پنجشنبه 28 خرداد 1383

شيرين عبادي: حمله آمريكا، بنيادگرايان اسلامي در ايران و عراق را تقويت كرد، سايت امروز

Shirin Ebadi.jpg

گفت‌وگوي برنده صلح نوبل با روزنامه USA TODY
«شيرين عبادي» درگفت‌وگو با روزنامه «يواس‌تو‌دي» گفت:«دولت بوش با حمله به عراق كار خود را براي ارتقا دموكراسي و حقوق بشر سخت‌تر كرده است.»
اين روزنامه در شماره يكشنبه 25 خردادماه در مقاله‌اي به قلم «باربارا اسلوين» با استناد به مصاحبه با خانم شيرين عبادي مي‌نويسد:«در حالي كه بوش مي‌گويد حمله به عراق دموكراسي را در خاورميانه ترويج مي‌كند عبادي معتقد است سرنگوني صدام بنيادگرايان اسلامي در ايران و عراق را تقويت كرده و توجيهي براي ساكت نگه داتن مردم در ايران شده است.»

به نوشته يو‌اس‌تودي، عبادي مي‌گويد:«جنگ تحت شعار دفاع از امنيت ملي يا مبارزه با تروريزم دليلي براي اقدام عليه مدافعان حقوق بشر شده است. بنابراين حمله آمريكا به عراق به روند دموكراسي در ايران و منطقه، لطمه زد.»

عبادي همچنين در سخنان خود با انتقاد از دولت ايران گفت:«هرگز براي گرفتن سمت سياسي در ايران تلاش نخواهد كرد. زيرا ساختار فعلي به يك مجموعه از روحانيون غيرمنتخب اجازه مي‌دهد كه اصلاحات پيشنهادي رئيس‌جمهور و پارلمان منتخب را كنار بزنند.»

اين روزنامه مي‌نويسد:«برخي ايراني‌ها و آمريكايي‌ها از عبادي انتقاد مي‌كنند كه پس از دريافت جايزه نوبل به اندازه كافي عليه حكومت خود موضع تندي نگرفته است و به اين واقعيت اشاره مي‌كنند كه وي ماه قبل مهمان افتخاري ضيافت سفير ايران در سازمان ملل بود.»

عبادي مي‌گويد:« من مثل يك بندباز هستم. البته يك بار نتوانستم توازن خود را حفظ كنم و روز به زندان افتادم. من به طور مستقيم نمي‌توانستم در باره حقوق بشر صحبت كنم. لذا پشت دفاع از حقوق كودكان پنهان شدم.»

او مي‌گويد:«وقتي من درباره پيروزي‌ها صحبت مي‌كنم، منظورم اين نيست كه مشكلات ما در زمينه حقوق بشر حل شده است. ما بايد موانع زيادي را پشت سر بگذاريم.»

ما توانستيم اسلام را به عنوان توجيهي براي سركوب مبري كنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9020

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شيرين عبادي: حمله آمريكا، بنيادگرايان اسلامي در ايران و عراق را تقويت كرد، سايت امروز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016