سه شنبه 15 ارديبهشت 1383

بسته نگار در گفت و گو با ايلنا: نامه خاتمي بسياري از پرسش ها و ابهامات را بي پاسخ گذاشت

محمد بسته نگار

تهران-خبرگزاري كار ايران
محمد بسته نگار گفت : نامه خاتمي يك مقاله بسيار خوب تاريخي بود كه البته بسياري از ابهامات و پرسش ها را بدون پاسخ باقي گذاشت.
اين فعال ملي مذهبي در گفت و گو با خبرنگار ايلنا تصريح كرد : اين نامه اولا بسيار دير نوشته شد رئيس جمهور به نظرم بايد ارتباط و گزارشي دهي اش به مردم ثابت و مرتب باشد، همچون مصدق كه در تمام طول دوره نمايندگي و نخست وزيري اش به ارايه گزارش به مردم مي پرداخت.
وي با اشاره به گفته مصدق در مجلس ششم مشروطه - مجلس آنجاست كه ملت آنجا باشد- گفت : خاتمي پس از 7 سال مي خواهد چنين كاري را انجام دهد.
وي با اشاره به بخش هايي از نامه خاتمي كه به توضيح چگونگي شكل گيري استبداد تاريخي در ايران پرداخته افزود : در اين نامه خاتمي به دفاع از دموكراسي و آزادي و حقوق بشري مي پردازد كه معجزه روح اصلاح طلبي است و اين كه اصلاحات امكان بازگشت به گذشته ندارد.


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بسته نگار افزود : تقريبا همه آنچه كه خاتمي در پي انجام و يا اثبات آن است، مثبت است اما از ايشان بيشتر انتظار قاطعيت اجرايي مي رود.
اين فعال ملي مذهبي تصريح كرد : بخش هايي از نامه كه به مساله قتل هاي زنجيره اي يا اپوزيسيون قانوني و يا مساله آقاجري مي پرداخت بسيار خوب بود اما اي كاش ايشان با صراحت بيشتري به مواردي كه هر 9 روز براي دولت اصلاحات بحران ايجاد مي كردند، مي پرداخت.
بسته نگار همچنين بااشاره به بخش هاي پايان نامه خاتمي كه به ارايه آمار و ارقام اقتصادي مي پرداخت و گفت : اين آمار ها گره اي از مشكلات و كار فروبسته مردم نمي گشايد مثلا گفته نشده كه آيا فاصله طبقاتي كاهش يافته و يا افزايش يافته است .
وي ادامه داد: آيا افزايش حقوق كاركنان و كارگران به نسبت افزايش ميزان تورم بوده است ؟ آيا افزايش فسادهاي اخلاقي و اجتماعي ناشي از فقر را با اين آمار و ارقام مي توان توجيه كرد .
بسته نگار تاكيد كرد: متاسفانه هنوز جايگاه عدالت اجتماعي در ذهن اصلاح طبان مشخص نشده و از اين مساله غفلت مي شود .

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7212

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بسته نگار در گفت و گو با ايلنا: نامه خاتمي بسياري از پرسش ها و ابهامات را بي پاسخ گذاشت' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016