جمعه 30 مرداد 1383

امامي كاشاني در خطبه نماز جمعه: نفرين بر شما مردمي از آمريكا كه به اين جنايات راضي هستيد! ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي

آيت‌الله امامي كاشاني با رقت‌بار خواندن اوضاع كنوني كه آمريكاي جهانخوار و صهيونيست خونخوار در دنياي اسلام ايجاد كرده‌اند، اظهار داشت: كاش آن رفراندومي كه چند روز پيش در ونزوئلا برگزار شد و سياست آمريكا را شكست‌خورده كرد، در آمريكا نيز برگزار شود؛ يعني همه‌پرسي شود كه آيا مردم آمريكا از كارهاي بوش راضي هستند يا نه؟

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) خطيب نماز جمعه در خطبه‌ي دوم نماز جمعه‌ي امروز تهران ادامه داد: اگر اكثريت مردم آمريكا در چنين همه‌پرسي‌اي رأي به رضايت از دولت آمريكا بدهند و اين دولت و آقاي بوش را با اين همه جنايات، فسادها و آدم‌كشي‌هايي كه كرده است، تأييد كنند، بايد بگوييم كه واي به حال ملت آمريكا.

وي خطاب به ملت آمريكا، گفت: آيا شما راضي هستيد كه نماينده‌ي شما مرتكب اين همه جنايت شود؟ آيا شما راضي هستيد كه خون مردم مظلوم را در يك ليوان بكنيد و آن را بخوريد؟

به گفته‌ي وي اگر مردم به اين دولت رأي ندهند، در نتيجه اين سؤال مطرح مي‌شود كه دولت آمريكا چرا اينگونه دست خود را تا آرنج در خون مردم فرو كرده است؟

امام جمعه‌ي موقت تهران با اشاره به جناياتي كه آمريكا با نام دموكراسي انجام مي‌دهد خطاب به رييس جمهور آمريكا، گفت: آقاي بوش تو حتما مي‌داني كه صاحب تاريخ نيستي. تا زماني‌كه زنده‌اي به دليل زور تو همه مي‌گويند حق با توست اما به محض اينكه مردي و زير خاك رفتي، تاريخ خواهد نوشت كه تو چه جناياتي مرتكب شدي و مردم دنيا برايت نفرين خواهند فرستاد و روسياهي برايت مي‌ماند.

وي با بيان اينكه فكر نكنم انساني به اين روسياهي در تاريخ باشد و با اشاره به جنايات آمريكا در اماكن مقدس، اظهار داشت: چنين اماكني براي همه‌ي مردم و حتي مسيحيان نيز مقدس است.

امامي كاشاني در بخش ديگري از سخنان خود، گفت: اينها چه فكري مي‌كنند كه ابتدا گفتند آماده‌ي مذاكره هستيم اما بعد با غرور و استكبار گفتند كه مذاكره نمي‌كنيم.

خطيب نماز جمعه‌ي تهران خطاب به تصميم‌گيرندگان كاخ سفيد، گفت: يعني فكر كرديد مي‌توانيد پرونده را در حرم اميرالمؤمين(ع) مختومه كنيد، اگر پرونده بخواهد در چنين مكاني بسته شود بايد گفت كه تازه پرونده‌ي شما در دنياي اسلام و انسانيت باز شده است.

وي تصميم‌گيرندگان كاخ سفيد را انسانهاي جاني و وحشي‌ خواند و گفت: آقاي بوش تو نادان هستي و نمي‌بيني كه دنيا تو را نفرين مي‌كند و نمي‌داني كه با دروغ‌هاي خود صاحب تاريخ نمي‌شوي.

به گفته‌ي وي، مردم آمريكا و رييس جمهورهاي بعدي اين كشور بايد تاوان اين اعمال را پس دهند.

امامي كاشاني دومين نطق بوش پس از انتخابش به عنوان رييس جمهور آمريكا مبني بر عزت بخشيدن به ارتش آمريكا را يادآور شد و اين پرسش را مطرح كرد كه آيا فكر مي‌كني با اين كارها ارتش آمريكا را عزيز كرده‌اي؟ اما بدان كه تاريخ در مورد تو قضاوت خواهد كرد.

وي با بيان اينكه بوش چهره‌ي آمريكا را در دنيا سياه كرده است، خطاب به وي، اظهار داشت: بدان همانطور كه اجداد تو در ويتنام كتك خوردند تا از اين كشور بيرون رفتند تو هم آنقدر در عراق كتك خواهي خورد تا بيرون روي.

خطيب نماز جمعه‌ي امروز تهران خطاب به مردم آمريكا، گفت: شما از مردم جهان غافليد. به حرم ائمه(ع) در كاظمين، سامرا و كربلا حمله مي‌كنند و شما غافليد كه در اين اماكن انسانهايي كه آبروي تاريخ هستند، خفته‌اند و دل ميلياردها انسان جذب اين اماكن است. آيا فكر مي‌كنيد شيعيان كه غرق در عشق اهل‌بيت(ع) هستند، ساكت خواهند ماند؟

امامي كاشاني با تأكيد بر اينكه بعنوان يك خطيب جمعه سخن مي‌گويد، خاطرنشان كرد: بدانيد كه جوانهاي غيور و پرحرارت در ايران، پاكستان، لبنان و سعودي و ديگر كشورهاي اسلامي بسيار زياد هستند و تمام منافع شما را در خطر قرار خواهند داد.

وي ادامه داد: اي دولت آمريكا، سياه باد رويت و نفرين بر شما مردمي از آمريكا كه به اين جنايات راضي هستيد.

به گفته‌ي امامي كاشاني ممكن است بوش به سخنان وي اين جواب را بدهد كه مرا صهيونيست‌ها روي كار آوردند؛‌ وي در پاسخ به چنين سخني، اظهار داشت: اين امر را قبول دارم زيرا بوش آدم صهيونيست‌هاست.


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به اعتقاد وي حتي يهودي‌ها نيز اين كار را لعنت مي‌كنند.

وي در پايان با طرح اين پرسش كه وظيفه‌ي ما مسلمانان در چنين شرايطي چيست؟ نسبت به تعجيل در ظهور حضرت حجت خطاب به امام زمان (عج)، اظهار اميدواري كرد و گفت: يا امام زمان، خسته شده‌ايم و اين اوضاع براي ما خيلي گران تمام مي‌شود.

آيت الله امامي كاشاني در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران نيز ضمن تبريك به مناسبت فرارسيدن ماه رجب، به مناسبت شهادت حضرت امام هادي(ع)،به بيان سخناني در خصوص زندگي ايشان پرداخت.

وي همچنين توضيحاتي درباره وجه تسميه ناميده شدن اين حضرت و حضرت امام عسگري(ع) به نام عسگريين ارائه داد .

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11093

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'امامي كاشاني در خطبه نماز جمعه: نفرين بر شما مردمي از آمريكا كه به اين جنايات راضي هستيد! ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016