دوشنبه 27 بهمن 1382

آقاي استاندار، "باند سركوب گرها" را از "حراست ها" در تبريز پاكسازي كنيد، پيمان پاك مهر

به نام آنكه جان را فكرت آموخت


استاندار محترم آذربايجان شرقي
جناب آقاي دكتر سبحان اللهي

با سلام و عرض ادب

موضوع : اعتراض به برخود توهين آميز رييس حراست دانشگاه تبريز با خبرنگاران

جنابعالي به عنوان نماينده دولت اصلاح طلب , به افكار عمومي و خبرنگاران احترام ويژه اي قايل شده و همواره در جهت رفع محدوديت ها و موانع پيش روي اطلاع رساني آزاد اقدامات موثري انجام داده و" توسعه همه جانبه " استان در راس سياست هاي شما قرار گرفته است .

ولي عليرغم صدور دستورالعمل هاي متعدد جنابعالي , به ادارات دولتي , مبني بر لزوم رفتارهاي مثبت با مراجعين , متاسفانه, مكررا شاهد برخورد منفي و غير قانوني برخي از مديران حراست با خبرنگاران هستيم . بويژه آن كه گويا حراست " دانشگاه " را با " پادگان " اشتباهي گرفته است . همچنين بهتر است , مشخص شود كه چه كساني دستور منع ورود خبرنگاران به دانشگاه تبريز و مكان هاي علمي را صادر مي كنند .

در اين نامه از شما خواهم خواست شر " بقاياي باند سركوب گرها را " به عنوان " غده چركين سرطاني " حداقل از دانشگاه هاي آذربايجان شرقي كم كرده و آن ها را به افكار عمومي معرفي كنيد .

در اين ميان " تفكر بسته " و " كج انديشانه " برخي از مديران" دگم انديش " حراست همواره به خبرنگاراني كه خواهان فعاليت در چهارچوب قانوني و حرفه اي هستند مشكل آفرين بوده و اعتراض خبرنگاران به مديران آن سازمان هرگز نتيجه مثبتي نداده و حراستي ها به آن اعتنايي نمي كنند .

همچنين " باند سركوب گرها " با نهايت " بي ادبي " , " شقاوت" و " بي رحمي " شمشير از رو بسته اند و در پيش چشمان استاندار و نماينده دولت اصلاح طلب و مردمي با رفتار هاي " شبه نظامي ", " پليسي " و " سركوب گرايانه " روش" قرون وسطايي" را پيش گرفته و هر توهيني كه بخواهند انجام مي دهند .

چنانچه با حراست هايي كه مش " سركوب " , " اهانت و تحقير " را پيش گرفته اند , برخورد قانوني صورت نگرفته و چهارچوب هاي آن ها باز بوده و سليقه اي برخورد كنند " حوادث خيانت بار تلخ تاريخي و ملي " اخير تكرار خواهد شد .
مطمينا شما به عنوان استاندار و مقام عاليرتبه دولتي مي توانيد " بافت خراب " و " درهم ريخته " چنين سازمان هايي را اصلاح نموده و اجازه " باز توليد " چنين تفكري را لااقل در حوزه مديريتي خود ندهيد .

جامعه ايران بشدت بافت " پوزيويتيستي " دارد . تا بلايي به سر خودمان نيامده و آن را به وضوح نبينيم , باور نمي كنيم و در جهت حل مشكل بر نمي آييم . چرا كه شايد سر " زهرا كاظمي " ديگري به جسم سخت !!! برخورد كرده , نويسنده , مترجمي و مدافع حقوق بشري جسدش در خيابان اطراف شهر پيدا و سينه زني دريده شود.

برخي از كاركنان و مديران حراست ها روحيه " فوندامنتاليستي " و تخريب گرا داشته كه سازگار با محيط هاي علمي و دانشجويي نيست . آن ها به شدت معتقد به تيوري " توهم توطيه " و بقاي خود را دربسط اين نظريه مي دانند .

برخي از حراست ها , غالبا " اصول گرا " و " ارگان اجرايي گروه هاي فشار " و از " مجريان ستاد ضد اصلاحات " بوده و با تشكل هاي شبه نظامي در دانشگاه ها در پرونده سازي و پيشبرد جو سركوب همكاري تنگاتنگي دارند .برخي از لحاظ شخصيتي نيز افرادي منور الفكري هستند كه نشكل ماهرانه اي نيت اصلي خود را اغلب پشت چهره خندان پنهان كرده و تلاش مي كنند از خود چهره اي موجه به نمايش بگزارند .

آيا حراست ها , در دانشگاه ها , مجموعه هاي " قانوني " و تعريف شده هستند ؟

" ايجاد بدبيني " , " بي اعتمادي" و " فضاي نا امن رواني " براي دانشجويان و اساتيد , نمونه اي از كاركرد هاي برخي حراست ها در دانشگاه ها ست .

