دوشنبه 19 مرداد 1383

خرازي: ديپلمات ربوده‌ شده‌ ايران در عراق تاكنون زنده و سالم است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي خارجي - ايران
مشتركان محترم لطفا به جاي خبر ‌‌٨٣٠٥-06947 ارسال شده در ساعت ‌‌١٢:32:40 مورخ ‌١٩/٠٥/١٣٨٣ خبر زير را كه اصلاح‌شده‌ي آن است، استفاده فرماييد.

وزير امور خارجه‌ي كشورمان اعلام كرد، ديپلمات ربوده‌ي شده‌ي ايران در عراق تاكنون زنده و سالم است.

به گزارش خبرنگار سياسي - خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيد كمال خرازي، وزير امور خارجه‌ي كشورمان امروز (دوشنبه) پس از گفت‌وگو با خورشيد محمود قصوري، همتاي پاكستاني‌اش با بيان اين مطلب، به خبرنگاران اعلام كرد كه اطلاعات بيشتري در اختيار ندارد.

وزير امور خارجه‌ي كشورمان با بيان اين كه وزارت امور خارجه از ساعات اوليه‌ي ناپديد شدن اين ديپلمات در جريان امر قرار گرفته است و مساله‌ را با مبادي مختلف عراقي، دولت انگليس و حافظ منافع آمريكا در ايران پيگيري مي‌كرده، ادامه داد: روز گذشته يك گروه اعلام كرد وي را در اختيار دارد.

خرازي در اين باره كه چرا كه وزارت امور خارجه از روز چهارشنبه تا به حال موضوع را به اطلاع افكار عمومي نرسانده است؟ توضيح داد: تا ديروز مشخص نبود كه فريدون جهاني توسط آمريكا، پليس عراق، مسوولان عراقي يا توسط گروهك‌ها دستگير يا ربوده شده و تنها ديروز بود كه موضوع مشخص شده است.

وي تصريح كرد: هر اقدامي كه از روز گذشته انجام شده باشد را به اطلاع مردم خواهيم رساند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وزير امور خارجه‌ي كشورمان افزود: موضوع ربوده شدن جهاني هر ساعت در دست پيگيري است، بايد ديد چه گروهي وي را ربوده و چگونه مي‌توان زمينه‌ي آزادي او را فراهم كرد.

شبكه‌ي خبري العربيه روز گذشته با انتشار خبري مبني بر گروگان گرفته شدن فريدون جهاني، كنسول ايران در عراق اعلام كرد: مسووليت اين جريان را گروهي موسوم به ارتش اسلام در عراق به عهده گرفته است.

حميدرضا آصفي، سخنگوي وزارت امور خارجه‌ي كشورمان نيز روز گذشته اعلام كرد: در حال حاضر از دلايل و انگيزه‌هاي اين اقدام اطلاع موثقي در دست نيست و اين امر نياز به بررسي و اطلاعات بيشتر دارد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10791

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خرازي: ديپلمات ربوده‌ شده‌ ايران در عراق تاكنون زنده و سالم است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016