جمعه 6 آذر 1383

طرح استقـلال وزارت اطـلاعات از دولـت تهيـه خـواهد شـد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس مجلس شوراي اسلامي

عضو هيات رييسه‌ي مجلس شوراي اسلامي با اعلام اين كه «طرح استقلال وزارت اطلاعات از دولت تهيه خواهد شد» گفت: سهم وزارت اطلاعات در اداره‌ي امور مملكت تحليل رفته و اين خطر بزرگ متاسفانه در سال‌هاي اخير شدت يافته است.

دكتر «حسن نوعي‌اقدم» در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: دنبال تهيه‌ي طرح استقلال وزارت اطلاعات از دولت هستيم و كارهاي مقدماتي آن انجام گرفته و مسوولان محترم وزارت اطلاعات نيز از انگيزه‌ي بنده مطلع هستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به اعتقاد وي، وزارت اطلاعات، قدرت، و صلابت خود را از دست داده، اين وزارتخانه اغلب به واحدهاي حراستي در ادارات و وزارتخانه‌هاي ديگر تسلط ندارد و اطلاعاتي كه حراست‌ها به وزارت اطلاعات مي‌دهند غير مطمئن است و حراست‌ها بيشتر با وزارتخانه‌ها و ادارات دولتي همساز و همنوا هستند تا با وزارت اطلاعات.

نماينده‌ي اردبيل در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: وزارت اطلاعات و حراست‌ها بايد به عنوان چشم و گوش نظام در سيستم‌هاي اداري مستقر باشند و ببينند چه اتفاقاتي بر خلاف اهداف و آرمان‌هاي انقلاب و نظام و سوء استفاده‌هاي مالي و مديريتي در آن تشكيلات مي‌گذرد و آن را گزارش و منعكس كنند.

عضو فراكسيون اصول‌گرايان مجلس شوراي اسلامي، در ادامه ابراز عقيده كرد: وزارت اطلاعات وقتي از تخلفي مطلع شد، قدرت پيشگيري از آن را ندارد، و تنها به گزارش اكتفا مي‌كند، در صورتي كه نظر وزارت اطلاعات بايد تاثيرگذار باشد.

نوعي اقدم در پايان گفت: اينگونه حركت‌ها نشانگر اين است كه سهم وزارت اطلاعات در اداره‌ي امور مملكت به تحليل رفته است و اين خطر متاسفانه در سال‌هاي اخير شدت يافته است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14887

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'طرح استقـلال وزارت اطـلاعات از دولـت تهيـه خـواهد شـد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016