دوشنبه 20 بهمن 1382

حسين شريعتمداري: برخي از متحصنان ستون پنجم دشمن‌ هستند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - قم
سرويس سياسي
مديرمسوول روزنامه‌ي كيهان گفت: آدمهاي مومن و معتقد به نظام اسلامي مي‌توانند كارساز باشند و كساني جز اينها نبايد به مجلس هفتم برود.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، ايسنا، حسين شريعتمداري مديرمسوول روزنامه كيهان كه در مسجد چهار مردان قم سخن مي‌گفت، افزود: امام (ره) بعد از هزار و چند سال، غبار دردها، تحريف، بدانديشي و كج‌انديشي را از چهره اسلام ناب پاك كرد، اما اگر دين اسلام در عرصه تئوري باقي مانده بود و به قول كساني كه اين‌روزها نسخه مي‌پيچند، تنها در گوشه بيرون از ميدان تصميم‌گيري كشور قرار داشت و در اذهان مردم و يا در اوراق كتابها محبوس شده بود، يقين بدانيد كه هيچ كس به شما زور نمي‌گفت.
وي ادامه داد: آنها منابع ملي شما را غارت مي‌كردند و هر مانعي را به زور برمي‌داشتند، شما يك جاي پاي كوچك نداشتيد تا خودتان را سر پا نگه داريد و عليه آنها حرف بزنيد.
شريعتمداري افزود: درگيري فعلي ميان اسلام و حاكمان بين‌المللي سرمايه است. ما با نظام بين‌المللي سرمايه درگير هستيم و دنباله‌هاي داخلي آنها فقط نشتي آن مخزن و منبع هستند، اگر نظام اسلامي بعد از 25 سال
همچنان در سلامت و صلابت نبود، يقين بدانيد كه ملت اين همه درگيري نداشت، آنها اصرار دارند روي قوس افول تبليغ كنند و در واقع توهم‌پراكني مي‌كنند زيرا اگر طي 25 سال گذشته، انقلاب رو به افول گذاشته بود، چرا كينه‌توزي دشمنان ما بيشتر مي‌شود.
مديرمسوول كيهان عنوان كرد: امروز اضطراب دشمن نشان مي‌هد كه اتفاق بزرگي افتاده، قطب اسلام در عرصه قدرت بين‌المللي ظهور پيدا كرده است و ميزان حمله به شما متناسب با ميزان قدرت و جايگاه بااهميت شماست.
وي متذكر شد: اين كه آقاي فلاني رد صلاحيت شده است، يك بهانه بيش نيست. در ميدان چالش كنوني اين گونه نيست كه در دو سوي ميدان دو جناح سياسي درون نظام با هم درگير شده باشند، البته درگيري به نقاط حساس خود رسيده است اما يك طرف دشمنان نظام و اسلام و در طرف ديگر اصول‌گرايان نظام هستند.
حسين شريعتمداري در مورد لفظ محافظه‌كار اظهار داشت: محافظه‌كار يعني چه، شخصي به اين نام نداريم، منظور آنها از محافظه‌كار، اسلام است و هر روز نيز دارد شفاف‌تر مي‌شود.
وي ادامه داد: ماجراي انتخابات مجلس هفتم، به خاطر اين است كه كار به نقاط سرنوشت‌ساز رسيده است. متاسفانه دشمنان اسلام رخنه كرده‌اند، اين عده در گذشته سعي مي‌كردند به صورت خزنده حركت كنند، اما امروز با هزار زبان آنچه را كه در دل دارند، عرضه مي‌كنند، مانند اين كه عده‌اي مي‌گويند ما تابع دين عرفي و سكولار هستيم.
شريعتمداري با بيان اين‌كه برخي از ردصلاحيت‌شده‌ها براي رسيدن به قدرت از هر اهرمي استفاده مي‌كنند، گفت: از جايگاه مطلقه فقيه تنها كساني استفاده كرده‌اند كه قصد سوءاستفاده دارند.
وي در ادامه گفت: آقايان رد صلاحيت شده باورشان نمي‌شد كه هوشياري مردم و رسوايي آنها در اين نقطه با هم تلاقي مي‌كند و دقيقا اين تلاقي زماني رخ مي‌دهد كه دشمنان بيروني ما به بن‌بست رسيده‌اند.
