يكشنبه 25 مرداد 1383

شيرين عبادي، از وكلاي مادر زهرا كاظمي، اهميت ويژه‌ي اين پرونده را از دلايل انعكاس‌هاي بين‌المللي آن خواند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فقه و حقوق - حقوق سياسي
شيرين عبادي، از وكلاي مادر زهرا كاظمي، اهميت ويژه‌ي اين پرونده را از دلايل انعكاس‌هاي بين‌المللي آن خواند.

وي درباره‌ي اظهارات اخير وزير امور خارجه‌ي كانادا كه مرگ زهرا كاظمي را ترور خوانده بود، به خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: پرونده‌ي زهرا كاظمي كه در ابتدا مي‌توانست به راحتي قاتل را مورد شناسايي و كيفر قرار دهد به تدريج تبديل به يك معضل حقوقي و سياسي شد، علت اعتراض من نيز همين مساله بود كه پرونده‌اي با اين اهميت بايد دقيق‌تر مورد رسيدگي قرار مي‌گرفت.

عبادي ابراز اميدواري كرد كه دادگاه تجديدنظر دستور تكميل رسيدگي به اين پرونده را بدهد.

وي خاطرنشان كرد: اين پرونده با توجه به اهميت ويژه‌اي كه يافته، چشم‌ها را متوجه ايران كرده است و برخي از مقامات خارجي از آن به عنوان ترور ياد كرده‌اند. اين كه اينگونه اعمال در رديف ترور محسوب مي‌شود يا خير بستگي به نظر مقام رسيدگي كننده به پرونده دارد.

اين وكيل دادگستري تاكيد كرد: قطعا هيچ ارزشي بالاتر از عدالت نيست و هيچ مصلحتي اقتضاء نمي‌كند كه به خاطر آن، منافع ملي را به خطر بياندازيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي اظهار داشت: به عنوان يك وكيل ايراني بار ديگر توجه قوه‌ي قضاييه و دادگاه تجديد نظر را به اين مساله جلب مي‌كنم كه تكميل نكردن اين پرونده و بي‌توجهي به ادله‌ي فراواني كه در آن وجود دارد، حاصلي جز زيان در بر نخواهد داشت.

عبادي در پايان گفت: به عنوان يك وكيل دادگستري تا آخرين مرحله و تا پاي جان براي اين پرونده مي‌ايستم زيرا وظيفه‌ام به من حكم مي‌كند كه عدالت را بالاترين ارزش‌ها بدانم و در همين راستا از تمام امكانات قانوني براي اجراي عدالت در محاكم ايران استفاده مي‌كنم، اما اگر با وجود استفاده از تمام امكانات به در بسته خوردم از مجامع بين‌المللي از جمله سازمان ملل استمداد خواهم خواست.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10921

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شيرين عبادي، از وكلاي مادر زهرا كاظمي، اهميت ويژه‌ي اين پرونده را از دلايل انعكاس‌هاي بين‌المللي آن خواند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016