چهارشنبه 22 بهمن 1382

محبيان: بايد براي 25 سال آينده تئوري‌هاي نويني طراحي کنيم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
مسوولان براي اين‌كه لياقت محبت مردم را داشته باشند بايد زندگي در شان ايراني مسلمان، برايشان فراهم كنند.
امير محبيان سردبير روزنامه‌ي رسالت در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اين‌كه سياست عرصه‌ي تحولات و دگرگوني‌هاست افزود: ما با ذخيره‌ي تفكر و تئوري انديشمندانمان در آغاز انقلاب، 25 سال را طي كرديم اما بايد براي 25 سال آينده تئوري‌هاي نويني را مبتني بر همان آرمان‌هاي ارزشمند طراحي كنيم.
وي تاكيد كرد: بازتعريف بسياري از رويكردها و استراتژي‌ها، اولويت بسيار مهمي است.
وي ادامه داد: ما براي مردمي كه همواره در طول انقلاب پشتيباني خود را از انقلاب اسلامي اعلام كرده‌اند، بايد مجددا ثابت كنيم كه نظام اسلامي، نظامي كاراست. بسياري از نقاط ضعف وجود داشته كه بايد منصفانه آنها را بپذيريم. مردم بزرگوارانه بسياري از نقايص را بخشوده‌اند اما اين به معناي ناديده گرفتن نقايص نيست.
محبيان افزود: بايد طي 25 سال آينده كارآمدي نظام به حد بسيار بالايي افزايش پيدا كند و انرژي‌اي كه صرف بسياري كارها مي‌شود به شكل بهينه مورد استفاده قرار گيرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سردبير روزنامه‌ي رسالت با تاكيد بر اين‌كه انرژي و وقت براي اتلاف نداريم، افزود: مساله‌ي ديگر اين است كه با توجه به تحولات شگرفي كه رخ داده و جهان از حالت دوقطبي خارج شده در 25 سال آينده بايد روابطمان را با دنيا مجددا تعريف كنيم.
وي خاطرنشان كرد: ظرف 25 سال گذشته در جهت حفظ مشاركت مردم ناموفق نبوديم اما در عين حال رفتار ما راضي‌كننده نبوده است. مشاركت را همواره نمي‌توانيم به شكل توده‌وار ادامه دهيم بلكه بايد همزمان با مشاركت سياسي، نهادهاي سياسي هم گسترش پيدا كند.
رييس كميته‌ي سياسي انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان تصريح كرد: احزاب و نهادهاي سياسي كه پس از انقلاب اسلامي بوجود آمدند عمدتا نتوانستند وظيفه‌ي نخبگي خود را آن‌چنان كه بايد انجام دهند؛ به‌خصوص در سال‌هاي اخير شاهديم كه نخبگان سياسي از طريق ايجاد امواج اجتماعي تلاش مي‌كردند حركت‌هايي را انجام دهند كه به جاي نتايج سياسي ارزشمند براي مردم، بيشتر شكلي از شالوده‌شكني و ساختارشكني را داشت و نتوانستند آن‌چنان كه بايد گره‌گشايي كنند بلكه حتي گرهي بر مشكلات مردم به حساب آمدند و نيز نتوانستند آن‌چنان كه بايد، مردم را به صورت نهادينه در صحنه نگهدارند.
وي تاكيد كرد: مردم هنوز به همان آرمان‌هاي اوليه اعتقاد دارند و به همان نوع حضورشان را ادامه مي‌دهند ولي به نظر مي‌رسد نهادهاي سياسي نظير احزاب نتوانسته‌اند اعتماد مردم را آن‌چنان كه بايد جلب كنند.
محبيان افزود: در 25 سال آينده گسترش و تعميق نظام حزبي را بايد در دستور كارمان قرار دهيم؛ همان‌گونه كه نظام مطبوعاتي ما علي‌رغم داشتن مطبوعات، كامل نيست و بسياري از مطبوعات ما هنوز نتوانسته‌اند آن‌چنان كه بايد مرزهاي امنيت ملي، وحدت و وفاق ملي را تشخيص دهند. بايد در كنار نظام سياسي، نظام مطبوعاتي روشن، قوي، دقيق و دموكراتيكي ايجاد كنيم.
وي گفت: هم‌چنين بايد در اين مدت به شكل دقيق و عميق معناي منافع ملي را به عنوان يك اصل عامه در كشور جا بيندازيم و برايش فرهنگ‌سازي كنيم.
وي تصريح كرد: نهايتا اين‌كه به نظر مي‌رسد كارآمدي و نهادينه‌سازي نهادهاي مدني نظير احزاب و روزنامه‌ها اولويت‌هاي بسيار مهمي براي ما هستند و در عين حال بازتعريف بسياري از مفاهيم و حتي ارزش‌ها در بعضي از موارد از جمله اولويت‌هاي كنوني ماست.
محبيان درباره حضور مردم در عرصه‌هاي مختلف انقلاب و پاس داشت و تقويت اين حضور گفت: براي تشكر از مردم به خاطر حضورشان در صحنه بايد سعي كنيم از سازگاري و تحمل آنها سوءاستفاده نكنيم. مسوولان بايد لياقت اين همه محبت مردم را داشته باشند و نشان دهند و براي اين كار بايد زندگي‌اي را براي آنها فراهم كنند كه در شان يك ايراني مسلمان باشد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4557

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محبيان: بايد براي 25 سال آينده تئوري‌هاي نويني طراحي کنيم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016