برخي از مديران حراست ها , " دشمنان شماره يك آزادي مطبوعات " و " از ناقضين فعال حقوق بشر " هستند كه هيچ اعتقادي به " كرامات انساني " و " آزادي اطلاع رساني " ندارند .

اقدام " سركوب گرايانه " , " تحكم آميز " و " بي ادبانه " برخي از حراست ها باعث شده تا خبرنگاران و نويسندگان ميهمان كه به دعوت تشكل هاي دانشجويي جهت تهيه خبر و گزارش به دانشگاه هاي تبريز مراجعه مي كنند دست خالي برگردند , تا نشست ها و مراسم هاي تشكل هاي دانشجويي با بايكوت خبري مواجه شوند. كه در اين خصوص بارها اين اتفاق در دانشگاه تبريز افتاده است .

حراست دانشگاه تبريز بيشتر به نشست ها و مراسم هاي تشكل هاي دانشجويي اصلاح طلب چون انجمن هاي اسلامي حساس است و مانع از ورود خبرنگاران مي شود . در حاليكه وزير علوم , تحقيقات و فن آوري وزير دولت اصلاح طلب است .

جامعه دانشگاهي و دانشجو كه خود حارس و حافظ كشور است هيچ ضرورتي و نيازي براي تشكيل حراست در دانشگاه ها ديده نمي شود . در جوامع پيشرفته دانشگاه ها كشور را اداره مي كنند .

در پايان به نمونه اي از رفتار هاي مكرر غير قانوني و توهين آميز رييس حراست دانشگاه تبريز با خبرنگاران اشاره مي كنم كه پيشتر مواردي از آن در برخي از جرايد و نشريات هم منتشر شده ولي هيچ اقدامي در جهت اصلاح امور صورت نگرفته است .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شرح ماجرا:

اعضا شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشگاه تبريز و علوم پزشكي , طي تماس با خبرنگاران پايگاه اينترنتي – خبري تبريز نيوز و اينجانب , خواهان پوشش خبري سخنراني آقاي تاجرنيا در دانشگاه تبريز شده بود .

جهت انجام وظيفه حرفه اي در تاريخ 26 /11/82 , ساعت 11 صبح , به دانشگاه تبريز مراجعه كردم كه رييس حراست اين دانشگاه """ برابر عادت هميشگي """ و براي چندمين بار مانع از ورود خبرنگاران و همكاران به دانشگاه شد .

با رعايت احترام و ادب و اراييه كارت خبرنگاري وتشريح دليل حضور , از رييس حراست " آقاي حسيني " كه مشغول كنترل ورودي دانشگاه بود دليل ممانعت از ورود خبرنگاران را جويا شدم كه ناگهان برآشفت و گفت : انجمن اسلامي دانشجويي و آقاي ... بي خود كرده شما ها را دعوت كرده ! يا لاه , بفرما بيرون . كارت شناسايي شما كپي شده است !!!

او , با صدا و لحن شايسته اش , علاوه بر خود دستور داد چهار نفر از انتظامات دانشگاه مرا از دانشگاه پرت كنند بيرون , و اين كار با نهايت بي احترامي در جلو چشم ده ها دانشجويي كه مرا نيز مي شناختند صورت گرفت .

وي گفت : هر طور دلم خواست عمل مي كنم , يا لاه , يا لاه, يا لاه . وبه قصد برخورد مجدد خشن تر به طرفم آمد كه از هيكل و شكم بزرگش فاصله گرفتم .

استاندار محترم آذربايجان شرقي
جناب آقاي دكتر سبحان اللهي

از شما به عنوان عاليترين مقام و نماينده دولت اصلاح طلب در استان , مي خواهم همچون هميشه برخورد قاطعي با ناقضين حقوق ملت, دشمنان آزادي مطبوعات و ناقضين حقوق بشر در استان آذربايجان شرقي داشته باشيد .


با تقديم احترام

پيمان پاك مهر – روزنامه نگار در تبريز

مدير پايگاه اينترنتي – خبري مستقل شمال غرب ايران . تبريز نيوز
عضو : انجمن صنفي روزنامه نگاران ايران
و فدراسيون روزنامه نگاران بين الملل
و شبكه مدافعين حقوق بشر اسلامي


Web site : www.Tabriznews.com
Email: pakmehr@journalist.com

Tel.fax: (0411) 5531723


رونوشت :
1- وزير محترم علوم, تحقيقات و فن آوري
2- انجمن محترم صنفي روزنامه نگاران ايران
3- انجمن محترم دفاع از آزادي مطبوعات
4- كميسيون محترم حقوق بشر اسلامي
5- تشكل ها دانشجويي و انجمن هاي اسلامي دانشجويي
6- همكاران محترم در رسانه هاي خبري و مطبوعات

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4678

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آقاي استاندار، "باند سركوب گرها" را از "حراست ها" در تبريز پاكسازي كنيد، پيمان پاك مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016