيتها جمعي را به طور گسترده حذف كرده بودند و در نتيجه تلاش‌ها از سوي رهبري، رييس‌جمهور و بنده، بخش مهمي از اين اشخاص برگشتند و طبيعي است كه وارد صحنه‌ي انتخابات مي‌شوند، اما متاسفانه بخش بسيار زيادي كه اكثريت قاطعشان شايستگي و لياقت دارند، هم‌چنين سند محكمي در رد آنها وجود نداشته و ارائه نشده، هنوز تائيد نشده‌اند و البته اين جاي تاسف دارد.
كروبي در عين حال خاطرنشان كرد:‌ در عين حال كه نسبت به عملكرد شوراي نگهبان در بررسي صلاحيتها اعتراض و گلايه داريم، اما معتقدم مردم بايد در صحنه انتخابات حضور داشته باشند و به گرايش و انديشه‌ مورد نظر خود راي دهند.
وي گفت: تاكيد دارم كه تمام نيروها در انتخابات شركت كنند و به آنهايي كه قبولشان دارند راي دهند.
كروبي افزود: مردم با حضور در پاي صندوقهاي راي به آنهايي كه فكر مي‌كردند با حذف‌كردن‌ها مي‌توانند مجلس دلخواه خود را درست كنند، بفهمانند كه چنين چيزي نمي‌شود.
كروبي خاطرنشان كرد: ما بخشي از تلاشمان را در راستاي برگرداندن عده‌ي زيادي از ردصلاحيت شدگان انجام داديم و البته بخش قابل توجهي همچنان در وضعيت رد صلاحيت ماندند، اما مردم مي‌توانند با انتخاب خود جواب آن حذف‌ها و بي‌توجهي را بدهند كه اين خود موجب تداوم اصلاحات خواهد شد.
رييس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگر سخنانش، 22 بهمن را روز ملي ايرانيان عنوان كرد و گفت: ما ممكن است روز قدس هم داشته باشيم و راهپيمايي هم براي موضوعي انجام دهيم، اما هميشه نگاه‌ها چه در دوست و چه در دشمن به 22 بهمن بوده است تا برخورد مردم را نسبت به اين روز دنبال كنند.
وي گفت: اين راهپيمايي قطعا ابعاد سياسي، اقتصادي و امنيتي دارد.
به گزارش ايسنا، وي در ادامه با بيان اينكه 22 بهمن مظهر قدرت مردم است، گفت: مردم اين انقلاب را به پيروزي رساندند، بنابراين حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن بزرگترين نقش را در پشتيباني از نظام دارد.
كروبي در پاسخ به اين پرسش كه آيا براي حضور مردم در پاي صندوقهاي راي، توجه به گرايشهاي سياسي كافي است خاطرنشان كرد: گرايش‌هاي مختلفي وجود دارد، اما اين باز مردم هستند كه بايد انتخاب كنند.
وي تخصص، سوابق انقلابي و اجرايي، جايگاه علمي، تقوا و تحصيلات را از ملاكهاي كارآمدي نمايندگان مجلس دانست و افزود: مجلس مركز نظارت و قانونگذاري است پس بايد افرادي كه توانايي بر عهده گرفتن اين رسالت را دارند، به مجلس راه يابند.
رييس مجلس شوراي اسلامي درباره‌ي عدم حضور تعدادي از گروههاي سياسي در انتخابات مجلس هفتم نيز گفت: نمي‌دانم كه چه كسي يا گروهي در انتخابات شركت نمي‌كند، اجازه دهيد پاسخ اين سوال را هفته آينده بدهم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4461

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کروبي: در عين اعتراض معتقدم بايد در انتخابات حضور داشت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016