جمعه 17 بهمن 1382

حمله اينترنتي به سايت «رويداد»

[سايت رويداد]

«خبرنامه رويداد» پايگاه اطلاع رساني وابسته به جبهه مشارکت ايران اسلامي با حمله اينترنتي(هک) به مدت 3 روز است که از چرخه اطلاع رساني بازمانده است.
مدير فني سايت رويداد در گفت و گويي با اعلام خبر فوق اعلام داشت: در بحبوحه انتشار اخبار حساس مربوط به تحصن نمايندگان و حاشيه جريان برگزاري انتخابات مجلس هفتم و تحولات و اقدامات اصلاح طلبان براي حفاظت از حقوق اساسي ملت و لزوم اطلاع رساني به موقع و سريع از سوي مراکز خبري و پايگاه هاي اينترنتي در اين خصوص، ستاد ضداصلاحات با استفاده از ترفندي جديد علاوه بر حکايت فيلترينگ و گزينش سايتهاي سياسي-خبري محافل اصلاح طلب، ترفند تازه اي را گريبانگير سايتهاي اصلاح طلب در محيط شبکه اينترنت کرده است.
اين مسئول سايت رويداد ماجرا را به اين شکل توضيح مي دهد: بازديدکنندگان سايت رويداد در دو روز پيش پس از درج آدرس سايت با هيچ صفحه اي در اينترنت روبرو نشدند. دست اندرکاران رويداد، ابتدا فکر مي کردند که اين سايت نيز فيلتر شده و در صدد اقداماتي برآمدند تا اين مشکل مرتفع گردد، اما تلاش براي عبور از فيلترها حکايت از داستان ديگري داشت. ميزبان و سرويس دهنده مرکزي سايت غيرفعال شده بود، ساير سايتهاي قرار گرفته بر روي اين ميزبان اينترنتي فعال بودند.
مدير فني رويداد با ادامه با اشاره به پهناي باند براي استفاده از هر سايت بر روي سرويس دهنده هاي مرکزي سايت ها ادامه داد: از آنجا که اين سرويس دهنده ها، ميزبان سايتهاي متعددي هستند، بديهي است که منابع خود را به ميزان مورد توافق با گردانندگان سايتها، بين آنها تقسيم کنند. يکي از مهمترين منابع مورد استفاده، پهناي باند شبکه است. اما آنچه براي رويداد اتفاق افتاده، اين مساله است که پهناي باند تخصيص داده شده به آن دچار حالت «سرريز» شده است. البته سرريز پهناي باند، دلايل متعددي مي تواند داشته باشد. مثلا هرچه مراجعه کننده به سايتها بيشتر باشد، پهناي باند بيشتري مورد نياز است. گزارشهاي سرويس دهنده اينترنتي ما، حاکي از آن بود که در چند روز گذشته بيش از 2.000.000 بار با سايت ارتباط برقرار شده است.
وي در ادامه گفت: در اين مرحله سئوالي که براي گردانندگان خبرنامه ييش آمد اين مسئله بود که "چنين حجم بيننده، چگونه ناگهان به سمت سايت سرازير شده است؟" پاسخ به اين سئوال پس از مدتي براي گردانندگان رويداد روشن گرديد و آن اينکه ظاهراً سايت از جانب عمل کننده هاي هوشمند اينترنتي که نرم افزارهايي توزيع شده هستند، مورد حمله - جهت بالابردن درخواست بازديدکننده- قرار گرفته است که در نتيجه آن ميزبان دچار اتلاف توان و نهايتاً مجبور به غيرفعال کردن سايت مي شود.
اين مسئول فني سايت در توضيح اين نوع حمله به سايت توضيح داد که: اين عمل کننده هاي اينترنتي، در زماني کمتر از ثانيه، هزاران درخواست «مجازي» و «غيرواقعي» مشاهده را به صورت متوالي ارسال کرده و آن را رها مي کنند و با افزايش دادن حجم بازديد به نسبت ظرفيت سايت، موجب از کار افتادن آن مي شوند.
مدير فني رويداد در ادامه با اشاره به سوابق محافظه کاران در فيلترينگ سايت هاي اصلاح طلب مانند «امروز» گفت: اين روش از جانب همان جرياني که برخورد با سايتهاي سياسي را در دستور کار خود دارد، مورد استفاده قرار گرفته است، و به اين طريق مي خواهد هزينه از کارافتادن سايتها را به ميزبانها تحميل کند، بدون اينکه رسوايي فيلترينگ را براي خود به همراه داشته باشد.
در پايان مدير فني پايگاه اطلاع رساني رويداد ابراز اميدواري کرد: مسئولان سايت در تلاشند تا با استفاده از سيستمهاي امنيتي هوشمند که مختص مقاومت در برابر چنين حملاتي طراحي شده اند، اين روش را خنثي خواهد کرد و مورد پيگيري گردانندگان رويداد است و اميدواريم تا چند روز آينده، اين مهم امکان پذير شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4335

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حمله اينترنتي به سايت «رويداد»' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016