يكشنبه 10 اسفند 1382

گفت و شنود ژاله وفا با بنی صدر، نتایج انتصابات گارد آهن آقای خامنه ای تحت عنوان "انتخابات" مجلس هفتم

در واقع آنچه که اکنون در ایران انجام میگیرد و ناقص الخلقه است و زاده نشده خواهد مرد الگوی روسی است و نه ژاپنی!

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

[براي شنيدن اين مصاحبه اينجا را کليک کنيد]

گفت و شنود ژاله وفا با آقای بنی صدر در باره مسائل جنبش مردمی بخش دهم- به تاریخ 7 اسفند 1382
موضوع گفتگو : نتایج انتصابات گارد آهن آقای خامنه ای تحت عنوان " انتخابات " مجلس هفتم

● از رهگذر این تحریم یک احساس شخصیتی و احساس غروری به هر ایرانی هر جای دنیا هست دست داده است .

ژاله وفا : آقای بنی صدر با عرض سلام خدمت شما ، امروز مایلم در باره "انتخابات" قلابی و یا به بیانی رساتر انتصابات مجلس هفتم با شما صحبت کنم که به انجام رسیده است. با وجود اینکه صدا و سیمای رژیم از برخی رسانه های خارجی و خبر گزاری های جهان قول جعل کرده و پخش نمود ، گزارشهای رسانه های گروهی مهم خارجی که خوب ما ایرانیان مقیم خارج از کشور مستقما به آنها دسترسی داریم از قبیل لوموند و لیبراسیون در فرانسه ،واشنگتن پست و نیویورک تایمز در امریکا و همچنین روزنامه های معتبر اسپانیایی و ایتالیایی مثل الپائیز و کوریر دولا سرا ، و نیز خبرگزاری های مهم جهان در تفسیر های جامع و مفصل خبرنگارانشان درصد تحریم کنندگان را 80 درصد و بیشتر گفتند. و از نبود میل و تمایل مردم ایران به شرکت در " انتخابات " فرمایشی گزارش کردند . یعنی با وجود همه زمینه سازیها و رفتن چارلز ولیعهد انگلستان به ایران ،تحریم این انتصابات در ایران توسط مردم چنان وسیع و شفاف بوده است که حتی دولتهای انگلستان و آمریکا و اروپا ناگزیر شدند این انتصابات را محکوم کنند. ولی از آنجا که شما در ایران منابع موثقی دارید که از درون خود ایران گزارشهای متعددی را برای شما ارسال میدارند ، اندازه تحریم مردم و نیز میزان رای سازی رژیم را می خواستم از حضورتان جویا بشوم .
بفرمایید خواهش میکنم .
آقای بنی صدر : با سلام به کسانی که این گفتگو را می شنوند و یا می خواند .
عرض کنم به شما که دیپلماتهای خارجی مقیم ایران ، بنا بر آنچه که بعضی از گزارشگران گزارش کرده اند ، اصرار داشتن به دولتهای اروپایی و امریکایی بقبولانند که یکدست شدن دولت در ایران یعنی سه قوه، بنفع آنها است و حتی وعده داده بودند ( وعده ای که از آقایان حاکمان گرفتند ) که میزان مشارکت بالا خواهد بود. و آنها هم این دولتها را متقاعد کرده بودند که اینطور بهتر است . حتی با امریکا نیز توافقهای محرمانه انجام گرفته بود ، چنانچه قرارداد نفتی اخیر با ژاپن بعد از چراغ سبز امریکا امضاء شد . خوب اگر تحریم مردم ایران بطور وسیع نبود و این تحریم را خبر گزاری ها و روزنامه نگاران در جهان منعکس نمی کردند ، ما یک بازگشتی کرده بودیم به دوره شاه سابق ! یعنی یک رژیمی با انتخابات فرمایشی و تکیه گاه خارجی و معامله روی هست و نیست ایران . اما حال که مردم آن تحریم وسیع را کرده اند و این مطبوعات آن را در دنیا منعکس کردند ، وضع عوض شد و در موضعگیریها همانطور که گفتید ، موضعگیریهای اروپا و حتی وزیر خارجه انگلستان و موضع گیریهای امریکا ، بر اینها روشن شد که نه این ملت بالای 90 درصد این " انتخابات " را تحریم کرده است . عرض کنم به شما حتی از آن دیپلماتها هم توضیح خواستند . که خوب این گزارشات را بر چه مبانی میدادید ؟ و واقعیت چگونه خلاف آن در آمد ؟ که اگر حساسیت افکار عمومی دنیا نبود ، به سکوت برگزار میشد . اما آن حساسیت بود و به سکوت برگزار نشد .
