پنجشنبه 18 دي 1382

آخرين اخبار سايت امروز

به علت فيلترينگ سايت امروز، رويداد هر روز اخبار اين سايت اصلاح طلب را به نقل از سايت امروز منتشر مي کند، خبرنامه گويا نيز اين اخبار را عينا منتشر مي کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

منتخبان 5/2 درصدي مجلس هفتم

تيمسار حسين صفار هرندي معاون فرهنگي نماينده ولي فقيه در كيهان در سرمقاله ديروز اين روزنامه، صراحتاً و مجدداً از مردم خواست تجربه انتخابات شوراها را تكرار كنند. يك صاحب‌نظر سياسي در اين مورد به تارنماي امروز گفت: محافظه‌كاران خواهان انتخابات 10 درصدي و برگزيدگان 5/2 درصدي واجدان شرايط در سراسر كشورند تا مجلس هفتم در اختيار آنان قرار گيرد. وي افزود: آنان نگران كاهش مشاركت مردم نيستند زيرا تصور مي‌كنند پس از فتح مجلس، مي‌توانند كمبود مشروعيت را با دادن امتياز به خارجي‌ها جبران كنند.

بايكوت خبري شيرين عبادي توسط صدا و سيما

گفته‌ مي‌شود تا زمان برگزاري انتخابات، صدا و سيما ملزم شده است از بحث در باره شيرين عبادي و بردن نام وي خودداري كند. طبق اين گفته‌ها محافظه‌كاران نه مي‌خواهند به وي انتقاد كنند چون آن را موجب كاهش آراي نامزدهاي خود ارزيابي مي‌كنند و نه خواهان حمايت از او هستند، زيرا دادن جايزه به او را توطئه آمريكا براي آلترناتيوسازي در ايران مي‌دانند.

روزنامه جمهوري اسلامي خطاب به شوراي شهر: كارنامه خود را سياه نكنيد

روزنامه جمهوري اسلامي رسماً از شوراي شهر تهران خواست از تغيير نام خالد اسلامبولي در تهران خودداري كند و لكه ننگ ابدي براي خود ثبت نكند. يك فرد مطلع در اين زمينه به سايت امروز گفت: دولتين ايران و مصر قرار گذاشته‌اند با تغيير نام دو خيابان پهلوي و فرح در قاهره و خالداسلامبولي در تهران به سمت عادي‌سازي روابط و اعزام سفير به دو كشور گام بردارند. وي افزود: اين تصميم كه در پي آمدن رئيس جمهور مصر به محل اقامت رئيس جمهور ايران و ملاقات گرم آن دو صورت گرفت، از دستاوردهاي دولت اصلاحات است كه مورد رضايت بسياري از محافظه‌كاران نيست. وي همچنين افزود: به همين علت احتمال پديد آمدن موانعي در اين مسير دور از انتظار نيست. اما به نظر مي‌رسد ترس از افكار عمومي، شوراي شهر تهران را مجاب كرد كه واقعيت‌هاي جهاني را درك كند و نام خيابان خالد اسلامبولي را تغيير دهد.

روزنامه جمهوري اسلامي: مصر موظف به تغيير نام خيابان پهلوي است

روزنامه جمهوري اسلامي مورخ 16 ديماه با ابراز نارضايتي از روند عادي‌سازي روابط ايران و مصر در ستون «جهت اطلاع» خود نوشته است كه راديو رژيم صهيونيستي با خوشحالي و با لحني جانبدارانه از احتمال تغيير نام خيابان خالد اسلامبولي در تهران خبر داد. اين راديو به نقل از منبع مجهولي در تهران گفت: قرار است خياباني كه در قاهره به نام پهلوي است نيز تغيير كند و نام مصدق روي آن گذاشته شود. اينكه شهيد خالد اسلامبولي معادل پهلوي كه عنصري فاسد بود قرار گيرد اهانت بزرگي به آرمان شهداست و اصولاً اگر افرادي از ايران چنين توافقي با دولت مصر كرده باشند بايد تحت تعقيب قرار گيرند زيرا حذف نام كثيف پهلوي از خياباني در قاهره وظيفه دولت مصر است ولي مقايسه آن با شهيد والامقامي همچون خالد اسلامبولي اهانت به ارزش‌هاي انقلاب و اسلام است.

