چهارشنبه 9 ارديبهشت 1383

عسگراولادي: عدد زندانيان سياسي در كشور كمتر از تمامي كشورهاي مترقي جهان است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
دبيركل حزب موتلفه اسلامي گفت: سهم آيت الله شهيد مطهري در صيانت از اسلام و فرهنگ قرآني در دهه 40 و 50 به عنوان يك فقيه، فيلسوف و حكيم واقعا ستودني است. اما آنچه شهيد مطهري را در تاريخ معاصر به عنوان يك رجل علمي و ديني برجسته مي‌كند سهم او در مبارزه با استبداد پهلوي و استعمار خارجي است.
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حبيب الله عسكراولادي طي سخناني پس از نشست دبيران حزب موتلفه اسلامي با تشكر از صدا و سيما به خاطر برگزاري همايش جهاني حكمت مطهر، افزود: شهيد مطهري در آفرينش تئوري‌هاي سياسي مورد نياز انقلاب و نظام و نيز پديده مقاومت خستگي‌ناپذير ملت نقش موثر و انكاناپذير داشت.
وي در بيان خاطره‌اي از امام(ره)، آورد: وقتي از حضرت امام(ره) پرسيديم موتلفه اسلامي براي ارتباط با شما ممكن است دچار محروميت‌هايي ناخواسته شود ما در غيبت و عدم دسترسي به شما به چه كسي رجوع كنيم، امام (ره) فرمودند؛ من به آقاي مطهري و آقاي بهشتي اعتماد دارم به آنها رجوع نماييد.
دبيركل حزب موتلفه اسلامي، افزود: شهيد مطهري در سال 56 حامل پيام مهمي از سوي امام (ره) پس از ملاقات در نجف داشتند و گفتند، امام (ره) فرموده‌اند؛ ريشه شجره خبيثه پهلوي از خاك بيرون است، همت كنيد همگي جمع شويد و با يك حركت جدي به حول و قوه خداوندي اين شجره خبيثه را كنده و به زباله‌دان تاريخ بيندازند.
عسكراولادي با اشاره به شهادت آيت الله شهيد مطهري، گفت: مرحوم شهيد مطهري به دليل مبارزات بي‌امان فكري عليه ماركسيسم، سكولاريسم، ليبراليسم و ايسم‌ها و ايست‌هاي جعلي و نيز به دليل نبرد بي‌امان با استبداد و استعمار، يك هدف بزرگ براي دشمنان اسلام بود و متاسفانه اعتمادهاي بيجا و بي‌احتياطي‌ها اين گنجينه عظيم انساني و الهي را از دست ما گرفت.
وي مجموعه آثار شهيد مطهري را يك دائره المعارف عظيم در حوزه فرهنگ ديني به ويژه در فلسفه، كلام، فقه، تفسير و دين‌پژوهشي متقن و رسا و عموم فهم دانست و گفت: دو نسل گذشته از خرمن انديشه‌هاي الهي شهيد مطهري بهره‌ها برده، نسل كنوني و نسل‌هاي آينده پيوسته مي‌توانند بر سر سفره علمي و فكري او از مائده‌هاي آسماني بهره‌مند باشند.
وي نقش مطهري در آفرينش تئوري‌هاي نظام را انكارناپذير دانست.
دبيركل حزب موتلفه اسلامي، شهادت شهيد مطهري را به خانواده وي و معلمان كشور تبريك و تسليت و هم‌چنين روز كارگر را به كارگران تبريك گفت و از آنها خواست نسبت به تحريكات دشمنان اسلام و انقلاب هوشيار باشند.
عسكراولادي در بخش ديگري از سخنان خود درباره خارج شدن پرونده ايران از دستور كميسيون حقوق بشر سازمان ملل، گفت: بحمدالله اقدامات و روشنگري‌هاي قوه قضاييه بي‌اساس بودن تبليغات منافقين و مخالفان نظام را به خوبي تعيين كرده است.
وي گفت: به زودي جهان به مظلوميت جمهوري اسلامي و واهي بودن بيانيه‌هاي حقوق بشري عليه ايران پي خواهند برد. ايران آزادترين دموكراسي ديني جهان است آزادي‌هاي فردي و جمعي از اصول لاينفك قانون اساسي است و ايران پس از انقلاب همواره قرباني تروريسم كور بوده و نظام همواره در برابر اين تروريسم خويشتنداري خود را حفظ كرده است به طوري كه عدد زندانيان سياسي در كشور كمتر از تمامي كشورهاي مترقي جهان است و بي‌شك وضعيت رفاهي در زندان‌ها هم بالاتر از استانداردهاي جهاني است.
دبيركل حزب موتلفه اسلامي، در پاسخ به سوالي در مورد گراني‌ها در كشور، گفت: تورم و گراني از اصلي‌ترين دغدغه‌هاي مردم و مسوولان همه ساله در ماه‌هاي آغازين سال است البته در بودجه هر سال دولت و مجلس تلاش دارند درصدي از يارانه‌هاي زايد را كاهش دهند و به طور طبيعي گرانيهاي ظاهري را سبب مي‌شود ولي سوء استفاده برخي شركت‌هاي دولتي و غير دولتي تورمي را غيرقانوني تحميل مي‌كنند كه سال گذشته با تدبير و دستور رهبري در مهار و كنترل گراني‌ها توفيق نسبي داشتيم اما امسال متاسفانه كار جدي از طرف مسوولان صورت نگرفته و چون اطلاع‌رساني لازم هم نشده است مرتب به گراني مردم افزوده مي‌شود.
عسكراولادي معتقد است: اين كه موسسه مطالعات و پژوهش‌هاي بازرگاني عدم كارايي سياست‌هاي كنترلي دولت در زمينه قيمت‌ها را اعلام كند واقعا نگران كننده است، دولت بايد براي محرومين و مستضعفين و حقوق‌بگيران ثابت پاسخ شفاف و صريحي داشته باشد.
دبيركل حزب موتلفه اسلامي، در بخش ديگري از اين گفت‌وگو هشدار آيت الله العظمي فاضل لنكراني را در مورد مفاسد و محرمات در جامعه مهم دانست و گفت: وقتي يك مرجع تقليد بزرگوار در خصوص مفاسد اجتماعي و رواج و منكرات به ويژه در جوانان از باب دلسوزي هشدار مي‌دهند مسوولان مربوط بايد پاسخي براي آن داشته باشند.
وي گفت: خوشبختانه منتخبين مجلس هفتم يكي از كار گروه‌هاي خود را اختصاص به رسيدگي و مقابله با مفاسد و منكرات داده و اميدوارم مسوولين اين كار گروه هر چه زودتر طراحي‌هاي خود را براي افكار عمومي و مراجع عظام تقليد اعلام كنند.
دبيركل حزب موتلفه اسلامي، هم‌چنين درباره آخرين تحولات عراق در پاسخ به پرسشي در اين مورد، گفت: وحشت كاخ سفيد از انتشار تصاوير مربوط به تابوت‌هاي اجساد نظاميان آمريكا در عراق و نيز خروج نظاميان برخي كشورهاي همپيمانان با آمريكا

