پنجشنبه 23 بهمن 1382

علیه انتخابات فرمایشی و برای انتخابات آزاد متحد شویم! فراخوان شورای هماهنگی اتحاد جمهوری خواهان ایران

انتخابات نمایشی مجلس هفتم با حکم حکومتی خامنه ای، علیرغم خواست عمومی مردم ایران و نمایندگان متحصن مجلس، در اول اسفندماه برگزار خواهد شد.
مستبدین حاکم در هراس از رای و قضاوت مردم از سال ها پیش و گام به گام با استفاده از ابزار ارگان های انتصابی ، زمینه را برای چنين روزی آماده ساختند. آن ها در طول شش سال گذشته همواره تلاش کرده اند که بر خلاف رای و اراده مردم عمل کرده, مجلس قانونگذاری را از محتوی واقعی خود تهی و احکام حکومتی را جایگزین قوانین مصوب در صحن مجلس سازند. تلاش کردند تا مجلس را تابع اراده شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نموده و رئیس جمهور منتخب مردم را، به مامور معذور دربار ولایت فقیه و مجری احکام حکومتی او تنزل دهند. اینک آنان با حذف هزاران نامزد نمایندگی راه تشکیل یک چنين مجلس دست آموز را هموارکرده و پیشاپیش نتیجه انتخابات را تعیین نموده اند.

هم میهنان!
زنان، مردان، جوانان !
اين اقدام مستبدين حاکم را نباید بی پاسخ گذاشت. آن ها در هراس از رای و قضاوت شما در باره کارنامه شان، این انتخابات فرمایشی را سازمان داده اند. اما هنوز هم حضور و عدم حضور شما در پای صندوق های رای، تعیین کننده است. باید حوزه های رای گیری را خالی گذاشت و از همین امروز نتایج قابل پیش بینی و از پیش دست چین شده آن را از رسمیت ساقط کرد. عدم حضور شما در انتخابات بیان قضاوت شما در مورد اقدام سازماندهندگان این نمایش انتخاباتی و از مشروعیت انداختن مجلس دست پخت آنان است.

نیروها و شخصیت های سیاسی آزادیخواه!
کانون ها و انجمن های دمکراتیک و مردمی!
روشنفکران، فرهنگیان، استادان، معلمان، دانشجویان، دانش آموزان!
هم گام با اعتراضات نمایندگان در مجلس و اعلام عدم شرکت اکثر نیروهای سیاسی کشور در انتخابات، باید از همه توانائی جنبش های مدنی در به کرسی نشاندن حق حاکمیت مردم و عقب راندن استبداد بهره گرفته، مردم را به عدم شرکت در انتخابات فرمایشی اول اسفند ماه و متحد شدن حول خواست انتخابات آزاد فرابخوانیم. بايد خواستار آزادی احزاب ، مطبوعات، زندانیان سیاسی و ازادی فعالیت برای مخالفین حکومت و تمامی نيروهايی باشیم که برای تغییر قانون اساسی و تحولات بنیادی در ساختار سیاسی کشور مبارزه می کنند.

هموطنان مقیم خارج از کشور !
احزاب سازمان ها و شخصیت های سیاسی مدافع آزادی و حقوق بشر!
کانون ها و انجمن های فرهنگی و سیاسی ایرانیان در اقصی نقاط جهان!
با حضور در مجامع بین المللی و در پارلمان های کشورهای محل اقامت خود، در تماس با احزاب و نیروهای آزادیخواه و سازمان های مدافع حقوق بشر واقعیت آن چه را که در کشورمان می گذرد، مطرح نمائیم و خواستار حمایت از خواست مردم در برگزاری انتخابات آزاد در ایران شویم.
به نشانه همبستگی با مردم کشورمان، متحدا یک حرکت سراسری را با شعار لغو انتخابات فرمایشی و خواست برگزاری انتخابات آزاد سازمان دهیم. تلاش نمائيم که با یک اقدام هماهنگ و سراسری، صدای اعتراض مردم کشورمان را به گوش جهانیان برسانیم، افکار عمومی را متوجه تبدیل انتخابات به انتصابات در ایران نموده، خواهان فشار بین المللی به سران جمهوری اسلامی برای به رسمیت شناختن حق انتخاب آزادانه مردم ایران شویم.

شورای هماهنگی اتحاد جمهوریخواهان ایران از همه نیروهای آزادیخواه و همه فعالین ایرانی در خارج از کشور برای همگامی و همکاری در سازماندهی اقدامات اعتراضی مشترک در سطح بین المللی دعوت به عمل می آورد و از همه فعالین اتحاد جمهوریخواهان در سراسر جهان می خواهد که فعالانه در سازماندهی چنین اقداماتی مشارکت نمایند.

شورای هماهنگی
اتحاد جمهوریخواهان ایران
۲۲ بهمن ۱۳۸۲
۱۱ فوریه ۲۰۰۴

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4524

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علیه انتخابات فرمایشی و برای انتخابات آزاد متحد شویم! فراخوان شورای هماهنگی اتحاد جمهوری خواهان ایران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016