میزان رای سازی و تقلب که یک شورای نگهبانی داریم که قرار بود مراقبت بکند که تقلب در انتخابات نشود ، این حالا خودش مامور تقلب در انتخابات بوده و رای سازی و رای قلابی و جعل شناسنامه و... و همه این کارها را کرده اند خصوصا در تهران که کسانی را که از شهر ها آورده اند با اتوبوس اینها فیلم برداری شده اند و مدارک خیلی قوی در باره وسعت تقلبها برای اینها تدارک شده است و درباره اطلاعات محرمانه که در رژیم است ، این لیست آقای خامنه ای به زحمت 6 درصد رای آورده .و معنایش این است که اجماع ملی مخالف خودش را با این رژیم ابراز کرده است بدون کمترین تردید ! و حتی بنا بر ارقام رسمی که رژیم منتشر کرده است و ما میدانیم ، چون تا 1 میلیون آراء که خوانده بودند این آقای حداد عادل 40 درصد داشت و یک دفعه کمانه کرد و همچنان که رای ها زائیدندو و اضافه شدند و آرای ایشان هم درصدش رفت بالا و رسید به 45 درصد !! با همه اینها ایشان در تهران 5/13 درصد آرای کسانی که در تهران واجد شرایط رای دادن هستند را دارد. خوب شما فرض کنید که تنها نصف این ارقام هم تقلبی باشد که قطعا بیشتر است ، بر میگردد به همان 6 درصد .
این واقعیتی است که امروز دنیا با این " انتخابات " قلابی دید و این را مردم ایران مدیون تحریم گسترده خویشند و ا از این به بعد دنیا باید روی این ملت حساب باز کند . چنانچه از آن زمان به بعد هم گزارشگر ها و آنچه که در مطبوعات غرب انعکاس یافته حاکی از این است که نه این ملت را با ید به حساب گذاشت .
ژاله وفا : آقای بنی صد ر شما در گفت و شنود قبلی پیش از انجام این انتصابات اعلام کردید که تنها به یمن یک تحریم وسیع است که دنیا میفهمد که ایران یک ملتی دارد که خود می تواند مانع استبداد را از پیش پا برداره و غرب را از زدو بند بر سر منابع ثروت ایران و حقوق ملی ایران باز بدارد ، اکنون گویا رژیم خودش از میزان رسوایی خود در نزد جهانیان و بخصوص مردم ایران شاید قدری با خبر شده که اخیرا یعنی همین دیروز من در سایتها دیدم که اعضای لیست فرمایشی خا منه ای در مصاحبه هایشان با خبرنگاران خارجی از توصیف این انتصابات به " حماسه اول اسفند " دست کشیده و کوتاه آمده اند و به " انتخابات قابل قبول " رضایت داده اند . منتهی گویا بر مصداق این شعرکه میگوید:
جاهلا ن را نیست آگاهی ز حال خویشتن
خفته دایم خویش را بیدار میبیند به خواب
از عواقب این تحریم و پیامی که داشت غافلند ! استدعا دارم مقداری در باره محتوای پیام تحریم این انتصابات توسط مردم صحبت بفرمایید .
آقای بنی صدر : عرض کنم یک تفسیری را یکی از این مفسرهای خارجی نوشته است که دو طرف امریکایی و ایرانی توافق را به عمل آورده اند ولی مشکلشان این است که چگونه این توافق را به افکار عمومی خویش ابراز کنند. حال این توافق را بر چه اساس بعمل آورده اند ؟ بر این اساس که این آقای خامنه ای بشود سید علی شاه ، و مثل رژیم سابق مجلس فرمایشی هم در اختیارش باشد و منافع غرب را ، خصوصا امریکا را در منطقه تصدی کند . و حتی میگوید که در خلیج فارس ایران نقش مهمی پیدا خواهد کرد با حمایت امریکا. پس ماییم که دوباره بر میگردیم به آن وضعیت رژیم شاه و ژاندارمی برای آمریکا . حالا مانده اند که این را چگونه به افکار عمومی خودشان اطلاع بدهند . این مال قبل از تحریم مردم ایرن است . این تحریم وضعیت را عوض کرده و آقای بوش و سخنگوی وزارت خارجه اش را ناگزیر کرده که بگویند این انتخابات قلابی بوده و با کسی که این انتخابات قلابی را انجام داده است ،دیگر نمی شود آن توافق را ( اگر هم انجام گرفته) ، به اجرا گذاشت .