روزنامه‌ جمهوري اسلامي در مطلبي ديگر از شوراي شهر تهران خواست با تغيير نام خيابان خالد اسلامبولي كارنامه خود را سياه نكند.

ده فرمان روزنامه جمهوري اسلامي به آمريكا براي آغاز مذاكرات!

روزنامه جمهوري اسلامي در سرمقاله شانزدهم ديماه خود با اشاره به مسائل پيش آمده بين ايران و آمريكا، پيش شرط‌هاي خود را براي مذاكره با آمريكا اعلام كرد:

1- آمريكا پول‌هاي بلوكه شده ايران را آزاد كند.

2- اموال توقيف شده ايران را تحويل دهد.

3- با منافقين كه تروريست هستند طبق مقررات بين‌المللي عمل كند.

4- از ملت ايران به خاطر دخالت‌هاي گذشته رسماً و كتباً عذرخواهي كند.

5- به ملت ايران تعهد كتبي بدهد كه از اين پس در امور داخلي ايران دخالت نخواهد كرد.

6- تعهد كتبي بدهد كه از اين پس از ضدانقلاب حمايت نكند.

7- رسماً اعلام كند كه در مسائل انرژي اتمي ايران دخالت نخواهد كرد.

8- سمپاشي‌هاي تبليغاتي خود عليه ايران را قطع نمايد.

9- به جهان اسلام اعلام كند كه ديگر از رژيم صهيونيستي حمايت نخواهد كرد.

10- به اشغال خاك عراق و افغانستان پايان دهد.

روزنامه جمهوري اسلامي روشن نكرد كه آيا سيستم فعلي قانون اساسي آمريكا را بدون اشكال مي‌داند و يا اينكه در اين زمينه نيز دولتمردان آمريكا موظف به برگزاري رفراندوم هستند.

اعتراض انجمن اسلامي معلمان قم نسبت به واگذاري ورزشگاه حيدري به آستانه حضرت معصومه

انجمن اسلامي معلمان قم با انتشار نامه‌اي سرگشاده نسبت به واگذاري ورزشگاه حيدريان اين شهر به توليت آستانه مقدسه اعتراض كرد.

اين تشكل در بخشي از نامه خود آورده است: اما آنچه كه باعث مي‌گردد عملكرد مسئولين محترم آستانه با موارد فوق گره زده شود، خارج كردن استخرهاي موجود در پارك دور شهر از چرخه استفاده جوانان محروم اين شهرستان مي‌باشد. در ادامه اين نامه آمده است كه به نظر مي‌رسد چنانچه آستانه مقدسه به وظايف ذاتي و اصلي خود كه پرداختن به امور ديني و مذهبي و فراهم نمودن امكانات رفاهي براي زائرين حضرت معصومه مي‌باشد عمل كنند .. به موفقيت بزرگي دست يافته است.

ابراز اميدواري مشاور رئيس جمهور در باره عادي‌سازي روابط

محمد شريعتي، مشاور رئيس جمهور در گفت‌وگو با روزنامه «البيان» گفت: قصد دارم در ماه جاري ميلادي «ژانويه» ديداري از مصر داشته باشم سال جديد ميلادي شاهد عادي‌سازي كامل روابط تهران و قاهره و نيز از سرگيري كار سفارتخانه‌هاي دو كشور خواهد بود. ايران در باره تغيير نام خيابان خالد اسلامبولي تصميم نهايي خود را گرفته و قرار است همزمان با اعلام رسمي از سرگيري روابط سياسي بين دو كشور، نام جديد اين خيابان، احتمالاً، محمد الدوره]عبده؟[ خواهدبود، اعلام شود.

عزم خانواده لاريجاني براي قلع و قمع داوطلبان اصلاح طلب و مستقل

صدا و سيما با تهيه گزارش‌هايي از تعداد افراد بر ضرورت استصوابي بودن نظارت تأكيد كرد. يك فرد مطلع در اين زمينه به روزنت امروز گفت: اين مسأله مقدمه رد صلاحيت گسترده داوطلبان اصلاح‌طلب يا مستقل است زيرا چهار روز مانده به اعلام نظر شوراي نگهبان، پخش چنين گزارشي دليلي ندارد. وي افزود: آقايان لاريجاني‌ها در رد صلاحيت افراد بسيار فعال هستند. آقاي جواد لاريجاني در قوه قضاييه با ارسال گزارش‌هاي غيرمعتبر، علي لاريجاني در صدا و سيما با توجيه رد صلاحيت داوطلبان و صادق لاريجاني در شوراي نگهبان در قلع و قمع داوطلبان نقش مهمي ايفا مي‌كنند.

