سه شنبه 15 ارديبهشت 1383

هاشمي رفسنجاني با تاكيد بر عدم شركت در انتخابات رياست جمهوري: هنوز بر نظر قبلي مصرم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
هاشمي رفسنجاني در واكنش به برخي اظهارات مبني بر حضور مجددش در انتخابات رياست جمهوري، گفت: همچنان با وجود مراجعات فراواني كه در اين خصوص به من شده مصمم هستم كه در انتخابات رياست جمهوري شركت نكنم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام كه در حاشيه‌ي بازديد از خانه‌ي عامري در جمع خبرنگاران صحبت مي‌كرد، با بيان اين مطلب افزود: در اين خصوص مراجعات فراواني به من مي‌شود ولي من هنوز بر نظر قبلي خود مصر هستم و اين مراجعات تاكنون نتوانسته موضع من را عوض كند، چون معتقدم در كشور نيروهاي صالحي كه انرژي بيشتري از من دارند وجود دارند، بنابراين بايد به آنها ميدان داد تا انسانهاي جديدي با افكار و ابتكارهاي جديد وارد صحنه شوند و ما هم به آنها كمك كنيم.
وي تاكيد كرد: همچنان بر اعتقاد قبلي خود استوار هستم و مصمم هستم كه در انتخابات نامزد نشوم.
وي در پاسخ به اين سئوال كه در چه صورت نظر شما عوض خواهد شد؟ گفت: گاهي اتفاقي مي‌افتد كه انسان فكر مي‌كند بايد كاري انجام دهد آن موقع انجام كار بر انسان تحميل مي‌شود ولي من اكنون چنين فضايي را نمي‌بينم كه حضور در انتخابات بر من تحميل شده باشد. شرايط اين مساله را تكذيب مي‌كند و من شرايط فعلي را تكليف‌كننده نمي‌بينم و فكر مي‌كنم تكليف من اين است كه بايد راه را براي حضور نيروهاي جديد و پرابتكار باز كنم.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در خصوص مصوبه‌ي اين مجمع مبني بر اعلام دلايل رد صلاحيت‌ها از سوي شوراي نگهبان، گفت: اگر خود رد صلاحيت‌شدگان كتبا و رسما خواستار اعلام دلايل رد صلاحيتشان شوند، شوراي نگهبان بايد اين دلايل را به آنها اعلام كند و بايد در اين خصوص به متن مصوبه‌ي مجمع تشخيص رجوع شود.
هاشمي رفسنجاني در مورد به تعويق افتادن مرحله‌ي دوم انتخابات در تهران آن را كاري عاقلانه‌اي از سوي مجلس توصيف كرد و گفت: البته به طور اصولي بايد سعي كنيم كه فرصت نمايندگي مخدوش نشود.
وي در پاسخ به سئوالي در مورد پيش‌بيني آينده‌ي كشور، گفت: من آينده را بهتر از گذشته مي‌بينم البته نوع برخوردها متفاوت است و فكر مي‌كنم چالشهايي در پيش خواهيم داشت اما از عهده‌ي دفاع برخواهيم آمد و ضمن حفظ هوشياري، نبايد نگران باشيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در ادامه در مورد تاثير برگزاري كنگره‌هاي بزرگداشت شهدا، گفت: برگزاري اين كنگره‌ها تداوم نام شهداست و اگر به صور مختلف نسبت به تجديد خاطره با شهداي و ايثارگران اقدام نكنيم طبعا آنها در تاريخ فراموش خواهند شد. ما بايد متناسب با هر زمان و مقطعي مرتبا از اين گونه برنامه‌ها، برگزار كنيم و پيام شهدا را به نسلهاي بعد برسانيم.
وي در پاسخ به سئوالي در مورد تاثير آثار تاريخي در جذب توريست، گفت: قطعا اين گونه آثار تاريخي مي‌تواند در جذب توريست و رونق اقتصادي كشور موثر باشد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7207

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هاشمي رفسنجاني با تاكيد بر عدم شركت در انتخابات رياست جمهوري: هنوز بر نظر قبلي مصرم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016