پنجشنبه 1 بهمن 1383

آبزرور : ایران نکته اصلی سخنان بوش در مراسم تحلیف دور دوم ریاست جمهوی خواهد بود، مهر

جرج بوش امروز در حالی برای مراسم تحلیف دومین دوره ریاست جمهوری خود آماده می شود که چندی است رابطه آمریکا با کشورهای شرق وارد مرحله ناآرامی شده است. لغو تحریم تسلیحاتی چین و چگونگی برخورد با ایران از محورهای اصلی سخنان بوش خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت خبری "ای یو آبزرور"، جرج بوش امروز آماده مراسم تحلیف دور دوم ریاست جمهوری خود می شود و جشن های مربوط به این مراسم حدود 40 میلیون یورو هزینه در برداشته است.

بوش که توانست برای بار دوم اکثریت آراء مردم آمریکا را به خود اختصاص دهد، اعلام کرد این "سرمایه" سیاسی را که در ماه نوامبر به دست آورد، خرج خواهد کرد.

یکی از سخنگویان کاخ سفید اعلام کرد که جرج بوش در این مراسم انجیل خانوادگی خود را هم به همراه خواهد داشت.

تحلیل گران و کارشناسان هم اکنون در انتظار جمله و یا عبارتی هستند که سخنان امروز بوش را از سخنان دیگر روسای جمهور آمریکا در مراسم تحلیفشان متمایز می کند.

به نوشته این سایت خبری، سخنان جرج بوش در اروپا نیز با اشتیاق شنیده خواهد شد زیرا روابط اروپا هم اکنون با متحدین فرا آتلانتیک دچار صدمه شده است.

دیگر نکته مورد توجه، ایران خواهد بود. اروپا معتقد بر بکارگیری راههای دیپلماتیک با ایران است و آمریکا هم هنوز راه خاصی را برای برخورد با ایران پیشنهاد نکرده و به همین دلیل اروپا در انتظار است تا بداند بوش درباره ایران چه می گوید.

همچنین تصمیم اروپا برای لغو تحریم 15 ساله تسلیحاتی چین نیز عصبانیت واشنگتن را برانگیخته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اما جرج بوش در نظر دارد که در ماه فوریه به اروپا سفر کند و رایس در سخنان خود به تازگی گفته است که آمریکا خواهان دیالوگ در جهان است نه مونولوگ.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17194

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آبزرور : ایران نکته اصلی سخنان بوش در مراسم تحلیف دور دوم ریاست جمهوی خواهد بود، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016