شنبه 10 مرداد 1383

محسن رضايي: در صورت حمله‌ي اسراييل به نيروگاه بوشهر، مهاجم را از كرده‌ي خود پشيمان مي‌كنيم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
محسن رضايي با اشاره به جنگ تحميلي و پذيرش قطعنامه‌ي 598، گفت: قطعنامه‌ي 598 اولين پيروزي سياسي در تاريخ جنگ‌هاي ايران و كشورهاي جهان سومي است كه مستقل از قدرت‌ها عمل كرده‌اند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، محسن رضايي طي سخناني در مسجد فاطمه الزهرا(س)، تهران به تجربيات به دست آمده در 8 سال دفاع مقدس اشاره كرد و افزود: اولين تجربه‌ي به دست آمده در سياست خارجي اين است كه بايد بر سر منافع ملي خود ايستادگي كنيم.

رضايي به مساله‌ي انرژي هسته‌يي اشاره كرد و گفت: در سياست خارجي كشور بايد از استراتژي ايستادگي منطقي استفاده شود و در مقابل هر امتيازي كه داده مي‌شود يك امتياز نيز گرفته شود.

وي افزود: ايران همه نوع همكاري با آژانس هسته‌‌يي انجام داده و حال نوبت آژانس است كه پرونده‌ي ايران را ببندد و با ايران در استفاده از تكنولوژي هسته‌يي صلح‌آميز همكاري كند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، دومين تجربه و عبرت از جنگ تحميلي را داشتن اقتصادي قوي دانست و تاكيد كرد: امروز اداره‌ي كشور بدون داشتن اقتصادي قوي و پويا ممكن نيست و اگر كشور به لحاظ شاخص‌هاي اقتصادي رشد پيدا نكند، جمهوري اسلامي، آزادي و امنيت نخواهيم داشت.

رضايي با قدرداني از تلاش‌هاي صورت گرفته توسط دولت‌هاي هاشمي و خاتمي، گفت: امروز اقتصاد كشور نياز جدي به تحول و جهش دارد.

وي با انتقاد از استفاده‌ي ناصحيح درآمد نفت گفت: هرگاه درآمد نفت به توليد و سرمايه‌گذاري هدايت شود، تحولي جدي در زندگي و معيشت مردم به وجود مي‌آيد و افتخار محسوب مي‌شود در غير اين صورت تبديل كردن نفت به كالاهاي مصرفي غربي و حتي داخلي افتخاري ندارد.

وي در مورد اقتصاد بدون نفت، گفت: اقتصاد را بايد از كوچه‌ي بن‌بست بيرون آورد و اين كار بر عهده‌ي دولت و مجلس است.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، در مورد رشد تورم و گراني كالا گفت: تا به توليد به صورت جدي توجه نشود مساله‌ي تورم حل نخواهد شد و كساني كه امروز متولي اقتصاد، سرمايه‌گذاري و برنامه‌ريزي كشور هستند، بايد در اين زمينه چاره‌انديشي كنند.

رضايي افزود: امروز دولت و مجلس مسوول حل مشكلات مردم هستند و بايد در اين زمينه تلاش‌هاي جدي از خود نشان بدهند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، در پاسخ به سوالي در مورد احتمال رييس جمهوري مجدد بوش و حمله‌ي آمريكا به ايران، گفت: حتي در صورت انتخاب مجدد بوش، آمريكا ديگر آن امكان و توان حمله‌ي مشابه عراق و افغانستان به ايران را ندارد، اما بايد گفت كه ما با آنها همچنان چالش خواهيم داشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در مورد واردات بي‌رويه و قاچاق كالا با بيان اينكه دولت بايد به صورت ريشه‌اي با اين پديده برخورد كند، افزود: از راهكارهاي مهم مبارزه با قاچاق كالا، تقويت توليدات داخلي است كه اگر دولت نرخ بهره بانكي را بين 5 تا 9 درصد برساند، آن‌وقت شرايطي در جهت كيفيت مطلوب، قيمت مناسب و امكان رقابت كالاهاي داخلي با كالاهاي خارجي فراهم مي‌شود.

وي در مورد حمله‌ي احتمالي اسراييل به نيروگاه اتمي بوشهر، گفت: در صورت انجام اين كار مهاجم را از كرده‌ي خود پشيمان مي‌كنيم.

رضايي سپس با حضور در منزل خانواده‌ي شهيد دستواره، ضمن گرامي‌داشت ياد و خاطره‌ي شهيدان و رزمندگان از مقام والاي آنان تجليل به عمل آورد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10546

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محسن رضايي: در صورت حمله‌ي اسراييل به نيروگاه بوشهر، مهاجم را از كرده‌ي خود پشيمان مي‌كنيم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016