يكشنبه 25 آبان 1382

اعتراض فرهنگيان مياندوآب به تداوم نابساماني ها، پيمان پاکمهر

www.tabriznews.com
pakmehr@tabriznews.com
tel,fax: +98 411 5531723
date:2003/10/14 1382/8/23

جمعي از فرهنگيان شهرستان مياندوآب با صدور اطلاعيه اي خطاب به رياست آموزش وپرورش استان آذربايجان غربي به پاره اي نابساماني ها اعتراض کرده اند .متن کامل اين اطلاعيه به شرح زير است :

بنام خداوند جان وخرد
خدمت رياست محترم سازمان آموزش وپرورش استان آذربايجان غربي

احتراماً , با عرض سلام به استحضار مي رساند از آنجائيكه تا كنون بزرگ طبعي فرهنگيان محترم به خاطر صيانت از ميراث كهن و اصيل فرهنگي و معنوي جامعه كه همان منافع ملي است به خود اجازه طرح جدّي مسايل و پي گيري مستمر مشكلات معيشتي و صنفي را نداده است و متاسفانه اين سكوت و تحمّل و قناعت پيشگي از سوي پاره اي از مراجع و نهادهاي قانوني و... حمل بر رضايت از وضع موجود تلقي گرديده و در نهايت به تدبير , چاره انديشي و علت يابي در جهت اصلاح امور آنان منجر نشده است. و از آنجائيكه وضع معيشتي جامعه فرهنگيان متناسب با شان و منزلت اجتماعي ,انساني,اخلاقي و ديني آنان نيست و ادامه چنين شرايط رقّت باري مانع از دست يابي به مفهوم توسعه در معناي واقعي آن خواهد بود.
لذا ما فرهنگيان شهرستان مياندوآب پس از دو روز خودداري از حضور در كلاس هاي درس و استمهال فرمانداري محترم شهرستان مياندوآب جهت پي گيري مساله در راستاي تحقق خواسته هاي به حق و مشروع خويش توجه مسؤلان محترم را عموماً و جناب عالي را خصوصاً به پي گيري و انعكاس و تحقق به موارد ذيل معطوف مي داريم:
-1برابري حقوق و مزاياي دريافتي فرهنگيان با ساير كاركنان دولت. «رعايت نظام هماهنگ پرداخت حقوق و مزاياي كاركنان دولت به مفهوم حقوقي وحقيقي آن».

2- پرداخت ديون و معوّقه فرهنگيان بطور يك جا و ضرب الاجل «شامل دو ماه مرخصي مناطق محروم , يارانه مسكن , و ساير معوقه هاي پرداخت نشد»

3- تعيين و نامگذاري روز سيزدهم مهر ماه به عنوان روز جهاني معلّم و هم سوئي و هم گامي با ساير ملل دنيا .

4- پرداخت حقوق ماهيانه بطور منظّم و به موقع .

5- تاسيس بانك ويژه فرهنگيان و سهام كردن آنان در سود معاملات بانكي.« به منظور ارايه خدمات بانكي بيشتر و موثرتر در مواردي از قبيل وام مسكن , فوت , باز نشستگي , ازدواج , خريد خودرو , وسايل خانگي و. . .»

6- اداره صندوق ذخيره فرهنگيان توسط خود وزارت آموزش و پرورش و نظارت دقيق بر عملكرد آن ,ارايه بيلان كار بطور شفاف و در نتيجه بالا بردن ضريب اطمينان و اعتماد و افزايش اعتماد سهام گذاران و استفاه از توان مالي آن در جهت عملي ساختن بندهاي 12,10,7,5 اين قطعنامه

7- تكريم پرسنل از طريق ارايه خدمات و تسهيلات تكريمي و ارزشي به آنان «ايجاد باشگاه ها و خانه هاي فرهنگيان ,تشكيل اردوهاي تفريحي جمعي و خانوادگي , اهداء جوايز به دانش آموزان ممتاز فرهنگيان , توسعه و افزايش كانون هاي فرهنگي غير وقت آموزشي براي فرزندان فرهنگيان و . . . مثل ساير ادارات»

8- اختصاص سهميه مخصوص براي استخدام فرزندان فرهنگيان بازنشسته مثل ساير ادارات»
9- ايجاد و تاسيس مدارس مخصوص فرزندان فرهنگيان با تسهيلات ويژه براي آنان.

