سه شنبه 1 ارديبهشت 1383

طرح اتهامات يك عضو انصار حزب‌الله عليه برخي از مسوولان، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
عضو شوراي مركزي انصار حزب‌الله در جلسه‌ي هفتگي اين گروه با تاكيد بر ضرورت پاسخگويي مسوولان، اتهاماتي را به برخي مسوولان منتسب كرد.
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «حسن‌زاده» عضو شوراي مركزي انصار حزب الله در جلسه‌ي هفتگي اين تشكل گفت: نيروهاي حزب‌اللهي و كساني كه دوستدار شيعه‌ي علوي هستند، نبايد با هيچ گروه سياسي عقد اخوت داشته باشند، بلكه بايد در جهت پاسخگو كردن مسوولان و شفاف‌سازي كاميابي و ناكاميابي‌هاي قواي سه‌گانه تلاش و نظارت عمومي بر مسوولان را عملياتي كنند.
وي ادامه داد: دولت خاتمي كه شعار قانون‌مداري، تنش‌زدايي، شايسته‌سالاري و ... مي‌داد، بايد در عمل پاسخگو باشد كه براي تحقق آن‌ها چه كرده است. خاتمي بعد از بيان اين شعارها و پيروزي در انتخابات، سوگند خورد كه «از مذهب رسمي كشورم دفاع كنم و خود را وقف خدمت به مردم و كشورم كنم، از خودكامگي بپرهيزم و در حراست از مرزها و استقلال كشور از هيچ كوششي دريغ نكنم.» اما اكنون در مقابل عملكرد قوه‌ي مجريه پرسش‌هاي زيادي بي‌پاسخ مي‌ماند.
حسن‌زاده گفت: انصار حزب‌الله فقط به پرسيدن پنج سوال از خاتمي اكتفا مي‌كند؛ اول اينكه: خاتمي در جريان سفرهاي خود به شهرهاي مختلف با اقشار مختلف مردم ديدار كرد، ولي در شهر اصفهان، ياسوج و چند شهر ديگر وقتي نيروهاي حزب‌اللهي از ايشان خواستند كه در جلسه‌ي پرسش و پاسخ حضور داشته باشند و به سوالات آن‌ها پاسخ دهند، ايشان نپذيرفتند، حتي به نامه‌هاي آن‌ها نيز پاسخ ندادند. اين علت اين امر چيست؟ با توجه به اين كه خود و دولت خود را پاسخگو مي‌دانند.
حسن‌زاده ادامه داد: سوال دوم ما در مورد گراني مواد اوليه است كه اين گراني موجب ايجاد مشكلات عديده‌اي براي خانواده‌ها شده است. ايشان براي جلوگيري از تورم و گراني چه اقداماتي انجام داده است، چه برنامه‌هايي داشته است و بگويد علت شكست طرح ساماندهي اقتصادي چه بود؟
وي افزود: سوم اينكه در مقوله‌ي فرهنگ، كتاب، مطبوعات و سينما سوالات زيادي مطرح است. عملكرد برخي از مسوولان در اين حوزه باعث نگراني است و متاسفانه خاتمي نه تنها به اين مسوولان تذكر ندادند، بلكه از عملكرد آن‌ها نيز حمايت كرده‌اند. جاي سوال است كه عملكرد ناصواب برخي از دستگاه‌هاي فرهنگي و حمايت خاتمي از آن‌ها بر چه اساس و پايه‌اي است. از ايشان كه لباس پيامبر پوشيده‌اند، اين حمايت‌ها بعيد است. در سال گذشته 18 كتاب در باب اصول وهابيت در اين كشور منتشر شد. الي ماشاءالله وجود كتاب‌هاي صادق هدايت و ترانه‌هاي غربي در بازار بيداد مي‌كند، واقعا نبايد به عملكرد چنين دستگاه‌هايي گله كرد.