پس یک اثر این تحریم این است که سازشها را امکان نا پذیر میکند ، سازشهایی که قطعا به زیان ایران است ، و نه تنها به زیان آزادی مردم ایران هست ،بلکه به زیان استقلال مردم ایران هم هست و سرنوشت این نسل بلکه نسل آینده را هم در گرو اینگونه سازشهای خیانت آمیز قرار مید هد. این تحریم این سازشها را مقدار خیلی زیادی بر هم زد .
سه عامل هم د اشته است برهم زدن این سازشها :
1 - در داخل است و آن تحصن نمایندگان است و اثری که در دنیا گذاشت که دنیا دانست که " انتخابات " فرمایشی است .
2 - کوشش ایرانیانی که در خط استقلال و آزادی ایران هستند ازچند سال به اینطرف خصوصا از یک سال به این طرف، که افکار عمومی دنیا را بطور مستمر در جریان این تحولی که ایران دارد میکند گذاشت .که حتی دیگر نمی شود به این رژیم ، رژیم ملاتاریا گفت. برای اینکه این رژیم دارد تحول میکنید به رژیم مافیاهای اقتصادی و ستون فقرات نظامی .این رژیم دارد به این سمت میرود وایرانیان در خط آزادی و استقلال این تحول را به افکار عمومی دنیا روشن گردانده و فهماندند که این که بنام " انتخابات " انجام گرفت بازی است .
3- عامل سوم ، گزارشات روزنامه نگاران دنیا راجع به وسعت تحریم است که به دنیا دادند .
دوباره عرض میکنم که این عوامل موجب شد که آن حسابها در رابطه با خارج بهم خورد . پس یک پیام روشن این تحریم به دنیا این است که شما مردم دنیا مواظب باشید که دولتهایتان با این رژیمی که منفور ماست ،به زیان حقوق ملی ما زدو بند نکنند و تازه اگر هم بکنند به جایی نمیرسند . جوری که یک مفسر دیگری توضیح میدهد که با توجه به گرایش عمومی در خاورمیانه ، امریکا دیگر نمی تواند سیاست خودش را بر مینای رابطه با افراطی های مذهبی و بهتر بگوییم زورپرسنتهایی که مذهب را وسیله کردند در عربستان و در ایران و در جاهای دیگر بنا کند . برای اینکه اینها رژیمهای نا پایدارند و محکومند به رفتن و به زوال .
پس یک پیام این تحریم به مردم دنیا این است که شما مردم دنیا مراقب حکومتهایتان باشید و پیامی به خو د این حکومتها است که گمان نکنید این ملت ،ملت مرده ای است و شما میتوانید دوباره ایران را برگردانید به دوره قبل از انقلاب ؟!
اما پیام مهم دیگری دارد به خود مردم ایران و گرایشهای سیاسی که در ایران هستند . پیامش به آن گرایشهای سیاسی که یک دسته اشان پهلوی طلب هستند در ایران و اقلیت کوچکی هم هستند. و در خارج و در داخل هم هستند . به آنها این پیام را دارد که میگوید : شما هوس دوره پهلوی را کرده بودید؟ خوب بفرمایید این رژیم همانست . همان " انتخابات " فرمایشی است که ملاحظه فر مودید و همین آقاست که دارد ادای شاه را در می آورد و آن هم زد و بند های محرمانه است که مثل آن دوره دارد انجام میدهد .پیش فروش نفت هست و امتیاز فروشی . همین! تمام شد .
