شنبه 9 آبان 1383

وزير اطلاعات: هيچ تصميمي در منطقه بدون اراده‌ جمهوري اسلامي ايران عملي نيست، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي

وزير اطلاعات اظهار داشت: ما بايد اسلام را اسلام نجات‌بخش معرفي كنيم نه اسلام عقب‌مانده، زيرا اخلاق، دانش و تاريخ اسلام، اموري را كه نياز بشر امروز و جوانان است، تامين مي‌كند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين علي يونسي، كه جمعه شب در مسجد علي بن الحسين (ع) سخن مي‌گفت، اظهار داشت: اگر ما نتوانيم اسلام را اسلام نجات‌بخش معرفي كنيم دشمنان ما اين خلا دين و روحانيت را با برنامه‌هاي وسيعي كه دارند، پر خواهند كرد.

وي در ادامه اظهار داشت: آمريكا گفته كه مي‌‌خواهد با مستقرشدن در افغانستان و عراق، خاورميانه را از نو بسازد و همه چيز را آمريكايي كند، براي اين كار خود نيز برنامه‌هاي وسيعي را پيش‌بيني كرده است.

وزير اطلاعات ادامه داد: آمريكا فرقه‌هاي مختلف چيني، هندي و حتي برخي فرقه‌هاي ايراني را مي‌برد و محتوا و شكل آن‌را تغيير و به خورد جواناني كه با مسجد و روحاني قهر كرده‌اند، مي‌دهد كه در اين ميان، وزارت اطلاعات اين فرقه‌ها را شناسايي مي‌كند و از بين مي‌برد.

وي اظهار داشت: همانطور كه شاهديم يك جوان مسجدي تاكنون معتاد نشده، بنابراين آمريكا سعي دارد فرقه‌ها و مكتب‌هاي منحرف خود را به خورد افرادي كه از نماز و دين زده شده‌اند، بدهد.

وزير اطلاعات با بيان اينكه مسيحيان در دينشان در بين خدا و انسان واسطه‌اي قائل‌اند، گفت: در دين اسلام هيچ واسطه‌اي وجود ندارد و انسان مي‌‌تواند بدون هيچ واسطه‌اي پنج نوبت با خدا در روز صحبت كند؛ در اين راه روحانيت به عنوان يك راهنما محسوب مي‌شود.

يونسي با بيان اينكه اخيرا انديشه‌هاي ضداسلامي در كشورهاي مسلمان رواج پيدا كرده است، دليل آنرا احساس خطر آمريكا از دين اسلام و تشيع عنوان كرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران در ابتداي كار خود با بيرون كردن شاه از كشور، سيلي محكمي به آمريكا زد و اين امر موجب شد تا آمريكا گروه القاعده را برپا كند، طولي نكشيد كه اين گروه با آمريكا نيز از در جنگ درآمد و اين جنگ نيز به بزرگ‌ترين شكست آمريكا منجر شد.

وزير اطلاعات ادامه داد: امروز آمريكا براي مهار اسلام در منطقه به افغانستان و عراق حمله كرده، اما خود در گل فرو رفته است و در عراق به گونه‌اي گير افتاده كه خيلي بدتر از دوران جنگ ويتنام است، از اين رو براي نجات و خلاصي از اين شرايط، مردم عراق را به گروگان گرفته است.

وي با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران در افغانستان و عراق دو دشمن بزرگ خود را به دست آمريكا از بين برد و آمريكا را گرفتار كرد، گفت: ما براي از بين بردن اين دو دشمن در منطقه بايد هزينه‌هاي سنگيني را پرداخت مي‌كرديم. اين بازي بسيار پيچيده‌ي ايران است كه وقتي آمريكا حمله كرد، جا خالي داد تا سر او به سنگ بخورد به طوري كه يكي از تئوريسين‌هاي آمريكا، وزارت اطلاعات ايران را نقد كرده و گفته كه بر سر آمريكا كلاه گذاشته است.

يونسي اظهار داشت: آمريكا براي نجات خود به شدت التماس مي‌كند و از ايران درخواست كمك دارد، بنابراين اين آمريكاست كه به ما نياز دارد، نه ما به او ؛ آمريكا در جنگ عراق درسي گرفت كه حداقل تا 40 يا 50 سال ديگر هرگز فكر تصرف هيچ كشور مسلماني را به ذهن خود راه نمي‌دهد.

