سه شنبه 3 شهريور 1383

روساي جمهوري آمريكا و روسيه درباره مسائل هسته‌‏اي ايران مكالمه تلفني انجام دادند، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
رويترز گزارش داد:روساي جمهوري آمريكا و روسيه در خصوص لزوم همكاري براي آنچه كه جلوگيري ازگسترش فعاليت‌‏هاي هسته‌‏اي غيرصلح‌‏آميز ايران خوانده شده است، موافقت كردند.
به گزارش سرويس ديپلماتيك ايلنا و به نقل از خبرگزاري رويترز، پوتين رئيس جمهوري روسيه و جورج بوش رئيس جمهوري آمريكا در آستانه نشست شوراي حكام در يك مكالمه تلفني در خصوص اهميت همكاري براي ممانعت از فعاليت ايران در زمينه آنچه كه گسترش فعاليت‌‏هاي هسته‌‏اي غيرصلح‌‏آميز ايران ذكر شده است ، بحث و گفت‌‏وگو كردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين حال آمريکا در آستانه نشست شوراي حكام گفته است که چين فن‌‏آوري موشكي به ايران منتقل كرده است

ايلنا که اين خبر را منتشر کرده نوشته است: مقامات اطلاعاتي آمريكا ادعا كردند : شركت‌‏هاي چيني فن‌‏آوري موشكي به ايران منتقل كرده‌‏اند.
به گزارش سرويس ديپلماتيك ايلنا، واشنگتن تايمز به نقل از مقامات جاسوسي آمريكا مدعي شد: انتقال فن‌‏آوري ذكر شده طي شش ماه گذشته صورت گرفته است و نمونه‌‏اي از انتقال ادامه‌‏دار فن‌آوري چين به كشورهايي مثل پاكستان و ايران است.
براساس اين گزارش ،مقاماتي كه با گزارش‌‏هاي سازمان جاسوسي آمريكا آشنا هستند، ادعا كردند: هيچ جزئياتي از فن‌‏آوري موشكي منتقل شده و يا شركت‌‏هايي كه در اين اقدام شركت داشته‌‏اند توسط مقامات جاسوسي فاش نشده است اما سازمان جاسوسي آمريكا اين فعاليت‌‏ها را تاييد كرد.
در ادامه گزارش به نقل از اين مقامات نام آنها ذكر نشده است،آمده است: طبق قوانين آمريكا چين مي‌‏تواند به خاطر گسترش تجهيزات نظامي تحريم شود،همانطور كه در چند سال اخير نيز چهار بار با تحريم مواجه شده است.
يكي از اين مقامات رسمي ادعا كرده است :چند هفته پيش به انتقال فن‌‏آوري موشكي چين به ايران پي برديم.
وي كه نامي از او برده نشده، در مصاحبه با واشنگتن تايمز گفت: اين قضيه، موضوعي نگران كننده و حايز اهميت است.
در ادامه اين گزارش ادعا شده است: اين انتقال شامل تجهيزاتي بوده كه براي ساخت موشك و سيستم ره‌‏گيري موشك به كار مي‌‏رود و زماني صورت گرفت كه دولت چين در ماه دسامبر تعهد كرده بود كه سيستم‌‏هاي پرتاب موشك را به ساير كشورها منتقل نكند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11234

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'روساي جمهوري آمريكا و روسيه درباره مسائل هسته‌‏اي ايران مكالمه تلفني انجام دادند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016