دوشنبه 31 فروردين 1383

محتشمي پور: اگر امام زنده بود كاري مي‌كرد كه آمريكا و شارون از كرده‌ خود پشيمان شوند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
دبيركل جمعيت حمايت از انتفاضه‌ي فلسطين با محكوم كردن ترور دكتر عبدالعزيز رنتيسي، گفت: اگر امام (ره) زنده بود كاري مي‌كرد كه آمريكا و شارون از كرده‌ي خود پشيمان شوند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين علي‌اكبر محتشمي‌پور، دبيركل جمعيت حمايت از انتفاضه‌ي فلسطين و نماينده‌ي مردم تهران در مجلس ششم شوراي اسلامي، شب گذشته در مراسمي كه به مناسبت ايام رحلت پيامبر اكرم (ص)، امام حسن مجتبي (ع) و امام رضا (ع) برگزار شد، سخنراني كرد.
وي در ابتدا با اشاره به داستان حضرت موسي (ع) و چگونگي قيام وي در مقابل فرعون گفت: حضرت موسي (ع) زماني عليه فرعون قيام كرد كه جامعه مصر در اوج تبعيض نژادي قرار داشت و به دو طبقه سبتي و قبتي تقسيم شده بود.
محتشمي‌پور، گفت: پيامبر اكرم (ص) به رسالت مبعوث شد تا ارزش‌هاي والاي انساني را جايگزين زندگي بدوي كند. حضرت محمد (ص) مي‌فرمود:« شما همگي فرزند آدم هستيد و آدم نيز از خاك خلق شده است، پس عرب و عجم، سياه و سفيد باهم برابريد». پيامبر اكرم ملاك برتري را در ميان مردم تقوا معرفي مي‌كرد ومي فرمودند:« ملاك برتري در نزد خداوند متعال تقواست، نه نژاد و رنگ ».

