شنبه 2 خرداد 1383

نامه سرگشاده به ریاست قوه قضائیه در اعتراض به بازداشت سه تن از فعالین دانشجویی، دو تشکل دانشجويي دانشگاه يزد

جناب آقای شاهرودی!

با سلام،

قصد نوشتن نامه ای به شما نبود، که نامه های زیادی تا کنون نوشته شده است و دانشجویان زیادی تا کنون بازداشت شده اند که اگر برای هر کدام نامه ای نوشته می شد، ده ها جلد کتابنامه چاپ می کردیم.

اما اینبار که پس از احضار 18 نفر از دانشجویان دانشگاه یزد سه تن از آنها (خالقی، غلامی، اسحاقی) بازداشت شده اند، (وامروز چهارمین روز بازداشت ایشان است) مسائل جدیدی مشاهده می شود که مسبوق به سابقه نبوده است و اوج تعارضات را در داخل نظام قضایی عیان می کند.

پس اگر در سال پاسخگویی انتقاد از قوای نظام جرم تلقی نمی شود و پرونده جدیدی برای ما به بهانه «توهین به مسئولان نظام» یا «تضعیف ارکان نظام» و «تشویش اذهان عمومی» نمی گشاید، موارد زیر را متذکر می گردیم:

1- دانشجویان دانشگاه یزد درست همزمان با مصاحبه آقای علیزاده بازداشت شده اند. اگر کسی اخبار روز را نداند، فکر می کند جناب علیزاده دستور بازداشت و سرکوب دانشجویان را صادر کرده است. در حالیکه ایشان در سخنانشان بر عدم بازداشت دانشجویان و رسیدگی به تخلفات در کمیته انضباطی دانشگاه تاکید داشته اند. حال چه شده است که دادگستری خودمختار یزد برخلاف سیاستهای قضایی نظام عمل می کند؟ سیاست های نظام ایراد دارد یا عملکرد دادگستری یزد؟ آیا مسئولان قضایی استان نمی دانند چه می کنند و یا تعارضات و تناقضات داخل قوه قضائیه در حدی است که دادگستر®! 0; استان ها به شکل مجمع الجزایر استقلال یافته محسوب می گردند که هرکاری را به میل خود انجام می دهند؟

2- بیانیه انجمن های اصلاح طلب یزد در تحریم انتخابات ناعادلانه مجلس هفتم که از نظر قاضی زارع مهریزی جرم تلقی گشته است، در اصل تلاش همه جانبه مجموعه گروه های آزادیخواه ایران برای دفاع از اصل جمهوریت نظام بود. اکنون نیز که دوستان ما 4 روز است که در زندان مرکزی یزد به سر می برند و از شب گذشته دست به اعتصاب غذا زده اند، مجددا متذکر می شویم که انتخابات مجلس هفتم، اعتبار نظام را در مجامع بین المللی به چالش کشید و ما را مردمی بیگانه با قواعد مردمسالاری نشان داد که چیزی از حقوق بشر و آزادی های فردی نمي دانیم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در بیستم اسفندماه اصل جمهوریت نظام زیر سئوال رفت و مشروعیت آن به خطر افتاد. ما تلاشمان را کردیم تا این اتفاق رخ ندهد و جلوی حرکت شورای نگهبان را در ضربه زدن به اصل نظام بگیریم.

آقای شاهرودی!

ما تلاشمان را برای حفظ جمهوریت نظام کردیم اما زورمان به صاحبان زر و زور و تزویر نرسید و کردند هرآنچه را که دلشان می خواست. اکنون نیز دوستانمان در زندانند، برای ما جای سوال است که در این بین چه کسی از حقوق فردی دفاع می کند؟ ما یا قوه قضائیه؟

3- آقای شاهرودی!

به شما تبریک می گوییم. ظاهرا بازداشت های اخیر دانشجویان (مخصوصا در یزد) نشان می دهد که بخشی از دادگستری و بخشی از اصلاح طلبان دولتی برای سرکوب دانشجویان آزادیخواه به توافق و همدلی رسیده اند.

آقای شاهرودی!

در مجمع الجزایر استقلال طلب دادگستری چیزی جز ظلم و تضییع حقوق یافت نمی شود و در چنین شرایطی هر ظلمی که اتفاق افتد به پای کل نظام نوشته خواهد شد.

والسلام

انجمن توسعه اسلامی دانشجویان
انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام
دانشگاه یزد

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8043

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نامه سرگشاده به ریاست قوه قضائیه در اعتراض به بازداشت سه تن از فعالین دانشجویی، دو تشکل دانشجويي دانشگاه يزد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016