چهارشنبه 6 اسفند 1382

محافظه کاران محدويت برای اينترنت را تشديد کرده اند، گزارشگران بدون مرز

در ايران بعد از سرکوب مطبوعات نوبت به تشديد محدوديت و سرکوب در اينترنت رسيده است. دادستان تهران سعيد مرتضوی ٤ اسفند در مصاحبه ای،از خواست خود مبني بر تعطيل کردن روزنت امروز www.emrooz.ws, نزديک به اصلاح طلبان سخن گفته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گزارشگران بدون مرز بار ديگر قاطعانه اعمال قوه قضاييه و دادستان تهران سعيد مرتضوی، در سرکوب آزادی بيان را محکوم مي کند. و از مقامات مسئول ايران خواهان پايان دادن به سانسور ايدولوژيک و رفع محدوديت برای سايت های اينترنتي است که امروز تنها منبع دسترسي آزاد به اطلاعات و اخبار در ايران هستند.

روزنت امروز از اواسط دی ماه برای کاربران ايراني غير قابل دسترسي و مورد سانسور قرار گرفته بود، دادستان تهران سعيد مرتضوی، با اعلام اتهام " درج مطالب ضد امنيت كشور و خلاف عفت عمومي " زمينه تعطيلي کامل اين سايت رافراهم آورده است.

خبر نامه مستقل گويا www.gooya.com, که پر بيننده ترين سايت خبری است نيز از ماهها پيش در "ليست سياه" سايت های ممنوعه رژيم قرار گرفته است و اخيرا ظاهرا اين ممنوعيت از سايت برداشته شده است. تعداد بسياری از سايت های مستقل و وبلاگ ها فردی و جمعي نيز مورد سانسور قرار گرفته اند و در ايران دسترسي به آنها دشوارتر شده است. بيش از پنجاه سايت فردی ويا جمعي که به اطلاع رساني در باره ی انتخابات ويا تحريم آن مي پرداختند. از جمله وبلاگ صبحانه http://sobhaneh.com و وبلاگ تحريم انتخابات مورد سانسور قرار گرفتند.

در همين زمان سايت اطلاع رساني رويداد www.rouydad.ws از سوی مقامات رژيم مورد اعمال محدويت قرار گرفته است. در پي حمله و از کار افتادن اين سايت به مدت چند روز درست پيش از انتخابات، در تاريخ ٢٩ بهمن سايت رويداد رسما در ليست سايت های ممنوعه قرار گرفته و دسترسي به آن در ايران امکان ناپذير شده است. خطر تعطيلي اين سايت را نيز در روز های آينده تهديد مي کند.

و در آخر سايت گزارشگران بدون مرز www.rsf.org و صفحات قارسي آن نيز از چندی پيش به ليست سايت های ممنوعه اضافه شده است و امروز در ايران غير قابل دسترسي است.

گزارشگران بدون مرز همانگونه که در گزارش امسال خود اعلام کرده است ايران از جمله کشورهای سرکوبگر در عرصه اينترنت است. سانسور اينترنت در ايران ظاهرا به بهانه "حفاظت از مردم" در برابر "سايت های غير اخلاقي " است اما در عمل اين سايت های با محتوای سياسي هستند که مورد سانسور و ممنوعيت قرار گرفته اند. امروز در ايران دسترسي به سايت های پورنوگرافيک آسانتر از سايت های اطلاع رساني آزاد است!

بنا بر اطلاعاتي که به دست ما رسيده است مقامات ايراني هيات های را برای خريد نرم افزار و سخت افزار در جهت افزايش توان کنترل و سانسور خود در شبکه اينترنت به کشورهای اروپاي از جمله فرانسه و آلمان اعزام کرده اند.

گزارشگران بدون مرز يادآور مي شود که :
ايران " بزرگترين زندان روزنامه نگاران" در خاورميانه است، يازده روزنامه نگار در پشت ميله های زندان بسر ميبرند.

علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ايران ازجمله چهل و دو رهبر و مقام دولتی در جهان است، که از سوی گزارشگران بدون مرز بعنوان دشمنان آزادی مطبوعات برگزيده شده است.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/5032

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محافظه کاران محدويت برای اينترنت را تشديد کرده اند، گزارشگران بدون مرز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016