چهارشنبه 21 دی 1384

رفسنجانی: بيش از اين بايد براي امنيت هوايي كشورمان سرمايه گذاري كنيم، از حق خود در زمينه‌ي هسته‌يي نمی گذريم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


نماز عيد سعيد قربان همزمان با سراسر كشور در دانشگاه تهران و به امامت حجت‌الاسلام و المسلمين هاشمي رفسنجاني اقامه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در اين مراسم كه ساعت ‌٣٠/٨ با تلاوت قرآن در دانشگاه تهران آغاز ‌شد، حجت‌الاسلام و المسلمين هاشمي رفسنجاني در خطبه‌هاي نماز عيد قربان با تبريك اين عيد سعيد به مسلمين و به خصوص به مردم ايران گفت: حج برنامه‌اي است كه فرد و جامعه و امت را از آلودگي‌ها پاك مي‌كند و انسان بايد آمادگي داشته باشد كه عزيزترين خود را براي خدا ايثار كند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام بيان داشت: همه شرارت‌ها را در خودخواهي و خودپرستي و انحصار طلبي بايد پيدا كنيد و همه خوبي‌ها در فداكاري و مصلحت‌هاي جامعه است و همه عبوديت‌ها اين جا جلوه مي‌كند.

وي با تسليت شهادت امام محمد باقر (ع) و حضرت مسلم گفت: متاسفانه حادثه‌ي سقوط هواپيماي فرماندهان گرانقدر سپاه را داريم كه در روز عيد ما را عزادار كرد. آنها حق زيادي در دفاع مقدس و جلوگيري از سقوط انقلاب و اسلام در دوران جنگ تحميلي داشتند. سردار احمد كاظمي و لشكر او در سخت‌ترين شرايط و ميدان‌ها براي دفاع ما كارساز بود و يكي از لشكرهاي خط شكن در تمام دوران دفاع مقدس بود. سرمايه‌هاي گرانقدري در اين حادثه از دست ما رفت و ما را عزادار كرد.

هاشمي رفسنجاني افزود: تذكر مي‌دهم كه بيش از اين بايد براي امنيت هوايي كشورمان سرمايه گذاري كنيم؛ هم حيثيت ما را زير سوال مي برد و هم روحيه مردم را آسيب مي‌رساند و به خصوص ابهاماتي كه در اين حوادث است، همه‌ي مردم دچار حيرت مي‌شوند.

خطيب نماز عيد قربان اظهار داشت: پنج هفته از حادثه‌ي سقوط هواپيما سي - ‌١٣٠ گذشته و هنوز واقعيت قضيه براي مردم روشن نشده و شايعات مثل خوره به جان مردم افتاده و قضيه‌ي اخير هم باز در نيروهاي مسلح، خيلي جاها مساله ساز مي‌شود.

وي تاكيد كرد: اولا امنيت هوايي بايد تحكيم شود. اين براي ما خيلي مهم است و ثانيا بايد مراقبت‌هاي لازم را بكنيم و اگر حادثه‌اي اتفاق افتاد، بايد سريعا مردم و افكار عمومي را در جريان بگذاريم كه راحت بتوانند قضاوت كنند، اگر مقصري هست جواب دهد والا شبهات دامن بسياري از پاكان را مي‌گيرد.

هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از خطبه‌ها با اشاره به ايام حج عنوان داشت: از عربستان تشكر مي‌كنم كه به خاطر عشق مردم ما به بقيع همكاري كردند و عواطف مردم ما را در نظر گرفتند و من از شخص آقاي ملك عبدالله تشكر كنم كه اين فرمان را در سفري كه داشتيم، دادند.

هاشمي هم‌چنين به ‌١٩ دي اشاره كرد و گفت: قم در شروع مبارزات و مجاهدات پيشتاز و خط شكن بود و هم بعد از يك دوره‌ي خفقان كه بعد از ‌١٥ خرداد پيش آمد در سال ‌٥٦ دوباره پيشتاز و خط شكن و صف شكن شد. با شهادت آيت‌الله مصطفي خميني - فرزند امام راحل - در آن خفقان نفس‌گير، حوزه قم و مردم قم حركت ارزشمندي را در اعتراض به رژيم پهلوي آغاز كردند. رژيم آن را تحمل نكرد و فكر كرد با اهانت به امام راحل مي تواند مردم را بترساند و آن مقاله‌ي شوم را عليه شخص امام چاپ كرد و فرداي آن روز مردم قم قيام چشمگيري كردند و خفقان را شكستند و با دادن تعدادي شهيد و مجروح باب جديد را باز كردند كه تا آخر ادامه داشت. سرانجام همين حركت تاريخي كشور ما را از رژيم شوم خاندان پهلوي نجات داد و انقلاب پيروز شد.