مديرمسوول روزنامه كيهان به نقل از محمدرضا شاه گفت: او مي‌گويد “ هميشه عده‌اي نفهم قشري، كه مغز آنها تكان خورده، در راه سنگ‌اندازي مي‌كنند و درك ندارند، اينان مخالفين اصلاحات هستند“ و اين دقيقا حرف يك عده در حال حاضر است؛ با تغيير لفظ اصل ماجرا تغيير پيدا نمي‌كند.
وي ادامه داد: امروز ماجرا بسيار حساس است، من نمي‌گويم شوراي نگهبان در رد صلاحيت‌ها هيچ‌گونه اشتباهي انجام نداده است، اما آقايان رد صلاحيت‌شده خود به وضوح مي‌دانند كه چه مي‌خواهند.
شريعتمداري در ادامه گفت: شوراي نگهبان قانونا نمي‌تواند علت رد صلاحيتها را اعلام كند، اگر آقايان خيلي اطمينان دارند علت رد صلاحيت خود را درخواست و بعد به مردم اعلام كنند، بدانيد اين كار را نمي‌كنند چون خود مي‌دانند كه چه كرده‌اند.
وي درباره‌ي آنچه آن را ترفندهاي جديد در ميدان انتخابات مي‌ناميد، عنوان كرد: ترفندها به شكلهاي مختلف به ميدان مي‌آيد و بايد مواظب بود و به ديگران هم اطلاع داد، اين ‌روزها توسط عده‌اي تاكيد مي‌شود ميزان حال فعلي افراد است. ميزان به اين معنا نيست كه افراد علي‌رغم سابقه‌اي كه در پرونده‌هاي خود مبني بر خيانت و قانون‌شكني‌هاي فراوان دارند، بگويند آدم خوبي هستيم پس انتخاب كنيم، اين خلاف حرف امام (ره) است. منظور ميزان حال فعلي افرادي است كه سوابق خوبي داشتند، اما بعضي از اين افراد مانند كساني هستند كه مي‌گفتند جنگ كي تمام مي‌شود تا يك سري به جبهه بزنيم.
وي ادامه داد: ميزان حال فعلي افراد است كه سابقه خوبي دارند اما بايد ديد الان چه كاره هستند.
وي در رابطه با ترفند بعدي خاطرنشان كرد: آنها شعار مي دهند كه در انتخابات شركت نمي‌كنيم اما بدانيد حزب مشاركت براي شركت در انتخابات طرحها و برنامه‌هاي مختلفي دارد و ستاد آنها از قبل فعال بوده است، يك سري از افراد غيرتابلو را مي‌خواهند مطرح كنند و مردم بايد اين افراد را شناسايي كنند.
شريعتمداري در مورد ترفند ديگر عنوان كرد: ممكن است ليستهاي مشابه بدهند، يعني اين كه عده‌اي افراد مجهول را بدون اين كه خود قبولشان داشته باشند در ليست قرار مي‌دهند و افراد مورد نظر خود را در ميان آنان مي‌گذارند، اين ترفند براي شهرهاي بزرگ است كه بايد آن افراد مجهول را از اين حيله آگاه كرد.
وي در ادامه گفت: ترفند بعدي مخدوش كردن عرصه در حالي كه حواسشان جمع است، مي‌باشد، به اين معنا كه نيروهاي اصولگرا به خودشان مشغول هستند و هر كدام يك ليست مي‌دهند، ولي آنها فكر كرده‌اند و ليست واحد دارند.
به گزارش ايسنا، مديرمسوول كيهان اظهار داشت: ترفند بعدي تكيه به ديدگاه و نظر كساني است كه موقعي يار امام (ره) بوده‌اند و حالا چه‌كاره هستند؟. حال عده‌اي لاف مي‌زنند كه، يار امام (ره) نبودند و شاهد صادقي براي مردم نيستند. ادعا مي‌كنند كه “ من حضور داشتم زماني كه ماجراي نظارت استصوابي در مجلس خبرگان مطرح شد“ و مي‌گويند “منظور چيز ديگري بود“. اما اگر به صورت جلسات مجلس خبرگان دقت كنيد آن شخص غايب بوده است . نقل قول از سوي امام (ره) از هر كسي باشد نمي‌تواند با بيانات صريح امام (ره ) در تناقض باشد و با روح انديشه‌ي حضرت امام (ره) ناسازگار است.
