چهارشنبه 17 تير 1383

مسوول واحد فرهنگي انجمن اسلامي دانشگاه تهران:خواستار برگزاري دادگاهي عادلانه براي پرونده 18 تير هستيم، ايلنا

مسوول واحد فرهنگي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران گفت : اپوزيسيون خارج از کشور قصد دارد از فعاليت هاي دانشجويي در ايران سوء استفاده کند در حالي که عملکرد خود آنها در خارج از کشور بسيار قابل تامل است، اگر خيلي ادعا دارند بيايند حرفهاي‌‏شان را در داخل کشور بزنند.
به گزارش خبرنگار" ايلنا" محمد جلوخاني در کنفرانس خبري انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران گفت : 18 تير اعتراض دانشجويي بود که به دليل توقيف روزنامه سلام به شکلي کاملا قانونمند صورت گرفت اما عده اي که اين اعتراض را به نفع خود نمي دانستند، سعي در به خشونت کشيدن آن داشتند که منجر به حادثه اي شد که تا پيش از آن سابقه نداشت.
وي مدعي شد : در پيگيري پرونده واقعه 18 تير نه تنها احقاق حقي در مورد دانشجويان صورت نگرفت بلکه جاي شاکي و متهم در اين پرونده عوض شد و دانشجو متهم شد و نهايتا غائله به يک ريش تراش ختم شد که اين حرکت ضربه بزرگي به عدالتي که قوه قضاييه مدعي اجراي آن است، وارد کرد.
مسوول واحد فرهنگي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران افزود: انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران امسال هم اقدام به انجام پيگيري هايي براي برگزاري مراسم 18 تير در مقابل سر دانشگاه يا در حسينيه ارشاد کرد اما با عدم صدور مجوز براي برگزاري اين مراسم را به معناي عدم استقبال از 18 تير مي دانيم و مسوولين در واقع به دنبال به فراموشي سپردن اين حادثه هستند و سعي دارند امکان نقد و بررسي حادثه 18 تير را از ما بگيرند، در حالي که ما هيچ خواسته اي که منجر به براندازي شود، نداريم بلکه تنها خواستار برگزاري دادگاهي عادلانه براي پرونده 18 تير هستيم.
جلوخاني ابراز تاسف کرد: حادثه 18 تير نشانگر گريز از عقل گرايي در جامعه است که ثابت کرد در کشور ما جامعه دانشگاهي حرف اول را نمي زند.
وي در بخشي از سخنان خود بايادآوري سخن امام خميني در زمان حمله به حوزه علميه يادآور شد: امروز هم فرياد نکشيدن در اين قضيه گناه کبيره است چرا که به عقيده ما حادثه کوي دانشگاه کمتر از حمله به حوزه علميه نيست قوه قضاييه بايد به پرسش ها پاسخ دهد.
وي خاطر نشان کرد: امکان نقد و نقادي را از دانشجويان و دانشگاه گرفته‌‏اند و کساني که تحمل شنيدن انتقادها را ندارند، بدانند که در تاريخ محو خواهند شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مسوول واحد فرهنگي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران در پايان تصريح کرد : قوه قضاييه بايد منطق را در تصميم گيري هاي خود استوار کند و از عملکرديک سويه بپرهيزد و برندگي تيغ عدالتش را براي افراد مختلف يکسان قرار دهد، قوه قضاييه بايد به گونه اي عمل کندکه مورد پذيرش مردم قرار گيرد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9814

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مسوول واحد فرهنگي انجمن اسلامي دانشگاه تهران:خواستار برگزاري دادگاهي عادلانه براي پرونده 18 تير هستيم، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016