جمعه 4 ارديبهشت 1383

سخنگوي آژانس بين المللي انرژي اتمي: نتايج بازرسي هاي ايران اواخر ماه مي ارائه خواهد شد، مهر

سخنگوي آژانس بين المللي انرژي اتمي امروز پس از بازگشت بازرسان اين سازمان از ايران در گفتگو با خبرنگار بين المل "مهر" اعلام کرد که نتايج اين بازرسيها تا پايان ماه مي اعلام خواهد شد .
به گزارش خبرگزاري "مهر" مليسا فلمينگ سخنگوي آژانس بين المللي انرژي اتمي با اشاره به سفر بازرسان اين سازمان به ايران گفت : اين بازرسان هم اکنون از ايران خارج شده اند اما اين بازرسيها تا پايان ماه مي ادامه خواهد يافت و تيمهاي بازرسان اين آژانس به طور مداوم تا پايان مي به ايران خواهند آمد .
وي ضمن خودداري از توضيح در مورد نتايج اين بازرسي گفت : نتايج اين بازرسي ها به طور انفرادي گزارش نمي شود بلکه نتايج همه بازرسيها به طور کامل جمع آوري شده و در گزارشي که در پايان ماه مي و يا اوايل ژوئن توسط آژانس به شوراي حکام ارائه مي شود خواهد آمد و تا آن زمان هيچ توضيحي در مورد همکاري ايران و نتايج اين بازرسيها داده نخواهد شد.
وي گفت : تمام اطلاعات مربوط به همکاري ايران و نتايج اين بازرسيها در گزارش آژانس به شوراي حکام خواهد آمد و در جلسه اي مورد بررسي قرار خواهد گرفت .
وي در مورد نشست 26 آوريل اين سازمان گفت : ايران در برنامه کار اين نشست قرار ندارد و در اين نشست بيشتر در مورد بودجه مربوط به آژانس بحث خواهد شد .
گفتني است ، گروهي از بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي پس از دو هفته فعاليت در کشورمان شب گذشته تهران را ترک کردند.
به گزارش خبرنگار سياسي "مهر" ، اين بازرسان در طول اقامت خود در ايران ضمن بحث و گفتگو با مقامات سازمان انرژي

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اتمي جمهوري اسلامي درباره مسائل باقيمانده ميان ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي ، بر روند تعليق غني سازي و قطعه سازي نظارت به عمل آوردند.
بررسي موضوعاتي چون تعليق غني سازي و قطعه سازي ، سانتريفوژ P2 و نيز آلودگي هاي هسته اي ، از جمله بندهاي ماموريت اين هيات 5 نفره بود.
يکي از اعضاي اين هيات هفته گذشته به وين بازگشته بود.
اين بازرسان از 24 فروردين وارد کشورمان شده بودند.
گزارش خبرنگار سياسي "مهر" مي افزايد که گروه ديگري از بازرسان روز شنبه 5 فروردين (24 آوريل) به تهران سفر مي کنند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6773

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سخنگوي آژانس بين المللي انرژي اتمي: نتايج بازرسي هاي ايران اواخر ماه مي ارائه خواهد شد، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016