سابق در دوره شاه مسائلی را که الان این رژیم اسمش را گذاشته است" آزادی های اجتماعی " که اگر بر سر کار آمدیم آنها را اعطا میکنیم ، در سابق هرزگی معنا میداد .دوره شاه هم همین کار را میکرد . می خواست جوانان به این چیزها سرگرم بشوند و از حقوق ملی اشان و از حقوق انسانی اشان غافل بمانند . حالا این دوره اخیرا نام آن هرزگی و لاابالیگری و ... که آن وقت به این امور میگفتند ، اینها اسمش را گذاشته اند " آزادی های اجتماعی "و به جوانها وعده می دهند که اینها را به آنها بدهند . حالا آقای حداد عادل از الگوی ژاپن هم صحبت فرمودند ! که لابد ازطریق همان الگوی چینی در مقام وعده می خواهند برسند به الگوی ژاپنی !. ولی در واقع آنچه که اکنون در ایران انجام میگیرد و ناقص الخلقه است و زاده نشده خواهد مرد ، الگوی روسی است ! حالا پوتین این آقایان کیست؟ لابد در چند ماه بعد معلوم خواهد شد که چه کسی را می خواهند بجای آقای خاتمی رئیس جمهور بکنند .
پس از این جهت که مردم ایران روشن ببینند و یادشان نرود که قبل از انقلاب چه وضعیتی داشته اند،رفتار این آقا ( خامنه ای ) دارد خودش میگوید که وضعیت این بود .
اما از جهت دیگرتحریم این پیام را دارد به سازمانها و افراد و شتخصیتهای سیاسی ای که خارج از مردم رهبری ایجاد میکردند، که نه این تحریم پیام روشنی میدهد که محل رهبری در جامعه است و بیان رهبری هم باید آزادی و استقلال باشد و آنها در این محل است که میبایست تصدی کنند بعد از تحریم را.
یک پیام هم هست به خود مردم که حالا یک احساس غرور و شخصیتی را دارند میکنند. حالا فرض کنیم رفته بودند پای صندوقها و رای داده بودند و همین آقایان مفصلة الاسامی که قبلا هم ما اسامی اشان را بصورت اطلاعیه ای منتشر کردیم که اینها چه کسانی هستند که در تهران دارند از صندوق میآیند بیرون ، در جاهای دیگر هم که"انتخاب "شدند همه جزو گارد آهن آقای خامنه ای هستند . از سرکوبترین و جانی ترین و فاسد ترین افراد این رژیم هستند .اینهایی که از صندوق در آمده اند و بر همه روشن است . اگر اینها را مردم ایران واقعا انتخاب میکردند و مردم دنیا میگفتند این ملت رفته رای داده و این آدمها شده اند نماینده ، واقعا چی میماند برای ایران ؟! این را هر ایرانی باید از خودش بپرسد .
آنهایی هم که تردید داشتند و این مردم را به رای دادن دعوت میکردند حالا وقتش است که بنشینند و یک مقدار حساب بکنند و ببینند واقعا اگر مردم میرفتند رای میدادند به این آقایان و خانمها و اینها میشدند نماینده ملت ! چه حیثیتی برای مردم ایران در دنیا مانده بود؟هیچ !
حالا برعکس یک احساس شخصیتی و احساس غروری به هر ایرانی هر جای دنیا هست از رهگذر این تحریم دست داده است . امیدوارم که این حرکت را دنبال بگیرند وایران با استقرارمردم سالاری شخصیت ملی پیدا بکند و این شخصیت ملی را حفظ کند و بسپرد به نسلهای آیند ه .
ژاله وفا : بسیار سپاسگزارم از شما و عصر خوشی را برایتان آرزو میکنم .
آقای بنی صدر : روز شما هم به خیر

هموطنان گرامی میتوانند صدا و متن این گفت و شنود را نیزبر روی سایت آقای بنی صدر www.banisadr.com.fr و نیز روزنامه انقلاب اسلامی در هجرت ملاحظه نمایید .

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/5192

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گفت و شنود ژاله وفا با بنی صدر، نتایج انتصابات گارد آهن آقای خامنه ای تحت عنوان "انتخابات" مجلس هفتم' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016