شنبه 14 شهريور 1383

دبيركل حزب موتلفه اسلامي: حجاب دلبخواهي نيست، يك مساله قانوني است، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران

دبيركل حزب موتلفه اسلامي گفت: رئيس جمهوري آينده بايد در اعتقاد به خط امام و ولايت فقيه امتحان خود را پس داده باشد.
محمد نبي حبيبي در گفت و گو با خبرنگار " ايلنا" ،اظهار داشت: كسي كه مي خواهد نامزد رياست جمهوري شود بايد به مواردي كه در قانون اساسي آمده است،اعتقاد داشته باشد.
وي در ادامه با يادآوري شرايط نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري ،افزود: علاوه بر اينها اين فرد براي رشد اعتقاد به اسلام و نظام اسلامي در همين شكل جمهوري اسلامي اعتقاد به خط امام و اعتقاد به ولايت فقيه امتحان خود را پس داده باشد.
وي در خصوص برنامه هايي كه رئيس جمهوري آينده بايد در مسايل اقتصادي به آن بپردازد، گفت: اعتقاد ما بر اين است كه آنچه در قانون اساسي در خصوص مالكيت دولت آمده، بايد حفظ شود و اگر اشكالي در اين خصوص وجود دارد فقط هنگام تغيير قانون اساسي مي توان اين اشكالات را بر طرف كرد اما بخش تعاوني و خصوصي را بايد با شدت بيشتر از گذشته توسعه دهيم.
دبيركل حزب موتلفه با بيان اينكه " با اقتصاد دولتي كاملا مخالفم" ،تصريح كرد: اگر اقتصاد دولتي حاكميت يابد تمام استعدادها و فعاليت ها تحت الشعاع اين اقتصاد مبتني بر بينش سوسياليستي قرار مي گيرد.
وي در ادامه افزود: اگر در امور سياسي مردم را شريك مي دانيم بايد ايشان را در امور اقتصادي هم مشاركت دهيم تا از اين طريق موجب رشد اقتصادي در كشور شويم.
حبيبي در خصوص برقراري رابطه با آمريكا،گفت: در رفتارهاي آمريكا هيچ گونه تفاوتي نسبت به اوايل انقلاب نمي بينيم.
وي با اشاره به اينكه " آمريكا از اعلام خصومت با ما دريغ نكرده است"، گفت: من معتقد نيستم كه سردمداران آمريكايي در آينده هم سر عقل بيايند، يقينا آنها منافعي دارند كه اين منافع در بسياري از موارد با منافع كل ملت ها به خصوص ملت ايران در تضاد است، ما اصولي داريم كه يك شبه آن را بدست نياورده ايم و براي اين اصول يك پشتوانه ديني اعتقادي تاريخي داريم كه از آنها دست بردار نيستم.
حبيبي افزود: ما و اتحاديه اروپا يك سري منافعي داريم و تا زماني كه اين منافع از سوي ما و آنها به طور متقابل حرمتش حفظ شود، مي‌‏توانيم زمينه توسعه ارتباط با كشورهاي اروپايي را فراهم سازيم.
دبيركل حزب موتلفه اسلامي با اشاره به مسايل هسته اي ايران، تصريح كرد: من معتقد به كوتاه آمدن در مقابل قلدري آمريكا نيستم و معتقدم اگر امروز در موضوع استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي كوتاه بياييم، مجبوريم از بسياري از خواسته هاي ديگرمان هم صرف نظر كنيم.
وي در ادامه خاطر نشان كرد: اين قلدري ها غير قابل توجيه است؛ اگر استفاده انرژي هسته اي در امور صلح آميز خوب نيست چرا خودشان از آن استفاده مي كنند و حتي براي ساخت بمب اتم به اسراييل اين محور را هم مي دهند اين تناقضات در سايت هاي آمريكا وجود دارد ما آن ها را دعوت مي كنيم كه خودشان را اصلاح كنند و بدانند كه بايك ملت مقتدري روبرو هستند كه به هيچ وجه از اصولشان كوتاه نمي آيد.
حبيبي در خصوص مساله حجاب در ايران با بيان اينكه " ما با يك روش جامع الاطراف مي توانيم به سراغ افراد بد حجاب برويم"، گفت: اين روش فقط يك كارفرهنگي، برخورد تند و يا بي تفاوتي نيست ، بلكه مجموعه كارهايي كه براي موضوع اخلاقي و شرعي لازم است بايد يكجا در نظر گرفته شود تا موثر واقع گردد.
وي با اشاره به اينكه "رعايت حجاب يك الزام قانوني است"، گفت: كساني كه به قانون التزام دارند ولو اعتقاد هم نداشته باشند؛ بايد به آن عمل كنند. حجاب مساله دلبخواهي نيست بلكه يك مساله قانوني است كه بايد همه آن را اجرا كند، هر چند در اعتقاداتشان نگنجيده باشد. ما براي يك اقدام وسيع فرهنگي در خصوص مساله حجاب الويت قائل هستم و معتقدم كار فرهنگي در موردحجاب كمتر انجام شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دبير كل موتلفه پيرامون بحران عراق، اظهار داشت: يك عراق آرام كه به طرف برگزاري انتخابات آزاد پيش برود به نفع تمام كشورهاي اسلامي است. ما بايد از برقراري آرامش در عراق و سرعت بخشيدن به برگزاري يك انتخابات آزاد براي تشكيل حكومت ملي استقبال نماييم.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11630

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دبيركل حزب موتلفه اسلامي: حجاب دلبخواهي نيست، يك مساله قانوني است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016