سه شنبه 17 شهريور 1383

روحاني: ايران به تعهدات خود در بيانيه تهران به طور کامل عمل نموده است، خبرگزاري فارس

حسن روحاني دبير شوراي عالي امنيت ملي در ديدار يان پيبر بالکن انده، نخست وزير هلند گفت: ايران به تعهدات خود در بيانيه تهران به طور کامل عمل نموده و توقع دارد که اتحاديه اروپا نيز متقابلاً به تعهدات خود عمل نمايد.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي شورايعالي امنيت ملي، حسن روحاني، دبير شورايعالي امنيت ملي در ديدار با نخست وزير هلند مقطع فعلي روابط ايران و اتحاديه اروپا را بسيار حساس خوانده و اجراي کامل توافقات سه کشور اروپايي آلمان، انگليس و فرانسه در 21 اکتبر 2003 با جمهوري اسلامي ايران را براي تحکيم روابط دو طرف مهم و اساسي خواند.
دبير شورايعالي امنيت ملي با اشاره به شروع گفتگوهاي جديد با سه کشور افزود: مذاکرات براي دستيابي به همکاريهاي دراز مدت آغاز شده است و ايران آماده است اطمينان جديد در مورد صلح آميز بودن فعاليتهاي هسته‌اي را به جامعه بين الملل بدهد.
وي با اشاره به اينکه ايران قصد دارد 7000 مگاوات برق خود را از طريق نيروگاههاي هسته‌اي تامين نمايد، تصريح کرد: در چارچوب همکاريهاي دراز مدت، مي‌توان روابط صنعتي و تکنولوزي پيشرفته اروپا و ايران را در سطح بالا ارتقا بخشيد.
دبير شورايعالي امنيت ملي با تشريح اقدامات ايران در مبارزه با گروههاي تروريستي گفت: تعدادي از نيروهاي امنيتي ايران در اين مبارزات به شهادت رسيده‌اند. ايران تعداد زيادي از نيروهاي تروريستي را دستگير و به کشورهاي متبوعشان تحويل داده و يا اينکه آنها را در داخل ايران دستگير و به محاکمه کشانده‌اند.
روحاني با اشاره به اهميت امنيت منطقه حساس خليج فارس، خاورميانه و آسياي مرکزي گفت: ايران آماده همکاريهاي راهبردي با اتحاديه اروپا در تامين امنيت، ثبات و صلح در منطقه است.
دبير شورايعالي امنيت ملي با اشاره به اهميت عاري‌ سازي منطقه خاورميانه‌ از سلاحهاي کشتار جمعي و با توجه به فتواي رهبر معظم انقلاب در مورد حرمت به کارگيري سالحهاي کشتار جمعي گفت: ايران کاملاً آماده است که تمام فعاليتهاي هسته‌اي خود را در چارچوب معاهده N.P.T پادمان و و پروتکل الحاقي انجام داده و متقابلاً از اتحاديه اروپا توقع دارد که کليه حقوق مشروع ايران جهت بهره مندي از تکنولوژي صلح آميز هسته‌اي را به رسميت شناخته و با ايران بدون محدوديت همکاري کند.
يان پيتر بالکن انده نخست وزير هلند در ديدار با روحاني دبير شورايعالي امنيت ملي با اشاره به اهميت روابط اتحاديه اروپا با ايران گفت: از هر فرصتي براي توسعه روابط با ايران بايد استفاده کرد. اتحاديه اروپا از سال 2002 موافقت کرد که در مورد توافقنامه تجاري باايران گفتگو نمايد.
وي با اشاره به موضوعات مورد اختلاف دو طرف، از همکاريهاي ايران با آژانس بين المللي انرژي اتمي استقبال نموده و خواستار تقويت اين همکاريها شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نخست وزير هلند که رياست دوره‌اي اتحاديه اروپا را به عهده دارد، از همکاريهاي استراتژيک و راهبردي اروپا و ايران در مبارزه با سلاحهاي کشتار جمعي و تروريسم استقبال نموده و تصريح کرد که در اين دو مورد احتياج به يک استراتژي و مبارزه بين الملل است.
يان پيتر بالکن انده همچنين به بحران عراق و افغانستان اشاره و از همکاريهاي اتحاديه اروپا و ايران براي تامين ثبات و امينت در عراق و افغانستان و کل منطقه حساس خليج فارس، آسياي مرکزي و خاورميانه استقبال نمود.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11699

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'روحاني: ايران به تعهدات خود در بيانيه تهران به طور کامل عمل نموده است، خبرگزاري فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016