شنبه 29 فروردين 1383

خاتمي: جمهوري اسلامي ايران باثبات‌ترين و متعادل‌ترين نقطه‌ي منطقه است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
رييس جمهور تاكيد كرد:‌ ارتش ما كارآمدترين و فداكارترين و در عين‌žحال صلح‌جو‌ترين ارتش منطقه است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي رييس جمهور روز شنبه طي سخناني در مراسم روز ارتش اظهار داشت: امروز جمهوري اسلامي ايران با توجه به استعدادهاي فراوان و شايستگي‌هاي بسيار تصميم گرفته است مسير توسعه و پيشرفت و دستيابي به جايگاه در خور و شايسته شان ديني و ملي اين ملت را طي كند.
در اين مراسم كه در مرقد حضرت امام خميني (ره) و در زير باران برگزار شد، رييس‌جمهور با تسليت رحلت پيامبر اكرم(ص)، شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) خاطرنشان كرد: توسعه و پيشرفت همه جانبه در گرو برخورداري از بنيه‌ي دفاعي و امنيتي مستحكم و پايدار است و نيروهاي مسلح اركان امنيت و دفاع از ملت بزرگوار ايران هستند.
وي با يادآوري اين نكته كه در ابتداي انقلاب دشمنان اسلام و ايران انحلال ارتش را خواستار بودند و امام(ره) با اصرار بر تداوم راه و تقويت ارتش تكيه كردند، گفت: اين ارتش است كه پشتوانه سلامت، امنيت و پيشرفت كشور است.
رييس جمهور ادامه داد: با توجه به تحولي كه توسط بدنه‌ي شجاع، فداكار و مومن ارتش با كنار زدن سران فاسد در ارتش ايجاد شده بود، آمادگي ارتش براي انجام ماموريت‌هاي خود بيش از پيش بود.
رييس جمهور تاكيد كرد: امروز ارتش ما مومن‌ترين، كارآمدترين، فداكارترين و در عين‌حال صلح‌جو ترين ارتش منطقه است و به ياري خداوند همين راه را ادامه خواهد داد.
خاتمي در ادامه با اشاره به تجربه درخشان نيروهاي مسلح در جنگ تحميلي، يادآور شد: امروز هم به لحاظ ايمان روحي و هم به لحاظ تجهيزات نيروهاي مسلح به طور عام و ارتش به طور خاص در جايگاه والايي قرار دارد.
وي گفت: امروز صنايع دفاعي و نظامي ما و هم چنين تلاش‌هاي ارزنده علمي و فناوري و تحقيقاتي در نيروهاي مسلح، باعث شده است كه به اين نيروها به عنوان سرمايه‌ي بزرگ ملي افتخار كنيم.
رييس‌جمهور در ادامه به نقش ممتاز نيروهاي مسلح ارتش، سپاه، بسيج و نيروي انتظامي در دوران صلح و سازندگي و امدادرساني اشاره كرد و حضور سريع و به موقع هواپيماي ارتش جمهوري اسلامي شش ساعت بعد از حادثه‌ي دلخراش بم و همچنين حضور بالگردهاي ارتش سه ساعت بعد از اين حادثه را يادآور شد و كار امدادرساني آنها را كاري بزرگ، طاقت‌فرسا و در عين‌حال حماسه‌اي توصيف و تاكيد كرد‌ كه ما در همه‌ي عرصه‌ها حضور نيروهاي كارآمد و شايسته خود را شاهديم.
خاتمي با تاكيد بر اينكه امروز جمهوري اسلامي ايران نقطه با ثباتي در منطقه است، به سقوط رژيم صدام اشاره كرد و گفت: در حالي كه رژيم متجاوز صدام و فرماندهي آن رژيم در اثر هجوم نيروهاي اشغالگر همانند آب شدن برف در مقابل آفتاب تابستان، سقوط ذلت‌بار داشت، جمهوري اسلامي ايران با تكيه بر نيروهاي مسلح خود مقتدرترين، متعادل‌ترين و باثبات‌ترين نقطه‌ي منطقه است و اين مساله مورد اعتراف همه‌ي دشمنان انقلاب نيز هست.
خاتمي در پايان ياد شهيدان جنگ تحميلي را گرامي داشت و سلامتي و پيشرفت روزافزون نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران را از خداوند خواستار شد.
بر اساس اين گزارش بعد از سخنراني رييس جمهور يگانهاي ويژه نظامي ارتش از مقابل جايگاه رژه رفتند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6536

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خاتمي: جمهوري اسلامي ايران باثبات‌ترين و متعادل‌ترين نقطه‌ي منطقه است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016