سه شنبه 24 شهريور 1383

دبيركل حزب موتلفه اسلامي: سه كشور اروپايي دنباله روي از آمريكا مي‌‏كنند، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
دبيركل حزب موتلفه اسلامي ، گفت : چند كشور اروپايي و آمريكا ، جمهوري اسلامي را از فرستادن پرونده هسته‌‏اي به شوراي امنيت سازمان ملل مي‌‏ترساند ، حال آنكه ما چون شفاف عمل كرده‌‏ايم ، نگراني از ارسال پرونده به شوراي امنيت نداريم.
به گزارش "ايلنا" به نقل از روابط عمومي حزب موتلفه اسلامي ، محمدنبي حبيبي طي سخناني ضمن اشاره به نشست اخير شوراي حكام ، گفت : گزارش البرادعي نشان داد فعاليت‌‏هاي هسته‌‏اي ايران شفاف است و جاي هيچگونه بهانه‌‏جويي وجود ندارد و اكنون نوبت كشورهاي عضو شوراهاي حكام است كه استقلال خود و تعهد نسبت به اساسنامه آژانس را ثابت كنند و زير بار نظرات يك جانبه آمريكا كه خلاف معاهدات بين‌‏المللي و حقوق ملت‌‏هاست ، نروند .
حبيبي تاكيد كرد : سه كشور اروپايي بدون در نظر گرفتن واقعيت‌‏هاي صلح‌‏آميز هسته‌‏اي ايران ، دنباله روي از آمريكا مي‌‏كنند ، گويا نمي‌‏خواهند همگرايي با اسرائيل و آمريكا را رها كنند . در حالي كه عقلانيت سياسي ايجاب مي‌‏كند كه كشورهاي اروپايي راهي را طي كنند كه منافع اروپا را تأمين كند ، آنها به دنبال اجتهاد در عمل سياسي نيستند و متأسفانه راه تقليد مي‌‏پيمايند.
دبيركل حزب موتلفه اسلامي ، تصريح كرد : سير جريان مذاكرات نشان مي‌‏دهد ايران هنوز به عنوان اجرا كننده نظامات آژانس باقي مانده است و اين آمريكا و اروپا هستند كه از نظامات حاكم بر آژانس خارج شده‌‏اند و مرتب زياده‌‏‏خواهي مي‌‏كنند.
حبيبي تاكيد كرد : ايران اسلامي به هيچ وجه در مورد حقوق حقه خود معامله نمي‌‏كند و معتقد است كه در برابر زياده‌‏طلبان بين‌‏المللي ، بايد استوار ايستاد .
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ادامه شرارت آمريكا در عراق و بمباران مناطق مسكوني فلوجه و شهرك شهيد صدر ، گفت : مردم جهان از خود مي‌‏پرسند ؛ اشغال همراه با كشتار مردم در عراق چه موقع پايان مي‌‏پذيرد . اينكه آمريكايي‌‏ها هر روز جايي را بمباران كنند يا صف مردم تظاهر كننده عليه اشغالگري را به گلوله ببندند آيا با شعارهاي واشنگتن مبني بر استقرار دموكراسي و صلح در عراق همخواني دارد؟ و آيا اين بهترين دليل بر دروغ بودن ادعاهاي آنها در موضوع دموكراسي و صلح نيست؟
حبيبي گفت: 18 روز است حرم مطهر حضرت علي(ع) در نجف بر روي مشتاقان آن حضرت بسته است، شروط آتش‌‏بس نقض شده و هر روز اشغالگران به شرارت و آتش افروزي و ترور و خفقان مي‌‏افزايند.
وي گفت: افكار عمومي جهاني مي‌‏پرسد چه فرقي بين تروريسم كوري كه با انفجاري چند نفر را مي‌‏كشد و بمباران و كشتار مردم بي‌‏دفاع از طرف آمريكايي‌‏ها كه بيشتر از هر انفجاري قرباني مي‌‏گيرد وجود دارد؟ آيا آمريكا و اسرائيل تروريست‌‏هاي خطرناك و شرور نيستند؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود : با زور ، تجاوز و ترور نمي‌‏شود يك ملت را به بند كشيد و نام آن را دموكراسي گذاشت . مسلماً ملت مقاوم عراق و مرجعيت نمي‌‏توانند در سرزمين عاشورايي عراق تسليم تروريست‌‏هاي دولتي شوند.
حبيبي در پايان با اشاره به خاتمه راه رجب و آغاز ماه شعبان ضمن تبريك اعياد اين دو ماه پربركت ، گفت: ما در آستانه ماه شعبان‌‏المعظم هستيم ، خوشا به حال آنكانكه در ماه رجب در صف تسبيح كنندگان خداوند تبارك و تعالي و غرق در عبادات الهي بودند.
وي با اشاره به فرا رسيدن ماه شعبان ، متذكر شد : بايد در اين ماه از خداوند بخواهيم ديدگان قلبهاي ما را به نور نگاه به خودش روشن فرمايد . اين ماه ، ماه رسول گرامي اسلام است ، از خداوند بخواهيم درود بر محمد و آلش فرستد ، آناني كه شجره نبوت و جايگاه رسالت و محل رفت آمد فرشتگان و معدن دانش و معرفت مبتني بر وحي هستند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11997

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دبيركل حزب موتلفه اسلامي: سه كشور اروپايي دنباله روي از آمريكا مي‌‏كنند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016