پنجشنبه 21 اسفند 1382

تجمع مميزان اخراجي شهرداري تبريز در محوطه فرمانداري، روزنامه آذربايجان

مميزان اخراجي املاك شهرداري، كه از تيرماه سال جاري به دليل اخراج از كار و عدم پرداخت حقوق و مزاياي خود نسبت به عملكرد شهرداري تبريز معترض هستند و تا امروز در بلاتكليفي به سر ميبرند ديروز براي چندمين بار متوالي و اينبار در محوطه فرمانداري تبريز دست به يك تجمع اعتراض آميز زدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين در حالي است كه مميزان اخراجي شهرداري كه تعداد آنها بالغ بر 250 نفر ميباشد، روز سه شنبه نيز در محوطه شهرداري تجمع كرده و خواستار پاسخگويي شهردار، رئيس شوراي شهر و ديگر مسئولين شهرداري تبريز شده بودند.
در تجمع ديروز كه در حاشيه برگزاري جلسه شوراي اداري شهرستان تبريز برپا شد، قريب به 100 نفر از مميزان با حضور در محوطه ساختمان فرمانداري ، از فرماندار تبريز خواستند تا نسبت به رفع مشكل و احقاق حق آنها وارد عمل شود. گفتني است پيش از حضور اين افراد در فرمانداري، مميزان اخراجي اقدام به تجمع در محوطه استانداري نيز نمودند كه توسط مسئولان استانداري به محوطه فرمانداري هدايت شدند.
به گفته يكي از اين مميزان، شهرداري تبريز و اداره كار و امور اجتماعي استان طي توافقنامه اي اين تعداد نيروي كار را كه جزو فارغالتحصيلان بيكار ثبتنام شده بودند، به عنوان نيروي كار به اين شهرداري معرفي كرده و اين افراد طي قراردادي يك طرفه كه به امضاي شهرداري نرسيده است جذب كار شدهاند!
به گفته معترضان هيچ كدام از مفاد موجود در قراردادنامه از جمله، بيمه، حقوق و مزايا و شرط استخدام رعايت نشده است.
ديروز و در شرايطي كه تجمعكنندگان خواستار حضور فرماندار تبريز براي شنيدن خواستههاي خود بودند، مأموران انتظامي حاضر در اين تجمع به همراه مسئولان فرمانداري از تجمعكنندگان خواستند تا چند نفر را به عنوان نماينده جهت مذاكره با فرماندار و مسئولان شهرداري معرفي و بقيه معترضان محوطه فرمانداري را ترك كنند.
در اين ميان يكي از مأموران انتظامي در پاسخ به سؤال تعدادي از معترضان مبني براين كه اگر اين جلسه نيز نتيجهاي در پي نداشت تكليف ما چيست؟ و آيا اجازه تجمع ديگري را خواهيم داشت يا نه؟ گفت: «در آن صورت مانعي براي تجمع بعدي شما ايجاد نخواهد شد.»
تجمعهاي اعتراضآميز مميزان اخراجي شهرداري در حالي اين روزها يه يكي از موضوعات اساسي شهر تبديل شده است كه از تيرماه سال جاري (زمان آغاز اين اعتراضات) اين افراد در پي احقاق حق خود برآمدهاند ولي تاكنون هيچ نتيجهاي حاصل نشده است.
اين در حالي است كه در زمان برپايي اولين تجمع اين افراد حسينزاده دلير رئيس شوراي شهر در پاسخ به اعتراضكنندگان با انتقاد از عملكرد و اقدام خودسرانه شهرداري، عنوان كرده بود كه «اين بكارگيري بدون اطلاع و مصوبه شوراي شهر صورت گرفته و اقدامي غيرقانوني است!»
وي در عين حال از شهرداري خواسته بود تا در اسرع وقت نسبت به حل مشكل مميزان معترض اقدام شود.
احتشام حاجيپور شهردار تبريز نيز در زمان مذكور كه عضو شوراي شهر بود صراحتاً اين اقدام را غير اخلاقي دانسته و با انتقاد از تخلف شهرداري تبريز گفته بود: «شهرداري سر اين جوانان كلاه گذاشته است!»
حال و با توجه به اشراف رئيس شوراي شهر و شهردار تبريز از مشكل موجود، انتظار ميرود اين مجموعه نسبت به رفع مشكل مميزان و استيفاي مطالبات آنها اقدام كنند.
گفتني است تا لحظه تنظيم اين خبر اطلاعي از نتايج مذاكرات نمايندگان مميزان اخراجي با فرماندار و مسوولان شهرداري به روزنامه نداي آذرآبادگان ارسال نشده است كه در شمارههاي آتي نسبت به انعكاس اين نتايج اقدام خواهد شد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/5571

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تجمع مميزان اخراجي شهرداري تبريز در محوطه فرمانداري، روزنامه آذربايجان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016