پنجشنبه 29 دی 1384

هرمیداس باوند: در شرایط فعلی نزدیکی به سوریه به مصلحت نیست، آفتاب

آفتاب: احمدی نژاد رئیس جمهور ایران روز پنج شنبه به سوریه می رود تا با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار کند. دکتر باوند استاد روابط بین المللی دانشگاه در مورد اهداف سفر احمدی نژاد به سوریه گفت: «سوریه در وضع نامطلوبی بسر می برد. سوریه در قضیه قتل رفیق ویری و افشاگریهای خدام و نیز دخالت در عراق تحت فشار است.

هرمیداس باوند در ادامه گفت: روابط ایران و سوریه از گذشته حسنه بوده است، اما اینک هر دو کشور هر کدام از زوایای خاصی مواجه با مسایلی هستند. این استاد روابط بین الملل دانشگاه در ادامه مشکلات سوریه را لبنان، عراق و فشارهای آمریکا دانست. وگفت: «همکاری میان ایران و سوریه از گذشته های دور تا کنون ادامه داشته و دو کشور درصدد هستند با توجه به شرایط اخیر خط مشی جدیدی را اتخاذ کنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دکتر باوند در ادامه در پاسخ به این سوال که این دیدار چه سودی می تواند برای منافع ملی ایران داشته باشد گفت: شاید در چنین شرایطی نزدیکی به سوریه که تحت فشار سنگین است قرین مصلحت نباشد. این استاد روابط بین الملل دانشگاه در ادامه با بیان اینکه فقط سوریه از این شرایط و از این دیدار استفاده می کند گفت: بالعکس ایران خودش را با مشکل سوریه هم تا حدودی هم داستان می کند و تاکنون سوریه بوده که از این سوء استفاده و از کمک های ایران استفاده کرده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هرمیداس باوند: در شرایط فعلی نزدیکی به سوریه به مصلحت نیست، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016