چهارشنبه 27 خرداد 1383

رهبر جمهوري اسلامي: ذوب در ولايت اصولا معني ندارد، رهبري هم بايد در اسلام ذوب شود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي

رهبر معظم انقلاب اسلامي، امروز در ديدار نمايندگان هفتمين دوره مجلس شوراي اسلامي، مجلس را مظهر مردمسالاري ديني خواندند و با تشريح وظايف نمايندگان مجلس در حل مشكلات مردم و روند پيشرفت كشور تاكيد كردند: مجلس بايد آيينه تمام عيار عزت، استقلال، پاسداري از منافع ملي و مقابله با سلطه‌جويان جهاني باشد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حضرت آيت الله خامنه‌اي، با اشاره به جايگاه تعيين كننده و سرنوشت‌ساز مجلس افزودند: مجلس شوراي اسلامي قله‌ي رفيع نظام جمهوري اسلامي است و بايد ساز و كاري را يافت كه اثرگذاري مجلس در حركت عمومي كشور روز بروز بيشتر و عميق‌تر شود.

ايشان نمايندگان مجلس را نمايندگان تمام قشرهاي ملت خواندند و در عين حال افزودند: بايد در درجه اول خود را نماينده قشرهاي محروم مردم بدانيد و خواست‌هاي آنان را پيگيري كنيد.

حضرت آيت الله خامنه‌اي، با اشاره به لزوم استفاده از همه ظرفيت‌هاي قانونگذاري و نظارت مجلس افزودند: با استفاده از ابزارهاي نظارتي به ويژه ابزار بسيار مهم ديوان محاسبات بر فعاليت‌هاي دستگاه‌ها، نظارت كنيد.

ايشان در همين زمينه بر لزوم پرهيز كامل نمايندگان از ايجاد برخي ارتباطات مخدوش با دستگاه‌هاي تحت نظارت تاكيد كردند و افزودند: اينگونه اقدامات، تاثيرگذاري مجلس و توانايي عظيم و قانوني جمعي را در نظارت بر دستگاه‌ها، سلب مي‌كند.

رهبر معظم انقلاب اسلامي، مجلس شوراي اسلامي را نماينده و عصاره ملت برشمردند و در تشريح جايگاه سياسي مجلس، يادآوري كردند: موضع‌گيري سياسي مجلس مي‌تواند دشمنان را اميدوار و گستاخ كند و يا برعكس آنها را از دستيابي به هدف اصلي مراكز قدرت جهاني يعني سيطره مجدد بر دولت و كشور ايران، نااميد سازد و مجلس شوراي اسلامي بايد با موضع‌گيري‌هاي صحيح در پايداري سرنوشت‌ساز ملت در مقابل دشمنان استقلال و عزت اين سرزمين، نقش ويژه خود را به خوبي ايفا كند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي جمع شدن 290 نفر از نخبگان كشور و ملت در مجلس شوراي اسلامي را فرصت بي‌نظيري براي بررسي و بحث و مجادله منطقي درباره‌ي مسايل اصلي كشور دانستند و افزودند: همان‌گونه كه امام راحل عظيم‌الشأن، مكررا مي‌فرمود مجلس جاي مباحثات پرشور و پرنشاط برگزيدگان ملت است.

ايشان مجادلات علمي و مباحثات تخصصي نمايندگان مجلس را كاملا مفيد و ضروري خواندند و خاطرنشان كردند: ميان جنجال‌هاي دبستاني و حزبي با مباحث و مجادلات متكي بر انگيزه‌هاي صحيح تفاوت بسيار عميقي وجود دارد و مجلس بايد ضمن پرهيز كامل از درگيري‌هاي زشت جناحي ـ سياسي و فردي از مباحثات راهگشا و پرشور، كاملا بهره بگيرد.

رهبر معظم انقلاب در تبيين الگوي صحيح توسعه‌ي ايران، از طرح برخي مسايل از جمله مدل‌هاي چيني، ژاپني و ديگر الگوهاي خارجي انتقاد كردند و افزودند: مدل توسعه ايران بايد براساس شرايط فرهنگي، تاريخي و ايمان و اعتقادات مردم، مدلي كاملا بومي بوده و ضمن برخورداري از تجربيات مفيد ديگران، از مدل‌هاي توصيه شده بانك جهاني، صندوق بين‌المللي پول و كشورها ديگر الگوبرداري نشده باشد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به آغاز فعاليت‌هاي مجلس هفتم در سال پاسخگويي افزودند: كليه‌ي دستگاهها و قوا از جمله مجلس بايد در مقابل افكار عمومي پاسخگو باشند. ضمن آن‌كه بر اساس ساز و كار قانوني دستگاههاي اجرايي بايد در مقابل مجلس نيز پاسخگو باشند.

ايشان، نمايندگان مجلس هفتم را به اولويت‌بندي هدف‌ها و زمان‌بندي پي‌گيري و اجراي اولويت‌ها توصيه كردند و افزودند: اين كار مي‌تواند مبناي پاسخگويي منظم به مردم قرار گيرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامي، مهلت 4 ساله خدمتگذاري به مردم را فرصت خوبي براي نمايندگان مجلس دانستند و افزودند: تمام خاطرات خوب ملت ايران از اميركبير، به دوران سه سال مسووليت او برمي‌گردد بنابراين 4 سال، مهلت كمي نيست به شرط آن‌كه حتي يك روزش را از دست ندهيد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي پرهيز از آرمان‌گرايي صرف را ضروري خواندند و خطاب به نمايندگان مجلس هفتم افزودند: به وضع موجود قانع نشويد و به دنبال قالب‌ها و روش‌هايي بگرديد كه بتوان آرمان‌هايي حقيقي را با استفاده از آنها عملي ساخت.