تحريف مجدد سخنان رمضان‌زاده توسط صدا و سيما

صدا و سيما مجدداً مصاحبه سخنگوي دولت را به شكل ناقص و در حقيقت تحريف شده منعكس كرد. يك صاحب‌نظر سياسي در اين مورد به روزنت امروز گفت: متأسفانه صدا و سيما اكثر قسمت‌هاي مثبت و مردم‌پسند سخنان رمضان‌زاده را حذف مي‌كند و مصاحبه به شكل تحريف شده‌اي به شنونده يا بيننده القا مي‌شود. وي افزود: براي مثال سخنان پخش شده نظريات سخنگوي دولت در باره آمريكا و نيز در باره انتخابات مجلس هفتم و فعاليت‌هاي رئيس جمهور و دولت در اين زمينه سانسور شد.

كمك‌هاي خارجي‌ها كجاست؟!

يك فرد مطلع به سايت امروز گفت: متأسفانه درصد قابل توجهي از كمك‌هاي خارجي از قبيل چادرها، دارو و حتي مواد غذايي مانند برنج در خارج از بم توزيع شده و اين مسأله موجب انتقاد بسياري از مردم قرار گرفته است. وي افزود: معلوم نيست اين اقلام چگونه سر از بازارهاي تهران يا شهرهاي بزرگ درآورده و به فروش مي‌رسد. اين فرد آگاه همچنين افزود: بر نمايندگان اصلاح‌طلب مجلس است كه با انجام بررسي‌هاي لازم، گزارشي از نحوه دريافت و توزيع كمك‌هاي مردمي از داخل و خارج از كشور تهيه كنند و به اطلاع شهروندان برسانند. وي در خاتمه تأكيد كرد هنوز معلوم نيست آقاي لاريجاني چه اصراري داشت كه صدا و سيما را موظف كرده بود مردم را تشويق كند تا كمك‌هاي خود را در اختيار كميته امداد قرار دهند. ضمن آنكه هنوز صدا و سيما برنامه‌اي تهيه نكرده است كه قضاوت مردم را از نحوه كمك‌رساني به زلزله‌زدگان كه مسئوليت آن با سپاه پاسداران بود، منعكس كند.

پيشنهادات نسل نوي محافظه‌كاران به پيش‌كسوتان خود

در پي بالا گرفتن اختلاف در محافظه‌كاران در باره فهرست نامزدهاي انتخابات مجلس هفتم، شعار و برنامه آنان و نيز گروه‌هاي حمايت‌كننده، امير محبيان از اعضاي سردبيري روزنامه رسالت هشدار داد كه «شرايطي در حال پديد آمدن است كه احتمال دارد باز هم موج نو در محافظه‌كاران كه دموكرات است، به عقب رانده شده و مجال ظهور به او ندهند.» وي همچنين گفت: «در اين صورت احتمال اين وجود دارد كه جناح منتقد با چالش‌هاي ناخواسته دروني و بيروني مواجه شود.» يك فرد مطلع در اين زمينه به سايت امروز گفت: پيشنهاد نسل جديد محافظه‌كاران اين است كه آقايان عسگراولادي و بادامچيان صحنه رقابت‌هاي انتخاباتي را ترك و جامه روحانيت مبارز و جمعيت مؤتلفه اسلامي از دادن فهرست نامزدها خودداري كنند. به جاي آن چهره‌هاي جديد با شعار «عدالت و پيشرفت» و با برنامه‌اي متضمن دفاع از حقوق شهروندان به صحنه بيايند تا بتوانند آراي مردم را جلب كنند. وي افزود: اين نخستين بار است كه تعدادي از محافظه‌كاران از انتصاب بزرگ در محافظه‌كاران خبر مي‌دهند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3049

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آخرين اخبار سايت امروز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016