وي گفت: در تعطيلات نوروز امسال خيلي از مسوولان كشور ما به همراه خانواده‌هاي خود به دبي رفتند و 11 پرواز فوق‌العاده براي سفر به اين كشور در ليست سفرهاي فرودگاه قرار گرفت، ولي براي سفر به مشهد با وجود تقاضاهاي مكرر، يك پرواز فوق‌العاده نيز در نظر گرفته نشد. آن‌ها نه تنها خودشان مي‌رفتند، بلكه مردم را نيز به اين امر تشويق مي‌كردند، علت اين امر چه بود؟ خواننده‌هاي آن طرف آبي و لوس‌آنجلسي به دبي آمده بودند و برنامه داشتند. اين نامردها نه تنها دغدغه‌ي نظام را ندارند بلكه به نابودي نظام كمر بسته‌اند. اين مسوولان وقتي اسم آمريكا را مي‌شنوند، قند توي دل‌هايشان آب مي‌شود. موضع‌گيري برخي از اين مسوولان را چه كسي بايد پاسخ دهد؟ سياست خارجي اين كشور با ارفاق صفر خواهد بود.
حسن زاده افزود: در مقابل مصر، نام خيابان خالد اسلامبولي را عوض كرديم، بعد همين مصري‌هاي به ما لبخند زدند و پرچم پهلوي را دوباره در آن كشور برافراشتند. شعار خاتمي مگر پيروي از قانون نبود، پس چرا تاكنون به اهانت‌هايي كه به شوراي نگهبان، سپاه، بسيج و وزارت اطلاعات توسط هواداران و پشت‌سري‌هاي او شده، هيچ واكنشي از خود نشان نداده است.
وي مدعي شد: سكوت خاتمي در بعضي از مواقع باعث شد كه دشمن احساس كند كه چراغ سبزي در اين مملكت روشن شده است و همين عملكرد باعث تقويت نهضت آزادي و نفوذ آن‌ها در بدنه‌ي دولت شد. كساني كه پشت سر خاتمي بودند، نهضت آزادي را رشد دادند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي ادامه داد: خردادماه مجلس ششم فعاليت خود را به اتمام مي‌رساند و مجلس هفتم آغاز به كار مي‌كند. اگر به عملكرد نمايندگان در مجلس ششم دقت كنيم، عملكرد اين آقايان مشاركتي، مجاهدين انقلاب اسلامي تناقص كامل با سوگند آن‌ها دارد. آقا فرمودند بايد مجلس به مشكلات عمومي و معيشتي مردم بپردازد، آقا به آن‌ها فرمودند از دوران نمايندگي خود در جهت حل مشكلات مردم استفاده كنيد و اجـازه ندهيد كه منافع حزبي بر منافع ملي برتري پيدا كند. مشاهده مي‌كنيد كه فراكسيون اكثريت در مجلس، منظورم همين مشاركتي‌ها و مجاهدين انقلاب اسلامي است، آفت سياسي‌بازي را در مجلس رشد داده‌اند. موج‌هاي مصنوعي به وجود مي‌آوردند تا با سواري بر اين موج‌ها به خواسته‌هاي خود برسند. 1060 نطق پيش از دستور در اين مجلس ايراد شد كه بيشتر آن‌ها سياسي بودند. شما را به خدا بگوييد كه آيا بيشتر مشكلات مردم ما سياسي است؟ آيا كسي كه نان شب ندارد بخورد، به فكر پرونده‌ي آقاجري، پرونده‌ي نظرسنجي‌ها، چگونگي برخورد با نمايندگان مجلس، كوي دانشگاه، پرونده‌ي نوارسازان، غائله‌ي خرم‌آباد است؟ كسي كه پول ندارد شام شب بخرد، چطور به اين مسايل فكر مي‌كند؟ همين آقايان در اين مجلس ششم 1800 سفر خارجي انجام دادند. به خدا قسم، بعضي از آن‌ها با عملكرد و رفتار خود، روي معاويه را سفيد كردند. بيشتر اين سفرهاي خارجي، مشكوك بوده و ملاقات‌هايي با كساني كه دشمنان خوني نظام و مردم ايران هستند، انجام شده است. همين محمدرضا خاتمي در سفر به ژاپن، 15 ميليارد دلار از طرف آمريكايي‌ها گرفت، بعد از آن نيز آقا (محمدرضا خاتمي) اين مساله را تكذيب نكرد و گفت كه آمريكا براي پيشبرد اصلاحات اين كمك را كرده است. همين آقاي ميردامادي، رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، در سفري كه به لندن داشتند، يك ويلاي چند هزار متري در لندن مي‌خرند و تعطيلات خود را در آن جا مي‌گذرانند و حتي جلسات مشكوكي نيز در آن جا برگزار مي‌كنند. از مجلس ششم، خاصه از مدعيان اصلاح‌طلب هيچ خدمتي نديديم و پرونده‌هاي آن‌ها مملو از خيانت است.