ايشان چشم‌انداز 20 ساله‌ي ايران و سياست هاي اعلام شده را مبناي قانونگذاري مجلس برشمردند و خاطرنشان كردند: اگر همه اركان كشور و دستگاهها به وظايف مشخص شده در اين چشم‌انداز عمل كنند، ايران ظرف 20 سال به نقطه اوج خود خواهد رسيد.

رهبر معظم انقلاب اسلامي، با انتقاد از طرح مسأله ذوب شدن در ولايت خاطرنشان كردند: ذوب در ولايت اصولا معني ندارد، چرا كه رهبري هم بايد در اسلام ذوب شود تا احترام داشته باشد؛ بنابراين همه بايد در اسلام و اهدافي كه اسلام براي سعادت ملت ترسيم كرده است و در واقع در ملت ذوب شويم.

ايشان پيگيري استقلال ملي، عدالت اجتماعي، كم كردن شكاف بين فقير و غني و مبارزه با فساد را از وظايف اصلي نمايندگان مجلس خواندند و افزودند: اداره صحيح كشور، متوقف به مبارزه همه‌جانبه با فساد است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به تاثير منفي برخي فسادهاي موجود در كمرنگ كردن فعاليتها و اقدامات مثبت انجام‌شده، افزودند: فساد مالي هرچند محدود باشد مانند ايدز و سرطان گسترش مي‌يابد و بتدريج همه كشور را از پا مي‌اندازد.

ايشان نقش مجلس را در مقابله با فساد مهم خواندند و افزودند: چند سال قبل كه بحث مبارزه با فساد مالي مطرح شد توقع اين بود كه مجلس در اين ميدان، نقش‌آفريني كند، اما اين توقع محقق نشد كه مجلس هفتم بايد با جديت در ميدان مبارزه با فساد، فعاليت كند.

رهبر معظم انقلاب خاطرنشان كردند: البته با دستمال كثيف نمي‌شود شيشه را تميز كرد، بنابراين بايد در درجه اول مراقب باشيد كه به هيچ‌وجه به فساد آلوده نشويد.

رهبر معظم انقلاب اسلامي با توصيه به نمايندگان مجلس به هوشياري در مقابل لغزشگاههايي نظير مال و ثروت، از تصميم برخي نمايندگان در مورد تجديدنظر در برخورداريهاي بيهوده ناشي از نمايندگي، تشكر كردند و افزودند: هرقدر مي‌توانيد در پرهيز از اسراف و زياده‌روي پافشاري كنيد.

ايشان ترجيح دادن مسائل كلي كشور بر مسائل محلي و منطقه‌اي را ضروري خواندند و با اشاره به نيمه تمام ماندن هزاران طرح در مناطق مختلف كشور، افزودند: از جمله مصاديق ترجيح مصالح كلي كشور، تلاش براي به پايان رساندن اين طرحهاي نيمه‌تمام است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، انضباط نمايندگان و حضور كامل در جلسات علني و كميسيونها را لازمه نمايندگي ملت خواندند و افزودند: انشاءالله اميدي كه مردم به شما بسته‌اند با فعاليتهاي شما روزبروز بيشتر مي‌شود كه در اين صورت بنده نيز دعاگوي شما خواهم بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامي همچنين بار ديگر از مردم به خاطر حضور هوشمندانه در انتخابات مجلس هفتم و مقابله با خواست دشمن تشكر و به نمايندگان مجلس هفتم توصيه كردند: براي خدا كار كنيد تا مقام و مسؤوليت به دامي براي به هدر رفتن عمرتان تبديل نشود.

در ابتداي اين ديدار، رييس مجلس شوراي اسلامي پيام عميق رهبر معظم انقلاب به مجلس هفتم را منشور كاري نمايندگان مجلس خواند و افزود: نمايندگان مجلس به پشتوانه حضور ملت در انتخابات و متكي بر حمايتهاي هميشگي رهبر معظم انقلاب از قوه قانونگذاري، تلاش مي‌كنند مجلس مقتدر، مستقل، آگاه، بصير و آزاده را سامان دهند كه ضمن قانونگذاري و نظارت بر اداره امور كشور، خود را در مقابل مردم پاسخگو بداند.

آقاي حدادعادل، ايستادگي در مقابل زياده‌خواهي بيگانگان، ترجيح مصالح عمومي بر منافع حزبي، محلي و فردي را از ديگر هدفهاي نمايندگان مجلس هفتم برشمرد و گفت: تلاش مي‌كنيم با پيگيري عدالت اجتماعي، مبارزه با فقر و فساد و تبعيض، همكاري با ديگر قوا و استفاده از همه ظرفيتهاي قانوني مجلس روند حل مشكلات مردم را تسريع كنيم كه در اين راه به هدايت رهبري معظم انقلاب، راهنمايي علما و كمكهاي نخبگان فكري و علمي، نيازمنديم.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9001

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رهبر جمهوري اسلامي: ذوب در ولايت اصولا معني ندارد، رهبري هم بايد در اسلام ذوب شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016