پنجشنبه 21 اسفند 1382

اتحاديه اروپا: تداوم مذاكرات اقتصادي اروپا با ايران به مسائل هسته‌‏اي مربوط است، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران
اتحاديه اروپا امروز با صدور بيانيه‌‏اي به ايران هشدار داد همكاري خود را با آژانس بين‌‏المللي انرژي اتمي متوقف نكند، چرا كه تداوم مذاكرات اقتصادي اروپا با ايران به مسائل هسته‌‏اي ايران مربوط است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران, ايلنا, سيدكمال خرازي، وزيرامورخارجه كشورمان، امروز پس از جلسه هيأت دولت تهديد كرد: در صورتي كه اروپا نتواند در مقابل فشارهاي آمريكا بايستد همكاري‌‏هاي خود را با آژانس بين‌‏المللي انرژي متوقف مي‌‏كند.
اما ادوين، سخنگوي اتحاديه اروپا در اين خصوص گفت: ايران گام‌‏هاي بزرگي در همكاري با آژانس بين‌‏المللي انرژي اتمي برداشته است و بايد اين سياست را ادامه دهد.
وي افزود: اين سياست هم مورد قبول جامعه بين‌‏المللي و هم در جهت منافع ايران است.
سخنگوي اتحاديه اروپا در پاسخ به سئوالي مبني بر اينكه سياست اتحاديه اروپا در ادامه گفت‌‏وگوهاي خود با ايران در خصوص مسائل سياسي و توافق‌‏هاي تجاري چيست؛ تصريح كرد: اول بايد ببينم شوراي حكام آژانس بين‌‏المللي انرژي اتمي چه تصميمي مي‌‏گيرد.
وي تأكيد كرد: مسائل هسته‌‏اي يكي از مسائلي است كه براي تمام جوامع بين‌‏المللي مهم است و تنها مورد توجه اتحاديه اروپا نيست.
سخنگوي اتحاديه اروپا در ادامه افزود: مذاكرات در خصوص تسليحات كشتار جمعي از اولويت‌‏هاي مذاكرات سياسي ماست و ما هميشه تصريح كرده‌‏ايم كه مذاكرات سياسي و اقتصادي و توافق‌‏هاي همكاري همه به هم مربوط است.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/5556

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اتحاديه اروپا: تداوم مذاكرات اقتصادي اروپا با ايران به مسائل هسته‌‏اي مربوط است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016