هاشمي با اشاره به پرونده‌ي هسته‌يي ايران گفت: اين روزها استبكار براي به هم زدن امنيت در منطقه ما بسيار فعال است. در لبنان و سوريه شرارت مي‌كنند، در عراق نمي‌گذارند اين كشور جنگ زده و بحران ديده و دچار شورش و تروريسم حاد، به آرامش برسد و باز دخالت‌هايشان را تشديد مي‌كنند. در ايران ما به خاطر عمل كردن به يك وظيفه‌ي ملي و حق مردم در مساله‌ي هسته‌يي، اين همه براي ما تهديد و ارعاب و چنگ و دندان نشان مي‌دهند.

وي تصريح كرد: از ديروز ظهر بعد از شروع تحقيقات و تجديد كار تحقيقات، موج عظيمي از تهاجم‌هاي ناروا و سهمگين و بي سابقه در سراسر رسانه‌هاي غربي و محافل سياسي و نظامي و اقتصادي غربي عليه ايران شروع شده است و انسان از اين زورگويي‌ها تعجب مي‌كند.

هاشمي با تاكيد بر حق ايران براي فناوري هسته‌يي تصريح كرد: يك حق طبيعي بين المللي تاييد شده‌ي امضا شده يك كشور كه مي‌خواهد از دانش روز بهره گيري كند، اين قدر براي اين ها مساله درست مي‌كند و اين قدر تهاجم مي‌كنند. در تحليل خودم اين مساله را بيش از هسته‌يي مي‌دانم، اين همان ريشه‌هاي استعماري است. مهمترين جنايت استعمار به بشر اين است كه تلاش كرده است مردم را در جهل و بي خبري قرار دهد. در دوران استعمار جمله‌ي معروفي كه بريتانيايي‌ها در مورد جهان سوم گفته‌اند اين است كه ما بايد سعي كنيم اين مردم در جهل و بربريت بمانند و اين خواسته‌ي استعماري است و دليل آن روشن است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هاشمي تاكيد كرد: همه چيز از طريق علم و دانش آگاهي به دست مي آيد و همه‌ي فقر و تبعيض‌ها به ريشه‌ي جهل و ناداني و بي سوادي ملت‌ها بر مي‌گردد. سياست استكباري اين است كه آنها چند گام جلوتر از ساير كشورها صاحب تكنولوژي باشند. مبارزه اصلي اين است كه يك كشوري روي پاي خود و علي رغم محدوديت‌ها و فشارها و تهديدها توانسته به علوم پيشرفته دست بيابد. در زمينه‌هاي فراوان ايران به خاطر پايه‌ي عظيم علمي و وجود دانشمندان، اين زمينه را يافته كه در علوم جلو بيفتد و اين طلسم را بشكند.

در جنگ تحميلي كه بمباران شيميايي بود، ما در تمام مراحل سعي مي‌كرديم در دفاع خود از حدود انسانيت بيرون نرويم و از سلاح شيميايي استفاه نكرديم و آنها مي‌دانند كه ايران اهل استفاه از سلاح هسته‌يي نيست.

وي در ادامه تصريح كرد: به نقطه‌ي حساسي رسيده‌ايم. از دو طرف تدبير لازم است. اگر دشمنان كار نامعقول و خلاف حق انجام دهند، به دنيا و خودشان و مردم ستم كرده‌اند. اگر دانش در جامعه‌اي ريشه يافت، نمي توان آن را از جامعه گرفت. آنها بيخود تلاش مي‌كنند و خود و ما را به زحمت مي‌اندازد.

از طرف ديگر تدبير ما هم لازم است. نمي‌توانيم از حق خود بگذريم و آنها هم بايد بدانند ما پايداريم در عين حال با تدبير و كار درست اين حق را خواهيم گرفت و اگر مزاحمت‌هايي ايجاد كنند، در نهايت پشيمان مي‌شوند و ايران ما سربلند بيرون خواهد آمد.

Copyright: gooya.com 2016