پنجشنبه 10 ارديبهشت 1383

بيانيه تحليلي انجمن اسلامي معلمان ايران: حق اعتراض معلمان را به رسميت مي شناسيم، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
انجمن اسلامي معلمان ايران در هفته بزرگداشت مقام معلم با صدور بيانيه‌‏اي اعلام كرد: گروه تماميت خواه كار را بدانجا رسانيد كه حق انتخاب آزاد كه از اصول سه گانه انقلاب و پايه و اساس جمهوريت و مردم سالاري نظام است را هدف قرار داده و نشان داد كه همه جا و همه چيز را تا ابد براي خود مي خواهند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري كار ايران،‌‏ايلنا، انجمن اسلامي معلمان ايران به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم جنبش اصلاحات را حركتي اعلام كرد كه ارزش و حرمت انسان، ضرورت عقلانيت رفتاري، مرد سالاري و دين باوري را توليد كرد.
در ادامه اين بيانيه با اشاره به انتخابات مجلس هفتم، آمده، است: انتخابات هفتمين دوره مجلس شوراي اسلامي اوج بروز بدعت هاي بي سابقه اي بود كه طي آن به بسياري ستم رفت و براي هميشه تاريخ از آن با تاسف ياد خواهد كرد.
ما معتقديم غلبه تحجر و تفرعن تهديد فعلي و چالش آتي جامعه ايران بوده كه نه تنها در آينده موجب ناكامي انقلاب و آرمانهاي آن خواهد بود بلكه هم اكنون نيز منافع ملي كشور را در عرصه هاي داخلي و خارجي شديدا آسيب پذير ساخته است.
دولتمردان بايد به مسئوليت‌‏هاي اقتصادي، اجتماعي خويش پايبند بوده و با تامين زيرساخت هاي لازم براي دستيابي همگان به فرصت هاي برابر و مناسب آموزشي، زمينه توسعه عرصه هاي علم، ادب و فرهنگ را فراهم سازند تا دوباره شاهد توليد مجدد فرهنگ و تمدني پويا باشيم.
در ادامه اين بيانيه با تاكيد بر اينكه دانايي و توانايي بايد اساس هر گونه توسعه در كشور باشد، مي افزايد: آموزشهاي پايه بايد با توجه به ارزش افزوده بالاي اقتصادي در اولويت تمام برنامه كشور منظور شده و سهم آموزش از اقتصادي ملي GUP افزايش قابل ملاحظه اي يابد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در شرايط كنوني كه زيباترين تعابير درباره معلم و مقام و منزلت وي از زبان مسئولين عالي رتبه جاري مي شود، متاسفانه معلمان ما در حال حاضر از حقوق حقه خود بازمانده اند تا جايي كه به ناچار لب به سخن گشودند، اما كساني كه با اشارات كريمانه و ظريف اعتراض آنها را بي پاسخ نهادند مرتكب خطايي بزرگ شده اند.
انجمن اسلامي معلمان با به رسميت شناختن حق اعتراض معلمان در چارچوب آزادي‌‏هاي مصرح در قانون اساسي،‌‏تاكيد مي كند: در شرايط كنوني تعطيلي كلاس را به مصلحت جامعه ندانسته و از معلمان استدعا داريم راههاي قانوني ديگري را براي ابراز اعتراضات مورد توجه قرار دهند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7006

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بيانيه تحليلي انجمن اسلامي معلمان ايران: حق اعتراض معلمان را به رسميت مي شناسيم، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016