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نشان مي‌دهد اوضاع عراق هر روز وخيم‌تر و برخلاف محاسبات واشنگتن و لندن پيش مي‌رود.
عسكراولادي گفت: قابل پيش بيني است كه نيروهاي اشغالگر روزهاي سختي را در آينده در پيش‌روي دارند، دنياي اسلام به ويژه مسلمانان مظلوم منطقه اين حجم از مداخلات و خشونت را برنمي‌تابند از اين پس واكنش‌ها شكل جديدي پيدا مي‌كند و آمريكا چاره‌اي جز عقب‌نشيني و پذيرش معادله قدرت بر حسب راي مردم در عراق و پذيرش دموكراسي بومي (نه وارداتي) را ندارد.
دبيركل حزب موتلفه اسلامي، با اشاره به آخرين تحولات سرزمين‌هاي اشغالي، گفت: شارون پس از بازگشت از آمريكا فرمان "تير مستقيم" گرفته است، اين وحشيانه‌ترين و خطرناك‌ترين تصميمي است كه ممكن است آنها گرفته باشند تجربه دو دهه اخير و جمع‌بندي مبارزات ملت فلسطين نشان مي‌دهد خشونت وحشيانه گامي براي رشد و بالندگي نهضت اسلامي ملت فلسطين بوده است.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6974

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عسگراولادي: عدد زندانيان سياسي در كشور كمتر از تمامي كشورهاي مترقي جهان است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016