شنبه 23 خرداد 1383

بيانيه انجمن اسلامى دانشجويان دانشکده علوم اجتماعى علامه طباطبايى به مناسبت سالگرد واقعه طرشت

بنام خدا

اولين سالگرد حمله وحشيانه گروههاى فشار به خوابگاه دانشجويان دانشگاه علامه طباطبايى (طرشت) که برگ ديگرى است از کارنامه خيانتبار سردمداران استبداد و ايدئولوگ هاى خشونت، فرا رسيد

تاريخ معاصر ما که همواره شاهد رنج و مظلوميت دانشجو و دانشگاه بوده است و از دهه هاى پيشين همواره مورد بغض و کينه مستبدين و مرتجعين بوده و هست. اين بار نيز مورد هجوم سفاکانه گروهى فاشيست در لباس دين قرار گرفت. جنايتى که حتى برخى از سرکردگان اين جريان واپس گرا هم از تائيد آن سرباز زدند.

در24خرداد 82 گروهى مرتجع به سرکردگى سعيد عسگر " تروريست معلوم الحال "خوابگاه طرشت را موردهجوم قرار دادند و در حضور نيروهاى انتظامى و امنيتى از هيچ گونه جنايتى فرو گذار نکردند. با عامل و عاملين اين حادثه دردناک نيز تا کنون هيچ گونه برخورد قضايى صورت نگرفته و با وجود پي‌گيرى وکلاى مدافع دانشجويان و تلاشهاى شخص رئيس دانشگاه علامه طباطبايى ، كمترين برخوردى با مسببين اين حادثه صورت نگرفته و مرتکبين جنايت آزادند و شگفتا خود عاملين جنايت شاکى شدند !
حمله به حريم دانشگاه و دانشجو و محکوميت دانشجويان و استادان در دادگاههاى فرمايشى ويرانه‌ى قوه قضاييه، ريشه در تفکرى دارد که از ابتداى انقلاب به طرق مختلف مثل پروژه موسوم به انقلاب فرهنگي، بسته شدن دانشگاه ها ، ايجاد سيستم گزينش و حذف در پذيرش دانشجويان، داير کردن کميته هاى انظباطي، وارد کردن و متشکل کردن نيروهاى شبهه نظامى در دانشگاه ، واقعه خونين 18 تير78و ... و صدها نوع برخورد غير قانونى و پنهانئ با دانشگاهيان اثبات مي‌کند طالبانيسم و بنيادگرايى حاکم بر سرنوشت ملت هيچ گونه مخالفتى و هيچ گونه انديشه منتقدى را بر نمى تابد.

لازم به ذکر است که تا کنون بسيارى از دانشجويان دانشگاههاى سرار کشور با حکم جلب دادگاههاى انقلاب به زندان محکوم شده ياازطريق کميته هاى انظباطى دانشگاه با تعليق، اخراج ومحروميت ازتحصيل روبروشده اند. کجايند مدعيان اصلاح طلبى و قسم خوردگان پاسدارى از قانون اساسي؟؟ ؟

بارها گفتبم که نميتوان در مقابل تاريخ ايستاد و جامعه را وادار کرد که گامى به عقب بردارد که تاريخ آنکه را که چنين انديشه خامى در سر بپروراند در زير چرخهاى خود له خواهد کرد، اما گويى گوشهايى که بايد بشنوند کر شده اند و اکنون سرمست از باده قدرت نا مشروعشان، خود را بر اريكه قدرت مسلط مى بينند .

بارها وجدانهاى بيدار را به يارى طلبيديم و آنان را که داعيه اصلاح و پاسدارى از ارزشهاى انسانى داشتند به مقابله با ابن جريان شوم فرا خوانديم اما دريغ که دادگرى و عدالت را از همدست قاتل خواستيم.

اما امروز ديگر نه توصيه اى به مرتجعين داريم و نه درخواستى از آنان.بلکه بر آنيم که فرياد تظلم خود را به گوش ملت برسانيم وآزادانديشان را به قضاوت بطلبيم.

در اين موقعيت کنونى که تفکر اقتدارطلب رفته رفته تمامى عرصه هاى قدرت، اعم از مقننه و اجرايى و فرهنگى کشور را قبضه مي‌کند ضمن دعوت از تمامى دانشجويان به وحدت و همبستگى در سالگرد واقعه طرشت، اين جنايت هولناک را محکوم مي‌کنيم و نداى مظلوميت خود را به گوش ملت و تمامى آزاديخواهان جهان مى رسانيم .

انجمن اسلامى دانشجويان

دانشکده علوم اجتماعى دانشگاه علامه طباطبايى .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8845

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بيانيه انجمن اسلامى دانشجويان دانشکده علوم اجتماعى علامه طباطبايى به مناسبت سالگرد واقعه طرشت' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016