پنجشنبه 29 دی 1384

احمدي نژاد راهی دمشق شد، ايسنا

احمدي نژاد: ايران و سوريه مواضع روشن و مشتركي درمورد مسايل اقتصادي، فرهنگي و منطقه‌اي دارند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


دكتر محمود احمدي‌نژاد رييس‌جمهور كشورمان صبح امروز تهران را به مقصد دمشق، به منظور ديدار و ملاقات با مقامات ارشد سوري و گفت‌وگو پيرامون مسائل اقتصادي، فرهنگي،‌ منطقه‌اي و جهاني ترك كرد.

به گزارش خبرنگار سياسي ايسنا، احمدي‌نژاد قبل از ترك تهران در جمع خبرنگاران، ضمن بيان تبريك به مناسبت عيد سعيد قدير خم به همه‌ ملت ايران، مسلمانان و بشريت، در مورد اهداف سفر دو روزه خود، گفت: روابط ايران و سوريه روابطي پايدار و بسيار گسترده است كه بعد پيروزي انقلاب اسلامي، گسترش پيدا كرده است.

وي ادامه داد: امروز دو كشور ايران و سوريه در مورد مسائل اقتصادي، فرهنگي و منطقه‌اي مواضع و ديدگاه‌هاي روشن و مشتركي دارند و بعد از انتخابات رياست جمهوري نيز بشاراسد - رئيس جمهور سوريه - به ايران سفري داشت و ملاقات و توافقات خوبي در مسايل مختلف بين دو كشور انجام شد و سفر امروز نيز در پاسخ به سفر بشار اسد و به منظور مرور كارهاي صورت گرفته است.

رييس‌جمهور تاكيد كرد اين سفر، سفري كاريست كه در آن دو كشور در مورد مسائل اقتصادي و فرهنگي و همچنين مسائل منطقه‌اي و جهاني مذاكره خواهند كرد.

رييس‌جمهور در پايان ابراز اميدواري كرد كه به بركت عيد سعيد قدير خم، اين سفر براي دو كشور و كشورهاي منطقه پر خير و بركت باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گفتني است، در مراسم بدرقه‌ رييس جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني رييس دفتر مقام معظم رهبري، معاون اول رييس‌جمهور، وزراي امورخارجه، اطلاعات، دادگستري، مسكن و رفاه و همچنين چمران و هاشمي‌ثمره دو تن از مشاوران رييس جمهور و ريس دفتر و سخنگوي رييس‌جمهور حضور داشتند.

بنابراين گزارش، در اين سفر متكي وزير امور خارجه، سعيدي‌كيا وزير مسكن و رييس كميسيون مشترك اقتصادي ايران و سوريه، الهام رييس دفتر رييس‌جمهور و چمران مشاور رييس جمهور احمدي‌نژاد را همراهي خواهند كرد.

گفتني است، در اين سفر دو روزه رييس‌جمهور با مقامات ارشد سوري از جمله «بشار اسد» ديدار و امشب نيز در ضيافت شامي به ميزباني همتاي سوري خود شركت خواهد كرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدي نژاد راهی دمشق شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016