وي ادامه داد: دو جناح رقيب در ايران اشتراكات فراوان دارند و به علت برخي سوء‌تفاهم‌ها جناح رقيب را دشمن خوني خود مي‌نامند.
شريعتمداري در ادامه تصريح كرد: افراد در اين ميان مي‌بايست موضع خود را مشخص و تابلو را صراحتا بلند كنند، تعاريف نكنند، زيرا بعضي‌ها براي تلطيف فضاي جامعه تعارف مي‌كنند، اما بدانيد اين راهش نيست، كمي اين طرف و كمي آن طرف نداريم، فقط آدمهاي مومن و متعهد به نظام اسلامي مي‌توانند كارساز باشند و كسي نبايد جز اينها به مجلس برود.
وي در ادامه با بيان اين‌كه موضوع تعطيلي انتخابات با بينش حكيمانه رهبر انقلاب عقيم ماند، ابراز عقيده كرد: نكته قابل توجه احتمال تقلب در انتخابات است، آن عده از مديران و دست‌اندركاران امور انتخابات كه طي چند هفته‌ي اخير نشان دادند به قانون پايبند نيستند و هر گاه منافع جناحي آنها در خطر باشد، قانون را دور مي‌زنند، افراد مورد اطميناني نيستند.
وي در پايان سخنراني‌اش گفت: مقصود اين نيست كه همه اين افراد بركنار شوند، حداقل اين است كه بايد مراقب آنها بود.
مديرمسوول روزنامه كيهان در ادامه‌ي سخنراني‌اش در مسجد چهارمردان قم به پرسشهاي حاضران پاسخ گفت.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، وي در پاسخ به پرسشي گفت: يكي از عواملي كه نتوانستيم در رايزني‌هاي بين‌المللي درباره‌ي امضاي پروتكل الحاقي امتياز بگيريم، ورود و حضور افراد غريبه در خانه ملت بود.
حسين شريعتمداري در پاسخ به سوال ديگري درباره‌ي حمايت رييس‌جمهور و رييس مجلس از افراد رد صلاحيت شده، گفت: سعي رييس‌جمهور و رييس مجلس عبور از اين تنش بود و آخرين اقدام آنها نامه‌اي مشترك به رهبر انقلاب بود كه نسبت به رد صلاحيت‌هاي اخير و اين‌كه مطابق با دستور رهبري نبود، اعتراض داشتند.
وي هم‌چنين ابراز عقيده كرد كه آنان به تاييد صلاحيت عده‌اي ديگر با حكم حكومتي نيز معترض بوده‌اند.
مديرمسوول كيهان در ادامه علت استفاده از حكم حكومتي را اتمام مهلت اعتراض به رد صلاحيت‌ها خواند و گفت: اگر شوراي نگهبان بخواهد دوباره عده‌اي را تائيد كند، با قانون مغايرت دارد و تنها با حكم رهبري مي‌توان اين كار را انجام داد.
مديرمسوول روزنامه كيهان در پاسخ سوالي در مورد حكم حكومتي گفت: در مجلس ششم حكم حكومتي به نفع اين افراد شد و چون پاسخ آيد شيرين آيد.
شريعتمداري در ادامه گفت: بر خلاف آنچه تبليغ مي‌شود، انتخابات پرشوري خواهيم داشت، چون مردم مي‌دانند حتي يك راي هم سرنوشت‌ساز است اما متاسفانه تبليغ سوء مي‌شود و بعضي‌ها ادعاي قهرماني دارند، اما قهرماني به فيزيك بعضي از اين‌ها نمي‌آيد و مي‌گويند مقاومت. بر چه چيزي مقاومت كرده‌ايد؟
وي ادامه داد: تمام كساني كه در مقابل اين نظام ايستاده‌اند، چه آگاه باشند و چه ناآگاه، در اردوگاه دشمنان نظام اسلامي قرار گرفته‌اند، آقايان مرزها را بردارند و ببينند كجا ايستاده‌اند، آنها در دامن آمريكا نشسته‌اند، چنانچه پارلمان اروپا موضوع نشست بعدي خود را مساله انتخابات ايران قرار داده است.
مديرمسوول كيهان با بيان اين‌كه بايد هوشيار بود، گفت: ماجراي تحصن، استعفا و نمايشهاي مضحكي از اين قبيل اگر چه حالتي تلخ دارند اما از بركات هستند زيرا خيلي از واقعيت‌ها را برملا مي‌كنند.
