جمعه 25 مهر 1382

حجاریان: ممكن است تا اسفندآینده اتفاقات مهمی بیفتد، امروز

[لينک مطلب در سايت امروز]

سعید حجاریان روز چهارشنبه گذشته در دیدار با اعضای شورای مركزی حزب توسعه كرمانشاه اعلام كرد: ممكن است تا اسفندماه آینده اتفاقات مهمی بیفتد كه حتی به برگزاری انتخابات مجلس نرسیم.
وی خاطرنشان كرد: تحولات صحنه بین الملل و مسئله امضای پروتكل الحاقی بر مسائل داخلی كشور ما تاثیرگذار است و باید دید ظرف چند ماه آینده چه اتفاقاتی می افتد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی تصریح كرد: در خصوص شركت كردن یا نكردن در انتخابات مجلس هفتم همه چیز بستگی به این دارد كه ببینیم شورای نگهبان و جناح راست چقدر در جریان بررسی صلاحیتها كوتاه می آیند.
وی یادآور شد: اینها چون منشاء مشروعیت را از مردم نمی دانند لذا به استراتژی رای كمتر و نتیجه مطمئن تر می اندیشند.
حجاریان افزود: برای اینها رای مردم زینتی است و برگزاری یك انتخابات نمایشی كفایت می كند كه می دانیم نتیجه انتخابات نمایشی هم بوجود آمدن یك مجلس فرمایشی است .
عضو شورای مركزی جبهه مشاركت گفت : در صورت برگزاری انتخابات فرمایشی ما حاضر نیستیم در چنین نمایشنامه ای نقش بازی كنیم و یا هیزم تنور اینها باشیم كه نان را برای خودشان می خواهند.
حجاریان اضافه كرد: البته من فكر می كنم كه شورای نگهبان در انتخابات آینده بصورت نیمه باز عمل كند یعنی صلاحیت عده ای مثل كروبی را تايید می كند و صلاحیت عده ای را هم رد می كند.
وی تاكید كرد: این موضوع ( صلاحیت عده ای تائید و عده ای رد كردن ) برای شكاف انداختن در جبهه اصلاح طلبان و ایجاد اختلاف در اتخاذ استراتژی این جبهه است كه مدتهاست دنبال آن هستند.
حجاریان یادآور شد : من فكر می كنم در چنین صورت و اوضاعی اصلاح طلبان باید مجلس هفتم را حداقل در حد یك تریبون برای خود نگه دارند.
وی تصریح كرد: نباید براحتی قدرت را بدست حریف داد چونكه اگر مجلس هفتم كاملا بدست راستی ها بیفتد ، خاتمی دیگر بدبخت می شود.
وی افزود: اینها ( جناح راست ) اگر مجلس را كاملا در اختیار بگیرند تمام روزنامه های موجود حتی روزنامه ای مثل آفتاب یزد را هم می بندند و در آن صورت حتی این چند كلمه حرف را نمی توان زد.
عضو شوراي جبهه مشاركت اظهار داشت : اصلاح طلبان بخصوص در شهرهای كوچك مثل كرمانشاه باید با فرستادن نمایندگان اصلاح طلب یك فراكسیون اقلیت ( 50- 60 نفری ) در مجلس آینده داشته باشند.
وی تصریح كرد: این فراكسیون باید خیلی منسجم ، با انظباط و دارای دیسپلین خاص باشد .
یه گفته وی اعضای این فراكسیون اقلیت نباید ادعای گرفتن حق مردم را داشته باشند بلكه بایستی به مردم بگویند ما فقط می توانیم حرفهای شما را از تریبون مجلس به گوش بین الملل برسانیم . در ابتدای این دیدار ، حسن علی مهدوی دبیركل حزب توسعه كرمانشاه گزارشی از اوضاع كلی استان وآرایش نیروهای سیاسی كرمانشاه در آستانه انتخابات مجلس هفتم را ارائه كردو سپس اعضای شورای مركزی حزب توسعه كرمانشاه سئوالات مختلف خود را از دكتر حجاریان مطرح كردند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/385

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حجاریان: ممكن است تا اسفندآینده اتفاقات مهمی بیفتد، امروز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016