حسن زاده ادامه داد: سال 83 دوران رياست هاشمي شاهرودي بر دستگاه قضايي به اتمام مي‌رسد، يكي از اصلي‌ترين وظايف قوه‌ي قضاييه، پيش‌بيني لوايحي براي جلوگيري از وقوع جرم است، ولي آمارها بيانگر اين مطلب است كه اين قوه در جهت تحقق اين امر تلاش چنداني نكرده است. آمارها در قوه‌ي قضاييه خيلي وحشتناك است. آقاي هاشمي شاهرودي، بعد از اين كه رياست اين قوه را از يزدي تحويل گرفت، گفت كه به من خرابه‌اي را تحويل دادند، حالا آقاي هاشمي شاهرودي آيا اين خرابه را ترميم كرده؟ پرونده‌هايي در اين قوه وجود دارد كه قدمت آن‌ها به 15 سال مي‌رسد و براي حل كردن اين پرونده‌ها پايشان مي‌لنگد. مقام معظم رهبري به رييس سه قوه به ويژه رييس قوه‌ي قضاييه تاكيد كردند كه با مفاسد اقتصادي برخورد كنند و در مبارزه با اين مفاسد، رهبري و مردم، قوه‌ي قضاييه را همه جانبه حمايت مي‌كردند. هاشمي شاهرودي براي مبارزه با اين مفاسد اقتصادي چه كرد و چه توجيهي براي اهمال‌كاري در مبارزه با مفاسد اقتصادي دارد؟ به نقل از روابط عمومي قوه‌ي قضاييه 106 پرونده‌ي كلان اقتصادي در اين قوه وجود دارد كه متوسط هر پرونده 20 ميليارد تومان است و در مجموع بالغ بر 120 ميليارد دلار؛ اين‌ها همه سرمايه‌ي اين مملكت است. ضعف دستگاه قضايي است كه موجب شده قوه‌ي مجريه و مقننه به خطا بروند. حضرت علي (ع) آن چنان اقتدار داشتند كه اجازه نمي‌دادند كسي حتي به فكر استفاده‌ي نامطلوب از بيت‌المال بيفتد و با هركسي كه خطا مي‌كردند، برخورد جدي مي‌كردند؛ اصلا تعارفي نداشتند.
وي افزود: اگر همين معيار را براي حل مشكلات مردم قرار دهند، مطمئنا قسمت اعظمي از مشكل بيكاري جامعه حل مي‌شود. در قوه‌ي قضاييه ما بايد چقدر شاهد تسامح و تساهل باشيم، به چه ميزان اين آقايان مي‌خواهند دست روي دست بگذارند. چشم‌هاي نيروهاي حزب‌اللهي بايد متوجه اين سه قوه باشد و اين نيروها در جهت پاسخگو كردن مسوولان تلاش كنند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6651

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'طرح اتهامات يك عضو انصار حزب‌الله عليه برخي از مسوولان، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016