وي در پاسخ به سوالي در مورد آنچه حكمت رفتار دوگانه رييس مجلس ناميده شد، خاطرنشان كرد: آقاي كروبي را نمي‌توان در كنار بعضي از افراد با ماهيت مشخص قرار داد، او فردي اصولگرا و پايبند به نظام است و هرگاه پاي مصالح نظام پيش بيايد، با هيچ‌كس سازش نمي‌كند، گاهي اوقات ممكن است ايشان بر اثر فشار و يا انگيزه جذب آنها كه در مرز انحراف هستند، مواضعي داشته باشند، بايد در انتخاب مواضع دقت كرد تا از مباني اصلي دور نشد، در اين ميان آقاي كروبي از نيروهاي اصولگرا هستند اگر چه برخي از مواضع{شان} درست نباشد.
شريعتمداري در پاسخ به سوالي در مورد آنچه اظهارنظر وي درباره‌ي مرتدبودن متحصنان ناميده شد، گفت: من در جايگاهي نيستم كه حكم ارتداد صادر كنم، اگر چنين نسبتي را به من‌ مي‌دهند، بايد آدرس آن را بدهند، اين صحت ندارد البته ما موضع خودمان را با برخي از اين آقايان داريم، اينان ستون پنجم دشمن هستند.
وي در پاسخ به سوالي در خصوص رد صلاحيت عده‌اي بسيجي و انقلابي عنوان كرد: معمولا كسي كه رد صلاحيت مي‌شود آن را قبول ندارد و اگر كسي ادعاي بسيجي و اهل جبهه و جنگ دارد، بايد اثبات كند، عده‌اي ديگر هستند كه شوراي نگهبان احراز صلاحيت نكرده است و اين با ردصلاحيت تفاوت دارد.
مديرمسوول كيهان هم‌چنين ابراز عقيده كرد: برخي از كساني كه مي‌دانند به دليل پرونده‌هاي مفاسد اقتصادي و احيانا اخلاقي تحت تعقيب هستند، به جمع متحصنان پيوستند تا اگر زماني اعلام شد كه آنها تحت تعقيب هستند، ادعا كنند كه به علت مورد سياسي تحت تعقيبند.
شريعتمداري هم‌چنين در جواب به سوالي پيرامون آنچه خودزني حجاريان و نبود سوءقصد واقعي به وي خوانده شد، متذكر شد: شواهد بيروني اين را نشان نمي‌دهد، اين يك ترور بوده و فرد ضارب اعتراف كرده است.
مديرمسوول كيهان در پاسخ به سوال ديگري در مورد جريان تغيير نام خيابان خالداسلامبولي تصريح كرد: يكي از پيش شرط‌هاي برقراري ارتباط رژيم مصر با ايران، تغيير نام اين خيابان بود و تا حال با آن مخالفت مي‌شد، اما بعد از تغيير نام اين خيابان، وزير خارجه مصر اعلام كرد ما دنبال رابطه نيستيم و آمريكا نيز اعلام كرد رابطه مصر با ايران نيازمند شرايط جديدي مانند تحقق حقوق بشر است.
وي در ادامه درباره‌ي نقش شوراي شهر در اين تغيير با بيان اين‌كه ما در كيهان از شوراي شهر و شهردار تقدير مي‌كنيم و اينان طعم مديريت حزب‌الله را به مردم مي‌چشانند، ابراز عقيده كرد: در اين ماجرا سر آنها كلاه گذاشتند زيرا مساله مي‌توانست به شكل ديگري حل شود. اين مصوبه شوراي شهر قبلي بود و شوراي شهر فعلي مظلوم واقع شد، سابقا تغيير نام خيابان تصويب شده بود و انجام آن مشروط به اين بود كه وزارت امور خارجه درخواست كند، اين يك برنامه بود و به آنها گفتيم حداقل بياييد مساله را روشن كنيد.
وي در ادامه با اشاره به استعفاي تعدادي از نمايندگان گفت: چرا در طرح سه فوريتي كه تبصره به ماده 28 قانون انتخابات زدند، طرح جديد استعفا دسته‌جمعي و قبول آن از جانب ديگر نمايندگان را ندادند و طرح سه فوريتي را 6 ماه عقب انداختند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4464

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حسين شريعتمداري: برخي از متحصنان ستون پنجم دشمن‌ هستند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016