دوشنبه 25 اسفند 1382

دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي: وزير آموزش و پرورش بايد استيضاح شود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي گفت: بايد استيضاح وزير آموزش و پرورش به علت تعلل در پرداخت حقوق فرهنگيان در دستور كار مجلس ششم قرار گيرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حسين فدايي با اشاره اعتصاب جمعي از معلمان ابراز عقيده كرد: اين اعتصاب، مشكلات متعدد روحي و رواني را براي جامعه بزرگ آموزشي كشور به وجود آورده است و در برخي از موارد، ردپاي مقامات مسوول در هدايت اين اعتصاب ديده مي‌شود.
دبير كل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي، با انتقاد از عملكرد سازمان مديريت و برنامه‌ريزي و بيان اين‌كه علي‌رغم تعويق پرداخت حقوق فرهنگيان، در ماه‌هاي گذشته آن را به تاخير انداخت، اظهار داشت: بحراني كردن شرايط كشور، آن هم پس از برگزاري انتخابات پرشكوه اول اسفند، برنامه‌اي از پيش طراحي شده است كه بايد با جديت، عاملان و دامن‌زنندگان به آن مورد تعقيب قرار گيرند.
وي در ادامه افزود: حساب ذخيره ارزي از درخشان‌ترين دستاوردهاي دولت‌ آقاي خاتمي، مجلس پنجم و قانون برنامه سوم بوده است كه طي آن، دولت مكلف شد كه مازاد بر سقف تعيين‌شده و مشخصي از درآمدهاي نفت در سال‌هاي برنامه را به اين حساب واريز كند و ارقام مازاد را براي تبديل دارايي‌هاي نفت خام به ديگر انواع ذخاير و سرمايه‌گذاري و ايجاد ثبات در ميزان درآمدهاي ارزي حاصل از صدور نفت خام و تحقق فعاليت‌هاي برنامه سوم تخصيص دهد. حداقل دستاورد چنين حسابي، كاهش ريسك اعتباري و سرمايه‌گذاري ايران در كشورهاي خارج و مجامع بين‌المللي بوده است. هم‌چنين پيش‌بيني اختصاص نيمي از ذخاير اين حساب به بخش خصوصي، اميد سرمايه‌گذاران داخلي را براي سرمايه‌گذاري در كشور برانگيخته بود. اما متاسفانه اقدام اخير دولت و مجلس در تصويب عجولانه برداشت ‌٥/٤ تا ‌٥/٦ ميليارد دلار از ذخاير حساب ذخيره اين حساب را در معرض تهديد و مخاطره قرار داده است، ضمن اينكه استفاده از اين منابع در خصوص طرح‌هاي نيمه‌تمام عمراني با توجه به عملكرد سال‌هاي اخير به شدت مورد ترديد است.
وي ادامه داد: ما معتقديم نيازهاي جاري و كسري بودجه دولت مادامي كه نظام بودجه‌ريزي كشور از وضعيت سنتي و بودجه‌ريزي افزايشي و چانه‌زنانه به بودجه‌ريزي مدرن و عملياتي تغيير نكند، با اين گونه برداشت‌ها وضع مالي دولت اصلاح نخواهد شد.
دبير كل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي، تاكيد كرد: متاسفانه به رغم اينكه در قانون برنامه مقرر شده بود كه بخش خصوصي و بخش دولتي از سهم مساوي ‌٥٠ درصد در برداشت از ذخاير حساب برخوردار باشند از ‌٢٢ ميليارد دلار مبالغ واريزي به اين حساب تنها ‌٥/١ ميليارد دلار آن در اختيار بخش خصوصي قرار گرفته و بيش از ده برابر آن به تصرف دولت درآمده است كه عدم رعايت نص صريح قانون و عدم استفاده بهينه از منابع را نشان مي‌دهد.
وي در ادامه اظهاراتش، افزود: به اعتقاد ما تزريق ‌٥/٦ ميليارد دلار منابع حساب ذخيره موجب تشديد رشد نقدينگي و تورم در جامعه خواهد شد و محرومان جامعه بيش از ديگران از آن آسيب خواهند ديد. بر همين اساس با تشكر از شوراي نگهبان از عدم تاييد اين رقم در بودجه ‌٨٣ و اصلاحيه قانون برنامه از مجمع تشخيص مصلحت نظام اكيدا مي‌خواهيم به برداشت بي‌سابقه و بي‌رويه از حساب ذخيره، راي ندهند تا اهداف و فسلفه وجودي حساب ذخيره و آثار مثبت آن در اقتصاد كشور باقي بماند.
دبير كل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي، با اشاره به مساله شوراي حكام، يادآور شد: اروپايي‌ها بار ديگر ثابت كردند كه دوستان قابل اعتمادي براي ايران نيستند و در لحظه آخر، از حمايت كشور ما دست برمي‌دارند.
فدايي عملكرد كشورهاي اروپايي را تزوير سياسي خواند و با اشاره به فعاليت گسترده كشورهاي غيرمتعهد براي ايران در اجلاس شوراي حكام، تاكيد كرد: ايران بايد توجه بيشتر ديپلماسي خود را به اين گروه از كشورها معطوف كند.
دبير كل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي، خواستار تقويت موضع مقتدرانه ايران شد و افزود: نبايد در چنين زمان‌هاي حساسي، با اظهارنظرهاي متفاوت و دوگانه موضع كشور را تضعيف كرد.
حسين فدايي سال ‌٨٢ را سرآغاز تحول در گفتمان غالب جامعه از سياست به خدمت‌رساني دانست و تصريح كرد: انتخابات مجلس هفتم نشان داد كه مردم تندروي را نمي‌خواهند و حركت‌هاي خدمت‌رساني مديران بسيجي مورد تاييد آحاد جامعه است.
وي ادامه داد: حركتهاي موفقيت‌آميز شهرداري تهران، كه به دور از جنجال خدمت‌رساني به مردم را دنبال مي‌كند و در كنار آن فعاليت‌هاي مردمي در حوزه مديران عالي دستگاه قضايي و نيروي انتظامي، همه تقويت گفتمان خدمت‌رساني به مردم و پذيرش عمومي آن در سال ‌٨٢ بود.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/5698

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي: وزير آموزش و پرورش بايد استيضاح شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016