چهارشنبه 8 بهمن 1382

تحصن و ارگ بم، م.ک

تلاش برای نوسازی جمهوری اسلامی و ارگ بم موجب از دست رفتن ماهیت آنها میشود. اولی در پی زلزله ای سیاسی (دوم خرداد) و دومی پس از زلزله ای طبیعی قابل اصلاح دانسته شدند. غلبه احساسات بر تعقل و شعار بر شعور البته در شرایط جامعه زلزله زده و بلا کشیده طبیعی است.
نهادهایی که بر اساس قانون اساسی و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی نگهبان و متولی حفاظت از نظام جمهوری اسلامی و آثار و ابنیه باستانی ایران هستند، پس از مدتی سردرگمی و حتی گاه همراهی منفعلانه با طرفداران اصلاحات، خود را بازیافته و با درک صحیح ازموضع قانونی خویش و بی برنامگی اصلاح طلبان، با شدتی روزافزون به مخالفت با اصلاحات پرداختند.
ارگ بم، آیا کسی را دیده اید که به فکر نوسازی و اصلاح تخت جمشید بیفتد؟ آیا این جز مصداق بارز خیانت به روح کبیر کوروش است؟
البته نهادهای مسئول از تلاشهای خیر خواهانه و اصولگرایانه در جهت تحکیم این بنای مخروبه حمایت بی دریغی خواهند کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

جمهوری اسلامی،
چند روزی است که نمایندگان منتخب ملت با ترک زن و بچه و شوهر و عاریت گرفتن یکصدوپنجاه پتو صحن مجلس را رها و در راهروهای آن بست نشسته اند.
نمایندگان منتخب با چانه زنی در وسط (چون به بالا راه ندارند و در پایین هم کسی باورشان ندارد) و تصویب طرح سه فوریتی بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب و مرجع تقلید مسلمین جهان و حومه این روزها را سپری می کنند و به احتمال فراوان در گام بعدی به ارسال نامه های سرگشاده برای رهبران نظام پرداخته و استعفا را تنها راه استیفای حقوق ملت شهید پرور ایران اسلامی می نمایانانند. نمایندگان منتخب مردم ، اکنون در حالی از نهادهای انتصابی ( شورای نگهبان ، مجمع تشخیص مصلحت ، صدا و سیما) و دخالت سپاه پاسداران انقلاب در امور سیاسی بیمناکند که اینان، کم یا زیاد، به وظایف خود عمل می کنند.
آیا تصویب قانونی با هدف تخریب ساختارهای معظم و رفیعی که با بنیان پوک خود دیر یا زود فرو ریخته و جمهوری اسلامی را به زیر آوار خواهند برد، راه بیرون رفت از این بن بست نیست؟ تایید می فرمایید که این قانون نیازی به تایید نهادهایی که بر اساس آن غیرقانونی شده اند نخواهد داشت.
مطمئنا سردار لیاخوفها توان مقابله با مجلس را ندارند و گرنه اکنون که مردم را به کناری نظاره گر می بینند، درنگ نمیکردند.
آیا اگر معدودی از بناهای ناپایدار و سست ارگ پیشتر برچیده می شد، این بنای باستانی به تمامی به ویرانه ای تبدیل می شد؟

م.ک - ژاپن

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3970

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تحصن و ارگ بم، م.ک' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016