شنبه 9 اسفند 1382

اظهارات شيرين عبادي در جمع خبرنگاران پس از ديدار با رييس پارلمان اروپايي، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي خارجي
شيرين عبادي حضور مردم در انتخابات مجلس را ضعيف دانست و آن را حاكي از شكاف ميان مردم و دولت قلمداد كرد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري رويتر، شيرين عبادي، برنده‌ي جايزه‌ي صلح نوبل سال 2003 ميلادي، پس از ديدار با پت كاكس، رييس پارلمان اروپايي در جمع خبرنگاران گفت:« اميدوارم نامزدهايي كه در اين انتخابات موفق شده‌اند، در مسيري كار كنند كه اين شكاف كاهش يابد.»
عبادي هم چنين از اروپا خواست گفت‌وگوهايش با ايران را ادامه دهد و ادعا كرد كه اين گفت‌وگوها براي ارتقاي سطح حقوق بشر و دموكراسي در ايران ضروري است.
عبادي در پاسخ به اين سوال كه اگر حقوق بشر در ايران نقض شود، آيا ممكن است ناآرامي‌هاي خشونت آميز در ايران به وجود آيد؟ ابراز داشت:« به عنوان يك ايراني اميدوارم كه ايران هيچ گاه به سوي خشونت نرود.»
وي همچنين گفت كه روز جمعه در انتخابات مجلس هفتم شركت نكرده است و افزود كه دليل راي ندادنش عدم شناخت نامزدهاي انتخاباتي بوده است.
كاكس رييس پارلمان اروپايي نيز با اشاره به اينكه عبادي از وي خواسته است تا گفت‌وگو با ايران ادامه يابد ادعا كرد كه اين سخن عبادي باعث مي‌شود كه اروپا به گفت‌وگوهايش با ايران ادامه دهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/5154

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اظهارات شيرين عبادي در جمع خبرنگاران پس از ديدار با رييس پارلمان اروپايي، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016