جمعه 12 تير 1383

وکيل ايرج جمشيدي: بازداشت موقت موکلم را غير قانوني مي دانم، ايلنا

وکيل ايرج جمشيدي گفت: جلسه دادگاه موکلم صبح ، شنبه و يکشنبه سيزدهم و چهاردهم تيرماه جاري در شعبه 26 دادگاه انقلاب به رياست قاضي حداد تشکيل مي شود.
ناصر چوبدار در گفت و گو با خبرنگار" ايلنا" با بيان مطلب فوق افزود: موکلم پيش از اين جلسه محاکمه شده بود که به قرائت کيفرخواست تمام شد که در جلسات آينده که در روزهاي شنبه و يک‌‏شنبه هفته جاري برگزار مي شود، بنده و آقاي جمشيدي به دفاع از 11 مورد اتهامي که نسبت به ايشان وارد شده است، خواهيم پرداخت.
وي افزود: در فاصله بين جلسه اول و دوم محاکمه آقاي ايرج جمشيدي بنده با آقاي حداد، رييس محترم شعبه 26 دادگاه انقلاب دو سه بار ملاقات داشتم که در آن طبق روال يک‌‏سال گذشته حول و حوش مساله بازداشت موقت ايشان که از ديدگاه بنده هيچگونه مجوز و توجيه قانوني ندارد، صحبت کردم که تا قبل از محاکمه قرار بازداشت موکلم لغو و به قرارديگري تبديل شود که متاسفانه تا اين لحظه با اين درخواست ما موافقت نشده است.
چوبدار تصريح کرد: براي من روشن نيست که يک متهمي بدون هيچگونه قراري حدودا از 15 آذر سال 82 تا امروز در بازداشت بسر ببرد، بنده ادامه بازداشت موقت آقاي ايرج جمشيدي را يک بازداشت غير قانوني مي دانم و دادگاه الزام قانوني دارد که در اين مدت تعيين تکليف مي کرد که آيا قانون صريح ما در مورد بازداشت موقت اجرا شده يا خير؟ که به عقيده بنده تاکنون اجرا نشده است.
وکيل ايرج جمشيدي خاطرنشان ساخت: بنده انتظار داشتم که پس از بخشنامه رييس قوه قضاييه در خصوص حفظ حقوق شهروندي که به قانون نيز تبديل شد، دادگاه شعبه 26 به طور جدي به مساله بازداشت موقت موکلم توجه و آن را به قرار ديگري تبديل مي کرد تا آقاي ايرج جمشيدي آزاد شود تا بتواند در جلسه محاکمه خود با يک روحيه خوبي حاضر شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در خصوص موارد اتهامي ايرج جمشيدي گفت: موارد اتهامي موکلم؛ اقدام عليه امنيت داخلي، ارايه اطلاعات به کشورهاي خارجي، اخلال در نظام اقتصادي کشور، توهين به بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران امام خميني (ره) رشوه، نشراکاذيب و تشويش اذهان عمومي است.
چوبدار با اشاره به اينکه برخي موارد اتهامي در صلاحيت دادگاه نيست، افزود: برخي از اين موارد اتهامي در صلاحيت دادگاه مطبوعات است که بايد با حضور هيات منصفه برگزار شود.
وکيل ايرج جمشيدي افزود: در جلسه دادگاه فردا نظر بر اين دارم که حتي الامکان در ابتداي محاکمه بر روي ادامه بازداشت موقت و غير قانوني موکلم پافشاري کنم و از آقاي حداد درخواست کنم که به اين امر توجه کنند تا حقوق شهروندي موکلم رعايت شود. همچنين برخي موارد اتهامي که در صلاحيت دادگاه انقلاب نيست را مطرح خواهم کرد تا آقاي حداد چه تصميمي در اين خصوص اتخاذ خواهد کرد؟

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9618

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وکيل ايرج جمشيدي: بازداشت موقت موکلم را غير قانوني مي دانم، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016