10-تاسيس بيمارستان هاي تخصصّي ويژه فرهنگيان در شهرستان ها و ارايه خدمات درماني رايگان و ويژه به آنان « مثل ساير ادارات»

11-نظارت و دقت بر خدمات درماني و بهداشتي بيمه ها« بيمه دانا,تامين اجتماعي, و. 12-در نظر گرفتن وام هاي ويژه به عنوان كمك هزينه در صورت فوت بستگان درجه يك «پدر ,مادر,همسر,فرزند» فرهنگيان.

13- پرداخت حقوق مكفي و حمايت مالي و معنوي لازم از فرهنگيان بازنشسته جهت تامين بهداشت رواني آنان و استفاده از توان مشاوره اي و تخصصي آنها در عرصه هاي علمي , فرهنگي جامعه در دوره بازنشستگي بنا به تمايل شخصي آنان.

14- فراهم ساختن زمينه هاي لازم جهت تاسيس تشكل هاي صنفي منطقه اي فرهنگيان از طريق رفع موانع دست وپا گير اداري .

15- حذف دو ساعت مازاد بر ساعات موظفي فرهنگيان كه در زمان جنگ و در شرايط ويژه به ساعات كار موظفي كار 22 ساعت معلمان افزوده شد.

16- پرداخت حق التدريس همكاران فرهنگي رسمي و غير رسمي بصورت ماهانه و جاري بدون در نظر گرفتن روزهاي تعطيل هر ماه .

17- افزايش حقوق فرهنگيان به صورت فصلي با توجه به ضريب تورم اقتصادي جامعه .

18-انتخاب وزير آموزش و پرورش از ميان شخصيت هاي فرهنگي و اهل قلم
.
19-پرداخت حقوق روزهاي تعطيلي و همينطور رعايت پرداخت حقوق پايه مطابق با قانون كار براي نيروهاي حق التدريس آزاد.

جناب آقاي رئيس

تداوم وضعيت نا بسامان و آشفته موجود ,جمعيت بزرگ فرهنگيان را با بحران هاي عديده اي از جمله بحران مشروعيت و مقبوليت اجتماعي مواجه نموده است . لذا اگر پيام و مطالبات به حق ما همانند گذشته با سكوت و خاموشي مسؤلين امر خصوصاً جناب عالي بي پاسخ بماند ديري نخواهد پائيد كه شيرازه اخلاقيات , شرافت انساني و هويت اجتماعي و ايمان ديني جامعه از هم خواهد پاشيد.
از اين رو اميد است كه با درايت و هوشمندي لازم در راستاي پاسخگويي به مطالبات صنفي جميع فرهنگيان در مهلت تعيين شده به عنوان ضرب العجل تا تاريخ 15/9/82 گام هاي موثر و عملي را برداشته و ضمن احتراز از پي گيري رويه هاي معمول و منسوخ بوروكراتيك گذشته كه منجر به اتلاف وقت و فرصت سوزي مي گردد, از پيامدها و تبعات منفي ناشي از از هرگونه بي توجهي و سهل انگاري با اتخاذ تصميم و پي گيري مجدّانه جلو گيري نمائيد.
در ضمن چنانچه موارد بندهاي مربوط به پرداخت معوّقه دو ماه مرخصي مناطق محروم و يارانه مسكن فرهنگيان تا مهلت تعيين شده 15/9/82 پرداخت نگردد ما خود را ملزم به نوعي اعتراض و قهر با توسل به عدم حضور در كلاس هاي درس , عدم برگزاري امتحانات و عدم حضور در حوزه هاي تصحيح اوراق امتحانات نهايي و عدم همكاري در اجراي هر نوع انتخابات كشوري خواهيم دانست .
البته بديهي است كه تحقق بقيه مطالبات را به بررسي مجلس شوراي اسلامي و تخصيص بودجه لازم در برنامه بودجه سال 83 تا آخر سال 82 موكول مي نمائيم.
با اميد و انتظار تحقق جامعه اي آباد ,آزاد , دموكراتيك و سعادتمند در پرتو توجهات و عنايت صميمانه و مشفقانه مسؤلين خيرخواه و خير انديش و مديريت محترم آن سازمان .
با تشكر و احترامات واثقه
فرهنگيان شهرستان مياندوآب

رونوشت:
1-فرمانداري محترم جناب آقاي شكري جهت استحضار و پي گيري
2-وزارت آموزش وپرورش ,دفتر مقام عالي وزير
3-نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي
4-مطبوعات و جرايد محلي و استاني

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/1316

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعتراض فرهنگيان مياندوآب به تداوم نابساماني ها، پيمان پاکمهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016