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي سپس به بررسي جوامع از ديدگاه قرآن پرداخت و افزود: قرآن كريم جوامع را به دو دسته تقسيم مي‌كند. يكي جوامع مدني يا شهري و ديگري جوامعي كه به صورت بدوي و جاهلي زندگي مي‌كنند. جوامع مدني همواره در طول تاريخ با ديگر عشاير و قبائل تعامل، گفت‌وگو و دادوستد داشتند و اين در حالي است كه جوامع بدوي به دنبال خونريزي، جنگ، قتل‌عام و غارت بودند.
وي با اشاره به اين نكته كه قتل‌عام، جنگ، خونريزي و غارت مهمترين ويژگي جوامع بدوي و جاهلي است، گفت: شهرنشين بودن دليلي بر زندگي در يك جامعه‌ي مدني نيست. كمااينكه در جوامع امروزي از اين تبعيض نژادي‌ها و قتل‌عام‌ها فراوان يافت مي‌شود.
دبيركل جمعيت حمايت از انتفاضه‌ي فلسطين، سپس به ذكر نمونه‌اي از اينگونه زندگي در جوامع امروزي پرداخت و تصريح كرد: اگر صهيونيسم به عنوان نژاد مطرح از سوي آمريكا حمايت و تقويت مي‌شود نمادي است از زندگي در جامعه‌ي جاهلي. نظام تبعيض نژادي در هركجاي جهان مطرح باشد، نشان از زندگي بدوي و جاهلي دارد.
وي با انتقاد از بي‌تفاوتي مسلمانان و جهان عرب به مساله‌ي فلسطين، به بيان سخني از امام (ره) پرداخت و خاطرنشان كرد: به فرموده‌ي امام راحل اگر هركدام از مسلمانان جهان يك سطل آب به سمت اسرائيل بريزند، اسرائيل را آب خواهد برد. اگر اسرائيل اينگونه با فلسطينيان برخورد مي‌كند نشانه‌ي بي‌تفاوتي ما نسبت به اين مساله است.
وي ادامه داد: اينكه برخي از رهبران مي‌گويند، جنگ در فلسطين، جنگ ميان فلسطين و اسرائيل است و به ما ارتباطي ندارد، نشان از بي‌تفاوتي آنها به فلسطين دارد. اين بي‌تفاوتي بزرگترين جفايي است كه ما در حق بيت‌المقدس، اولين قبله‌گاه مسلمين، تنها سرزميني كه قرآن آن‌را مبارك خوانده است، مي‌كنيم. تمامي پيامبران در اين سرزمين حضور داشته‌اند و هيچ نقطه‌اي از اين كره‌ي خاكي نيست كه بر بيت‌المقدس فضيلت و برتري داشته باشد.
محتشمي‌پور تاكيد كرد: مردم فلسطين قبل از يعقوب و بني‌اسرائيل در اين سرزمين سكونت داشته‌اند. تمام مردم جهان و به ويژه مسلمانان در مقابل مساله‌ي فلسطين مسؤولند.
وي افزود: شيخ احمد ياسين، اين پيرمرد 70-80 ساله‌اي كه از يك چشم نابينا و تمام بدنش فلج بود، تنها زباني براي هدايت و رهبري مردم فلسطين داشت. ترور او در روز 3 فروردين ماه در مقابل چشمان مردم جهان، در حالي صورت گرفت كه مسؤولان رژيم نامشروع صهيونيستي پيشتر اين مساله‌ را بيان كرده بود. قلب تمامي جهانيان از اين ترور جريحه‌دار شد و آنرا محكوم كرد. سازمان ملل قطعنامه‌اي را براي محكوم كردن اسرائيل نوشت و تمامي كشورها از آن حمايت كردند اما آمريكا اين قطعنامه را «وتو» كرد.
وي گفت: بوش اولين رهبري كه با توسعه‌ي شهرك‌هاي اسرائيلي‌نشين، موافقت كرده گفته است كه آوارگان فلسطيني، حق بازگشت به سرزمين‌هاي اشغالي را ندارند و ديروز عاشورايي ديگر در فلسطين رقم خورد. شهادت دكتر عبدالعزيز رنتيسي، كه يكي از چهره‌هاي برجسته‌ي جهان هم از نظر تشكيلاتي و هم از نظر نفوذ در ميان جوانان فلسطيني، بود، دليل ديگري بر زندگي در عصر جاهليت اسرائيليان است.
وي خطاب به معاون حقوقي و پارلماني رييس جمهور كه در مجلس حضور داشت، گفت: آقاي ابطحي به رييس جمهور بگوييد كه به مناسبت شهادت اين رهبر فلسطيني عزاي عمومي اعلام كند.
محتشمي‌پور افزود: اگر امام (ره) زنده بود، فضايي را مي‌ساخت كه آمريكا و شارون از كرده‌ي خود پشيمان شوند. امام(ره) زماني كه در نجف سخنراني مي‌كرد، مي‌گفت كه فرعون از موسي زنده مي‌ترسيد نه از آخوند ساكت و خواب‌رفته‌اي كه كاري نمي‌كند. ما امروز زنده نيستيم، مرده‌هايي متحرك هستيم، چرا كه اگر زنده بوديم اسرائيل جرات نمي‌كرد چنين كاري را با فلسطينيان كند. كنفرانس بي‌غيرت اسلامي شهادت دكتر رنتيسي را عزاي عمومي اعلام كند و بگويد كه از مساجد هر شهري صداي قرآن بلند شود. احساسات مسلمانان را برانگيزد. اگر كنفرانس اسلامي اينچنين ساكت و خاموش است، عطايش را به لقايش خواهيم بخشيد.
وي در بخش پاياني اين سخنراني از مسلمانان جهان خواست تا نسبت به مسالة فلسطين بي‌تفاوت نباشند و نسبت به آن احساس مسؤوليت كنند.
گفتني است اين مراسم شب گذشته در منزل حجت‌الاسلام والمسلمين سيدهادي خامنه‌اي برگزار گرديد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6629

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محتشمي پور: اگر امام زنده بود كاري مي‌كرد كه آمريكا و شارون از كرده‌ خود پشيمان شوند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016