پنجشنبه 1 بهمن 1383

سخنگوي صدراعظم آلمان: آمريكا حق دارد به ايران حمله كند!، بازتاب

پس از آنكه جورج دبليو بوش، حق استفاده از تمام گزينه‌هاي ديپلماتيك و نظامي در مقابل ايران را براي كشورش مشروع دانست، سخنگوي صدراعظم آلمان در اظهارنظري عجيب، حق آمريكا را در استفاده از هر گزينه‌اي عليه ايران، مورد تأكيد قرار داد.
اين در حالي است كه «يوشكا فيشر»، وزير خارجه آلمان، خواستار حل مسالمت‌آميز اختلاف در مورد مسائل اتمي با ايران شده است.
به گزارش سرويس بين‌الملل «بازتاب»، سخنگوي «گرهارد شرودر»، صدراعظم آلمان، بر حق آمريكا در استفاده از تمام گزينه‌ها در قبال ايران تأكيد كرد.
«بيلا اندا»‌ عصر ديروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، ابراز عقيده كرد كه آمريكا در باز نگاه داشتن تمام گزينه‌ها در مقابل ايران، محق است.
به نوشته روزنامه اماراتي «الاتحاد»، سخنگوي صدراعظم آلمان، رد نكردن گزينه نظامي در مورد برنامه‌هاي اتمي ايران از طرف بوش را حق اساسي رئيس‌جمهور آمريكا دانست و از باز نگاه داشتن گزينه نظامي در قبال ايران، حمايت كرد.
در همين حال، «يوشكا فيشر»، وزير امور خارجه آلمان فدرال، خواستار حل مسالمت‌‌آميز اختلاف در مورد مسائل اتمى با جمهورى اسلامى ايران شد. وى با اين اظهارات در برابر نظر اختلاف‌برانگيز جورج دبليو بوش، رئيس‌جمهور ايالات متحده آمريكا از خود واكنش نشان داد.
رئيس‌جمهور آمريكا در يك مصاحبه تلويزيونى گفته بود، در صورتى كه ايران اطلاعات كافى در مورد برنامه اتمى خود ارائه ندهد، اقدام نظامى عليه آن كشور بعيد نخواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

از سوي ديگر، كونداليزا رايس، در اولين موضع‌گيري خود به عنوان وزير خارجه آمريكا در قبال ايران اعلام كرد، خبرهايي كه در رابطه با وجود كماندوهاي آمريكايي در ايران منتشر شده نشان‌دهنده سياست كشورش در قبال ايران يا انتظارات سياسي آمريكا از ايران نيست.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17193

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سخنگوي صدراعظم آلمان: آمريكا حق دارد به ايران حمله كند!، بازتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016