وزير اطلاعات ابراز داشت: امروز به لطف خدا هيچ تصميمي در منطقه بدون اراده‌ي جمهوري اسلامي ايران عملي نيست، يعني كشورهاي منطقه اگر بخواهند تصميمي بگيرند، اول بايد منافع جمهوري اسلامي ايران را تضمين و بعد اقدام كنند.

وي با بيان اينكه ما به انگليسي‌ها، آلمان‌ها و كشورهاي اروپايي اعلام كرده‌ايم كه با اينكه صدام را سرنگون كرده‌ايد، بگذاريد كشورهاي منطقه امنيت عراق را تامين كنند، گفت: اگر آنها اين كار را نكنند، عراق به بهشت تروريست‌هاي دنيا تبديل مي‌شود.

وزير اطلاعات در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: در مسائله‌ي هسته‌اي نيز ان‌شاء‌الله با همين هوشمندي عمل خواهيم كرد و همه‌ي موانع را برمي‌داريم و به اهداف خود مي‌رسيم.

وي هم‌چنين با بيان اينكه امام‌حسن (ع) مرد صلح بود، گفت: هر يك از امامان ما ويژگي خود را دارند، اما اين امر به اين معنا نيست كه آن ويژگي‌ها و صفات در ديگر امامان وجود ندارد، زيرا هر يك از امامان ما به اقتضاي زمان و شرايط، استراتژي خاصي را انتخاب مي‌كردند.


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش ايسنا يونسي با بيان اينكه همان‌گونه كه جنگ نيازمند مردان شجاع است، صلح نيز به مردان شجاع احتياج دارد، گفت: گاهي انجام صلح به مراتب سخت‌تر از جهاد و جنگ است، زيرا براي جنگ افراد زيادي آماده هستند ولي براي صلح تعداد كمتري حاضر مي‌شوند، بنابراين آنچه بر امام حسن (ع) گذشت از جهاتي به مراتب سخت‌تر از آنچه به امام حسين (ع) گذشت، بود.

وزير اطلاعات اظهار داشت: استراتژي صلح امام حسن(ع)، امنيت و بقاي تشيع را تضمين كرد و دغل‌بازي‌هاي معاويه را براي همگان روشن؛ همچنين زمينه را براي قيام امام حسين (ع) فراهم كرد.

وي با تاكيد بر اينكه پيشرفت اسلام با شمشير و زور نبوده، گفت: متاسفانه برخي از استادان در دانشگاه‌ها مي‌گويند كه ايران قبل از اسلام داراي يك تمدن بزرگ بوده كه عرب‌ها با شمشير و زور به آن حمله كرده و اسلام را به زور وارد ايران كرده‌اند، كه اين يك دروغ بزرگ است. زيرا ملت ايران جذب اسلام شد و پشت شاهش را خالي كرد.

وزير اطلاعات با اشاره به اينكه در كشوري مانند ايران با رشد سريع حاشيه‌نشيني، شهرنشيني، انتظارات و توقعات و گسست طبقاتي مواجه است، گفت: بنابراين مديريت بر اين جمعيت بسيار حساس، خطير و شكننده است. هم‌چنين آسيب‌شناسي اين جمعيت بسيار سخت است. متاسفانه عده‌اي اين واقعيت را نمي‌بينند و جامعه‌ي امروز را با گذشته مقايسه كرده و مي‌گويند دين از بين رفته است.

يونسي با بيان اينكه مردم ما مردم بسيار خوبي هستند، آنان را به سه دسته‌ي دين‌پذير، دين‌گريز و دين‌ستيز تقسيم كرد و گفت: دسته‌ي اول و سوم هر دو اقليت كمي هستند. اما اكثر مردم به دنبال دين هستند و اگر عده‌اي از دين فراري هستند، بخش عمده‌اش به دليل عملكرد من و شما، بخشي از حكومت و يا فلان روحاني است كه سبب شده از دين فاصله بگيرند نه به دليل اينكه دشمن و كينه‌ورز و يا بدجنس هستند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/13718

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير اطلاعات: هيچ تصميمي در منطقه بدون اراده‌ جمهوري اسلامي ايران عملي نيست، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016