دوشنبه 15 تير 1383

رسول منتجب‌نيا: اصلاح‌طلبان مجلس مي‌توانند بيش از گذشته اثرگذار باشند؛ مي‌توان فعاليت سياسي كرد اما در مجلس و دولت نبود، ايسنا

يك عضو مجمع روحانيون مبارز گفت: امروز حركت منسجم اصلاح‌طلبان مي‌تواند موفقيت آنها در انتخابات رياست جمهوري و مجلس هشتم را تضمين كند.

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نيا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با نادرست دانستن انديشه‌يي كه بر جدايي سياست از زندگي تاكيد دارد آن را نوعي ارتجاع و التقاط برشمرد.

وي در عين حال تصريح كرد: ممكن است برخي مواقع به واسطه‌ي شرايط خاصي كه به جامعه تحميل مي‌شود انديشمندان و صاحبنظران به صورت موقت تا زمان مساعد شدن فضا از اين عرصه كنار بكشند كه در اين راستا آنچه بعد از رحلت امام(ره) اتفاق افتاد و بر مبناي آن از دوره‌ي چهارم تا آخر دوره‌ي پنجم همه‌ي ما از گردونه‌ي سياست كنار گذاشته شديم را مي‌توان بر همين مبنا تفسير كرد.

وي با تاكيد بر اين كه «آن شرايط بر ما تحميل شده بود» افزود: اگرچه در آن زمان ما مشي دوري از فضاي سياسي را انتخاب كرديم اما نبايد فراموش كنيم كه فضاي ايجادشده توسط آنها ما را به سمت اين انتخاب سوق داد.

اين عضو مجمع روحانيون مبارز با تحميلي توصيف كردن شرايط آن دوران به جناح متبوعش، تاكيد كرد: در شرايط فعلي ممكن است برخي از دوستان تعبير يكساني شرايط فعلي با شرايط دوره‌ي چهارم مجلس را داشته باشند و معتقد باشند مطابق مشي‌اي كه آن دوره اتخاذ كرديم الان هم از عرصه‌ي سياست كناره‌گيري كنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با يادآوري اين كه تفاوت فراواني بين اين دو مقطع زماني وجود دارد، ادامه داد: در شرايط گذشته امكان فعاليت سياسي آرام وجود نداشت و انجام فعاليت سياسي مستلزم درگير شدن با مسوولان نظام بود اما در حال حاضر چنين شرايطي وجود ندارد و مي‌توان فعاليت سياسي كرد اما در مجلس و دولت نبود.

منتجب‌نيا افزود: در حال حاضر اصلاح‌طلبان حاضر در مجلس مي‌توانند با تشكل فراكسيوني قوي و گسترده بيش از گذشته در داخل و خارج از مجلس اثرگذار باشند.

اين عضو مجمع روحانيون مبارز در ادامه با اشاره به حساسيت انتخابات رياست جمهوري آينده به رويكرد جريان مقابل جناح متبوعش در جريان انتخابات مجلس هفتم كه به گفته وي به كسب آراي نسبي مردم از سوي اين جناح منتهي شد اشاره كرد و گفت: بر اين مبنا بايد سنجيده‌تر و منسجم‌تر حركت كنيم لذا تمامي گروههاي اصلاح‌طلب بايد اختلاف‌نظرها را كنار بگذارند و با انسجام و وحدتي استراتژيك سازوكارهاي لازم را براي شركت در انتخابات رياست جمهوري فراهم كنند.

Copyright: gooya.com 2016